Smartphone Hoe standaard App instellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,
Op mijn Android Smartphone van het merk "Umidigi A7 pro" wil ik de App Messenger als standaard App instellen, maar ik weet niet hoe. Ik heb al veel geprobeerd en op Internet gezocht, maar helaas niets kunnen vinden. Wie weet raad? Ik hoor het nog graag,
Groet,
Cor Jansen
 
gewoon : Instelllingen/ apps & notifications / default apps.

Maar als je geen andere Messenger app installeert is er geen probleem hé - als je er maar één hebt blijft de default van Android en die is Messenger...
 
Laatst bewerkt:
Smartphone is overigens zo goed als end of life want draait op Android 10...
 
Dank voor jouw reactie Philip. Jouw aanwijzing had ik ook al gevonden op Internet. Ja, en ik weet dat deze Smartphone niet meer de jongste is, maar hij draait verder nog prima. Ik gebruik hem als reserve. Ik denk dat deze smartphone niet de mogelijkheid heeft om bepaalde App's om te zetten naar standaard. Er is een lijstje van standaard App's en dat is het🤷‍♂️. Messenger staat niet in dit lijstje. Het zij zo en dat is verder ook geen ramp.
Groetjes,
Cor
 
Als het niet in het lijstje staat (of niet wordt aangeboden) is die Messenger misschien domweg niet geinstalleerd ???
Dus downloaden uit de Play Store lost je probleem denk ik gewoon op.
 
Voor Philip: Messenger is wel geinstallerd, hoor.
Voor Lange Pier: Whatapp heb ik ook en die werkt ook, Messenger werkt ook, maar ik krijg hem niet ingesteld als Standaard app op mijn Umidigi Smartphone en ik denk daarom dat deze Smartphone deze optie niet in huis heeft, maar ik hoor het graag anders 🤷‍♀️
groet,
Cor
 
Het ding draait op Android 10 - dus het zou zo moeten zijn :

=====

Standaard apps instellen in Android 10​

Begin met het openen van Instellingen. Hoewel sommige apps je vragen om ze als standaard in te stellen wanneer je ze gebruikt, vind je alle standaard app-instellingen in je Android-instellingen.

Tik op "Apps & Meldingen" om de instellingen met betrekking tot uw apps weer te geven. Tik op Geavanceerd.

Tik ten slotte op "Standaard Apps".

Elke categorie waarvoor je een standaardapp kunt instellen, staat in dit venster. Je kunt de huidige standaard apps zien. In sommige gevallen is er geen standaardset. Ik wissel bijvoorbeeld regelmatig tussen twee verschillende browsers, dus ik heb geen standaardset. In plaats daarvan wordt me elke keer gevraagd welke browser ik moet gebruiken.

Tik op een van de categorieën om standaard apps in Android 10 in te stellen. Je ziet een lijst met mogelijke apps waaruit je kunt kiezen. Als je bijvoorbeeld Browser App kiest, zie je een lijst met alle geïnstalleerde browsers op je toestel. Tik op de gewenste en tik op de pijl terug om je instellingen op te slaan.

Herhaal dit proces voor elke app die je wilt wijzigen. Nogmaals, je zit nergens aan vast. U kunt uw standaard apps op elk gewenst moment wijzigen als u besluit iets anders te gebruiken, zoals Firefox in plaats van Chrome of iets heel anders.

====
oorspronkelijke tekst (Engels) mét schermafbeeldingen : https://www.maketecheasier.com/set-default-apps-android/
 
Hoi Philip, ik dank jou voor de moeite die jij doet, om mij te helpen, maar ik kom desondanks niet verder. Zie hierbij de afbeeldingen die ik krijg wanneer ik "jouw stappen"probeer te volgen. Ik zie gewoon geen mogelijkheid 🤷‍♀️.
Groetjes,
Cor
 

Bijlagen

  • Screenshot_20231005-140907.png
    Screenshot_20231005-140907.png
    44.7 KB · Weergaven: 40
  • Screenshot_20231005-140924.png
    Screenshot_20231005-140924.png
    34.1 KB · Weergaven: 42
Dat tweede screenshot is logisch : Messenger berichten zijn geen SMS-berichten.

De producent heeft dus blijkbaar Android 10 een beetje gekortwiekt ! Niets aan te doen ... ander toestel gebruiken !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan