Host file aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.
In verkenner is mijn hostfile zichtbaar maar het lukt mij niet om deze aan te pssen
Ik start kladblok als administrator en dan ga ik naar windows/systemm32/drivers en dan is het bestand niet zichtbaar.
via verkenner zie ik het bestand wel staan doch als ik het wil aanpassen en dan opslaan lukt niet krijg de melding dat ik geen administrator rechten heb terwijl ik aangemeld ben als admi
wat doe ik fout??
 
je was er bijna ..de host files zitten in de etc map ..dus C:/windows/system32/drivers/etc
word de etc niet weergegeven type jezelf onderaan etc in en klikje op openen ..je zou dan de host files moeten te zien krijgen .
 
de map etc is nogthans geen verborgen map dacht ik ..
echter kun je wel eens de optie verborgen mappen , bestanden en stations weergeven aanzetten ..via de opties bij snelle weergave tap weergave.
 
Je kunt ook op het bureaublad een snelkoppeling maken naar C:\Windows\system32\notepad.exe %windir%\system32\drivers\etc\hosts
En deze daarna met rechtermuisklik openen als administrator.

Als de hostfile dan nog niet opent houdt het voor mij op.
 
Ja dan zie ik de file maar opslaan lukt niet
Maar met die snelkoppelink C:\Windows\system32\notepad.exe %windir%\system32\drivers\etc\hosts als admin te openen lukt het wel
 

Bijlagen

  • photo18827.jpg
    photo18827.jpg
    30.1 KB · Weergaven: 79
Met notepad ++ kan je het aanpassen hoor

Notepad starten als administrator zou ook moeten werken.
Met Hosts File Editor (1.5.8) is het ook aan te passen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een andere manier kan als volgt:
Host aanpassen met notepad en opslaan in mijn documenten. Daar de eventueel toegevoegde extentie .txt verwijderen (via hernoemen).
Het originele bestand in de map …/etc/ hernoemen naar bv host.orig (als je dit bestand wil behouden) en dan het gewijzigde bestand vanuit mijn documenten kopiëren naar de …/etc/ map.
Je doet dit natuurlijk iemand met administrator rechten.
 
cvdw;n239323 zei:
Een andere manier kan als volgt:
Host aanpassen met notepad en opslaan in mijn documenten. Daar de eventueel toegevoegde extentie .txt verwijderen (via hernoemen).
Het originele bestand in de map …/etc/ hernoemen naar bv host.orig (als je dit bestand wil behouden) en dan het gewijzigde bestand vanuit mijn documenten kopiëren naar de …/etc/ map.
Je doet dit natuurlijk iemand met administrator rechten.


Zou ik niet doen op die manier. Dat bestand heeft specifieke rechten, die je met voorgestelde methode niet meeneemt/aannpast. Je kan dit bestand altijd aanpassen mbv admin rechten. Indien dit niet lukt, doet men iets fout.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan