Opgelost HUAWEI kies-probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Het zou helpen om een shortlist te maken voor Huawei smartphones. Ik sprak met iemand alle vorige iPhones versies gebruikte. Die persoon is recentelijk overgestapt naar naar het chinees merk, omdat het praktisch een cloon is (bij gebruik) van de iPhone (hoewel het Android) , omdat Apple al te vlug er voor zorgt dat modellen 'ontoereikend' worden maakt, en omdat de chinees stukken voordeliger is. Ik merk echter dat er een van Huawei een hoop modellen op de markt zijn.

Gewenst : vooral gebruiksvriendelijk, Wifi en G, Dual sim niet noodzakelijk. Goede fotografie mag zeker.
Aankopen in eigen land (anders altijd problemen).
Prijslimiet is niet vast; sterk afhankellijk van de concurrentie, promoties, solden.

Geen noodzaak aan : Oversized display (geen spellejes, geen films).

Mocht er werkelijk spyware zijn ingebouwd, kan mij geen barst schelen. Amerika is nu toch al een open boek. Google's bollewinkel zal vermoedelijk terug toegelaten worden door nieuwe VS president met hersens.

Ik heb weinig tijd uit pure noodzaak.
Bedankt aan wel geïnformeerde gepassioneerden.
 
Ik ben er niet zo zeker van dat de president (nog) enige vat heeft of wil hebben op die discussie. De licentie-overeenkomst is er gewoon op dit moment niet voor nieuwe toestellen. En dat is ondertussen een discussie tussen Google en Huawei die wel over centjes zal gaan. Je zal dus een Huawei toestel kopen met een eigen OS, gebaseerd op een Android van enige tijd geleden. Huawei heeft ook al aangegeven helemaal niet terug te willen naar Google/Android standaarden.

Wat er dan ev. kan of niet met die toestellen eens de plooien zijn gladgestreken is gewoon koffiedik kijken : nu een Huawei kopen is een gok !
 
Alle toestellen die momenteel op de markt zijn ZONDER Google ondersteuning krijgen die dan ook niet later. Ze zijn reeds op de markt, daar ze ieder toestel eigenlijk ieder jaar vernieuwen gaat een producent daar geen centen in steken. Als ze terug toegang zouden krijgen, dan zal dat op nieuwe toestellen het geval zijn. Dit is met goedkeuringen, dus al ze bij lancering geen goedkeuring hebben, blijft dit type toestel voor de rest van zijn dagen zonder goedkeuring.
Philip, Huawei wil tot wat jij zegt weldegelijk nog terug naar Android hoor. Want ze staan nog niet ver genoeg in de ontwikkeling van hun eigen besturingssysteem. Dat zal nog wel een paar jaar duren voor ze daarmee buiten China naar buiten mee komen.
Wens je Google erop te zetten, dan kan dit nog altijd achteraf manueel. Indien je dit dan wenst te doen zal ik u wel daarbij helpen hoe je dit best doet.
Welk toestel koop je van Huawei nu het beste?
Huawei P30, wat er achter komt maakt niet zoveel uit. De LITE is de goedkoopste, maar bied ook het minste op processor en camera gebied, maar verder een goed toestel.
Huawei P40 is in alle opzichten een stuk beter als de P30, behalve als je de P 30 pro met de p 40 lite gaat vergelijken, ben je beter af met een P 30 pro. De P 40 lite E best niet kopen. Is nog minder waard als de P 30 lite.
Huawei Mate 40 is een toppertje, dat merk je aan de prijs ook. Daar tel je zo een getalletje met 4 cijfertjes voor neer.

Als budget geen probleem is, zou ik toch voor een 5G variant van de P 40 gaan. Dat kan ook vrij budget vriendelijk. De P 40 Lite 5G kan al voor een dikke 300€. Daarmee ben je ook al behoorlijk future proof.

Al deze toestellen hebben GEEN Google ondersteuning en zullen dat ook indien Biden dit goedkeurt terug niet terug krijgen.
 
  • Tja, ben ook geen grote fan van Google. Wat zou men daar het meest moeten aan missen ?
  • Zo te zien kan ik eens een kijkje nemen naar P40 Lite 5G.
  • Wat is er van aan met een similaire bediening (layout en menu's) met de iphone ?
  • Hoe ervaart men service in België ?
  • Als er (r)evolutie komt in het merk, zullen er vermoedelijk promotieprijzen komen met vermindering voor inleveren van het 'verouderd' toestel (met een goedkeuring en langdurig applaus van de Partij ; net als de bij de Yankees).
  • Ik merk toch geen afkeuring vanwege cve en dat is voor mij geruststellend. Bedankt
 
  • Tja, ben ook geen grote fan van Google. Wat zou men daar het meest moeten aan missen ?
  • Zo te zien kan ik eens een kijkje nemen naar P40 Lite 5G.
  • Wat is er van aan met een similaire bediening (layout en menu's) met de iphone ?
  • Hoe ervaart men service in België ?
  • Als er (r)evolutie komt in het merk, zullen er vermoedelijk promotieprijzen komen met vermindering voor inleveren van het 'verouderd' toestel (met een goedkeuring en langdurig applaus van de Partij ; net als de bij de Yankees).
  • Ik merk toch geen afkeuring vanwege cve en dat is voor mij geruststellend. Bedankt
Beste Merel,

Ik ben een echte Google magneet. ik hou van bijna alles wat van Google is. Dit betekend dus dat als het niet veranderd dat mijn huidige Huawei mijn laatste Huawei zal zijn. Want mijn toestel ademt Google.

De P40 Lite 5G is een prima keuze, net als de andere uit het P 40 gama. Kies je ervoor om eentje te kiezen met 5G, dan ben je toch wel wat meer future proof. Wat altijd een bonus is lijkt mij.

Wat bedoel je met "hoe ervaart men service in België?"

Een tweedehands Huawei gaat nu ook niet zo gek hoog qua waarde, dat zal als er een (r)evolutie komt niet veranderen denk ik. Juist zou er heel tijdelijk wel eens een drop in de prijzen kunnen zijn. Maar als ze terug Google mogen hebben zie ik eerder het omgekeerde gebeuren en dat is dat ze juist duurder zullen worden.

Ik keur geen enkel merk af. Ik zie enkel voor en nadelen per merk.
 
Hmm,
Allemaal niet bepaald voor een trage beslisser als ik. 'Wait and See' (traditonele wijsheid). Ik weet nu veel méér alleszins.
Met 'service in België' bedoel ik : wachttijden van herstellingen en attitude (ingesteldheid) t.o.v.egenover verdelers en eindgbruikers.
 
Voor zover ik weet is er geen enkele producent (buiten misschien Apple) die een eigen service-netwerk heeft in geen enkel land. Voor herstellingen ga je bij een insteller van je keuze die je hoogstwaarschijnlijk meteen zal vertellen welke merken hij aankan en welke niet...

Persoonlijk ga ik voor zo'n zaken bij Microforce in Gentbrugge of Zottegem. https://www.microforce.be/
 
Oh, herstellen. Daar moet je bij een bedrijf voor zijn die Smartphones herstelt. Huawei heeft geen eigen hersteldienst in België. Apple en Samsung hebben die. Alle andere merken hebben dit niet. Dit betekend ook dat Apple en Samsung toestellen hun herstel attitude zo hebben ontwikkeld dat een derde partij hersteller zeker bij een Apple toestel bijna het niet meer kan herstellen, dat je dus hoe jonger het toestel is hoe meer afhankelijk bent van een officieel herstelpunt van het desbetreffende merk en die zijn meer uit op verkoop dan op herstellen, geloof me op mijn woord. Dit betekend dus niet veel goeds. Samsung is sinds de komst van de S21 dezelfde weg ingeslagen. Is nu ook bijna niet meer te herstellen door een derde partij hersteller, dus enkel nog in een officieel Samsung herstelpunt. Ik meed Samsung al als de pest, sinds ze die weg zijn ingeslagen heb ik het merk helemaal gebannen uit mijn leven. Je bent dus in mijn ogen beter af met een merk die GEEN eigen hersteldienst heeft als met een merk die er wel eentje heeft. Want dit bied geen enkele meerwaarde in mijn ogen, dat kost enkel heel veel meer geld en vaak zijn die bedrijven ook enkel meer uit op verkoop als op herstellen. Over Apple toestellen heb ik al een hele hoop klachten weet dat ze in een officieel herstelpunt zeiden dat het toestel bedoeld was voor de eeuwige jachtvelden en dat de klanten dan uiteindelijk bij een derde partij hersteller dan toch hun toestel hersteld kregen en nog niet eens heel erg duur. Maar daar geldt ook, hoe jonger de toestellen hoe minder goed ze te herstellen vallen door een derde partij hersteller en Samsung gaat dezelfde weg in nu.
 
Vriendelijk dank.
Ik ga volledig overstag zonder de topic titel te wijzigen
Hoe kiezen bij het merk XIAOMI. Tevens de moeite om te bekijken lijkt wel.
Nogmaals ik laat mij wat bedienen op een zilveren plateau uit werkelijke tijdsnood en apprecieer de overwegingen.
 
Beste Merel,
Xiaomi heeft heel erg goede toestellen, die hebben allemaal google aan boord, net als alle ander Android toestellen behalve dan de recentste Huawei toestellen, die hebben dit niet niet meer.
In het budget gamma van het merk is de Poco X3 de absolute topper. Poco is het zuster merk van Xiaomi.
Wil je echt bij Xiaomi blijven dan raad ik je de Xiaomi Redmi Note 9 aan.

Mag het iets duurder zijn heb je de Xiaomi Mi 10T
Daar heb je ook een Lite en een Pro versie van. Daar is het evident dat de Lite goedkoper is dan de 10T en de pro duurder is dan de 10T.

Dan heb je terug Poco F2 Pro, dat is terug een paradepaardje. Dit is met zijn prijskaartje van meer als 500€ net als de Xiaomi Mi 10 pro aan de hoge kant. Maar dan krijg je natuurlijk wel heel wat toestel voor je geld. Maar ikzelf zou dit geld heel erg moeilijk kunnen uitgeven aan een toestel, alhoewel dat ik een F2 Pro wel een heel fijn toestel vind. Maar het zijn wel heel erg veel centjes vind ik.

Hoe bepaal je best welk toestel het beste bij je past?
Bepaal best eerst het bedrag dat je wil uitgeven. Daarna, wat wil ik dat hij goed kan? moet hij goed kunnen fotograferen, of juist goed kunnen gamen, of juist een alround toestel? Dan het merk, indien je een voorkeur hebt.

Laat maar weten, we begeleiden je wel tot je het toestel vind dat best bij je past.
 
DIT lijkt wel 'n poco te mooi om zomaar te vertrouwen. Het gaat over de Poco M3.
Een verscholen addertje ? Alleszins lijkt de de prijs laag denk ik maar ik weet weinig of niets van straatprijzen.
Een 128 GB (intern?) wordt verwacht maar met 64GB heb ik al het dubbele als in mijn desktop.
 
DIT lijkt wel 'n poco te mooi om zomaar te vertrouwen. Het gaat over de Poco M3.
Een verscholen addertje ? Alleszins lijkt de de prijs laag denk ik maar ik weet weinig of niets van straatprijzen.
Een 128 GB (intern?) wordt verwacht maar met 64GB heb ik al het dubbele als in mijn desktop.
Een desktop pc met een harde schijf van 32 GB....

https://www.gsmarena.com/xiaomi_poco_m3-10599.php

De prijzen kunnen verschillen tegenover Europa (is een Indische site)
 
DIT lijkt wel 'n poco te mooi om zomaar te vertrouwen. Het gaat over de Poco M3.
Een verscholen addertje ? Alleszins lijkt de de prijs laag denk ik maar ik weet weinig of niets van straatprijzen.
Een 128 GB (intern?) wordt verwacht maar met 64GB heb ik al het dubbele als in mijn desktop.
Beste Merel,

Ik ken het ganse gamma van Xiaomi en Poco van buiten. Mijn vrouw is nu aan het rondstruinen voor een nieuw toestel en het MOET eentje van de Xiaomi familie zijn. Dus ik ken ze allemaal. De Poco M3 is inderdaad een goedkoper toestel, goedkoper als de X3 die ik u als budget toestel aanbood. Waarom denk je dat ik hem niet in het lijstje zet?
Er zitten GEEN addertjes onder het gras. Maar de lage prijs zit hem ergens. De processor is er eentje van. die heeft een Qaulcomm Snapdragon 662 onder de kap steken. Dat is inderdaad al eentje uit de 600 reeks en niet van de 400 of de 200 reeks. Maar dit is eigenlijk een beetje bedrog hier. Dit is eigenlijk eentje die ondermaats presteert. Die gaat niet zo vlot vooruit. Als dat maar voor wat te sms'en en wat sociale media is, is dat een toestel dat prima mee kan. Wens je graag wat foto's nemen is de poco X3 ook wel weer een klasse hoger als de M3.

Als je dan het prijsverschil bekijkt en het is uit DUITSLAND bestellen, dus GEEN invoertaksen. Dus dat is ook al een meevaller. Amazon is een betrouwbare online winkel, is een beetje zoals hier bol.com. Dan zie ik eigenlijk niet in waarom je zou voor de M3 gaan die slechts een goede 15€ goedkoper is, als je bekijkt dat de X3 een 120 HZ scherm heeft, dus een heel veel hogere snelheid aankan als de 60 HZ scherm gelijk de M3 heeft. Daarvoor alleen al zou ik die dikke 15€ betalen. Dan heb je nog de heel veel krachtigere processor die de X3 heeft. Daarenboven komt dan nog eens de camera die van een ander niveau is en dat voor een dikke 15€. Nee de M3 is een NO GO als je het totaal plaatje bekijkt.

De X3 kost bij Amazon.de
Poco X3

De M3 kost bij Amazon.de
Poco M3

De Poco X3 kost 194.95€ - Poco M3 179€ = 15.95€
Daarvoor ga ik echt niet kiezen voor de M3
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan