Review Mijn Huawei P Smart 2019

Ben ik blij dat ik voor de Huawei P Smart gekozen heb?
Ja en nee.
Meer ja dan nee.
Nee is enkel voor de skin en de foeilelijke notch
Ja is voor al de rest, vooral voor de camera.
Als je de skin vervangt door de onnavolgbare Nova Launcher dan schiet enkel nog de notch voor jou over als "nee" !
Het schijnt dat Huawei nogal drammerig doet als je hun "skin" wil uitschakelen, niks van aantrekken.

cve

Medewerker
Forumleiding
Als je de skin vervangt door de onnavolgbare Nova Launcher dan schiet enkel nog de notch voor jou over als "nee" !
Het schijnt dat Huawei nogal drammerig doet als je hun "skin" wil uitschakelen, niks van aantrekken.
Is het instellingen menu dan ook aangepast? Vrees er wel een beetje voor.

cve

Medewerker
Forumleiding
We zijn nog geen maand ver, maar toch al een flinke update.

Ik heb sinds maandag Android 10 mogen ontvangen op mijn Huawei P Smart 2019. Dit is welliswaar nog niet de definitieve versie van Android 10. Dit betreft een Beta versie Wel is die vrij gegeven door Huawei zelf, geen rare dingen dus. Daar ik heel erg bezig ben met Android en alles eromheen vond ik mezelf wel een geschikt persoon om daaraan mee deel te nemen.
Hoe moet je daaraan deel nemen, wel heel simpel, je moet een Huawei account aanmaken, dat duurt allemaal niet erg lang en ze vragen geen rare dingen. Dus je privacy is goed onder controle, wat Trump en zijn companen ook mogen beweren, ik heb er nog niets van gemerkt.
Dan heb je ook een Huawei HiCare app nodig om daaraan mee te kunnen deelnemen. De geruchten dat je een Beta app moet installeren is dus larie en apekool. De HiCare is het enige wat van tel is.
Dan moet je wachten tot er een uitrol is van een beta programma. Je kan wachten tot ze het zelf aangeven dat er een beta programma is, maar je kan ook handmatig scannen. Je kent mij waarschijnlijk wel al, ik scan handmatig op nieuweheden. Tussen ons gezegd en gezwegen. Dit gaat sneller.

Dan komt er een update aandraven naar Android 10 voor mijn toestel, je krijgt de nodige waarschuwingen met waar het nog mis kan gaan. Wat er wel al stabiel draait word gelukkig ook wel meegegeven. Met wat wordt meegegeven beslis jij dan of je ermee door gaat of niet. Ik was wat bang, maar ja het bloed kruipt waar het niet kruipen kan zegt men soms. De enige reden waarom ik bang was. Er stond bij de nog falende zaken, dat er sommige bankt apps nog niet compatibel zijn met Android 10. Na wat denken en zo, ging ik er toch voor.

Ja hallo een update van 3,4 GB groot. Dat ging via de wifi wel vrij vlot, dit was binnen gehaald in een kwartiertje tijd.
Het installeren ging nog vlotter, dit klusje was geklaard in 5 minuten. Dan moesten de apps wel nog bijgewerkt worden en dat duurde ook nog wel eens een dikke 5 minuten. Dus viel dit heel erg mee. Dit ging eigenlijk snel vond ik.

Dan was het ontdekken van Android 10 aan de beurt. Heel het menu wat ik eindelijk een beetje onder de knie had is weer helemaal veranderd. Maar wel nog helemaal Huawei. Ik wou wel dark modus hebben, dat moest ik niet meer zoeken, dat was meteen zo ingesteld.

Wat merk ik na een paar dagen Android 10 te gebruiken?

Ten eerste, hij werkt precies iets vlotter. Vind ik totaal niet erg.
De dark modus vind ik leuk, maar er stond al heel veel in dark modus zonder dat ik gehele dark modus had. Dus heel veel is er niet veranderd vind ik.
Maar de grootste winst maak ik op batterij gebied. Voordien ging hij 2 dagen mee en met veel geluk kon ik er eens een dagje bij breien. Maar nu doet hij met gemak 3 dagen op een laadbeurt. Wat een zege is me dat.

Besluit.
Ik ben dik tevreden over Android 10 op mijn Huawei P Smart 2019.

Bovenaan Onderaan