Opgelost HUAWEI kies-probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Het zou helpen om een shortlist te maken voor Huawei smartphones. Ik sprak met iemand alle vorige iPhones versies gebruikte. Die persoon is recentelijk overgestapt naar naar het chinees merk, omdat het praktisch een cloon is (bij gebruik) van de iPhone (hoewel het Android) , omdat Apple al te vlug er voor zorgt dat modellen 'ontoereikend' worden maakt, en omdat de chinees stukken voordeliger is. Ik merk echter dat er een van Huawei een hoop modellen op de markt zijn.

Gewenst : vooral gebruiksvriendelijk, Wifi en G, Dual sim niet noodzakelijk. Goede fotografie mag zeker.
Aankopen in eigen land (anders altijd problemen).
Prijslimiet is niet vast; sterk afhankellijk van de concurrentie, promoties, solden.

Geen noodzaak aan : Oversized display (geen spellejes, geen films).

Mocht er werkelijk spyware zijn ingebouwd, kan mij geen barst schelen. Amerika is nu toch al een open boek. Google's bollewinkel zal vermoedelijk terug toegelaten worden door nieuwe VS president met hersens.

Ik heb weinig tijd uit pure noodzaak.
Bedankt aan wel geïnformeerde gepassioneerden.
 
Heel hartelijk bedankt cve want je hebt mij enorm geholpen.
Duidelijk Poco X3 de winner in België te kopen..

Ik heb wel heel slechte ervaringen met consumer toestellen vanuit het Duitse marketingcircuit
(Panasonic 4-set telefoons alsook een Parrot handsfree op de auto zonneklep)

Deze hebben firmware waarbij Die Deutsche Sprache onmogelijk naar Nederlands kunnen geflasht. Specifiek uitsluitend voor Duitsland uitgevoerd, zonder verwittiging.
Een Belg moet maar Duits kunnen. Amazon heeft niets gedaan om mij uit die valkuil te trekken.
Dus tweemaal is meer dan genoeg geweest.


Off topic. Neem mij niet kwalijk om het hierbij kort te laten. Ik beleef bijzonder moeilijke en droeve dagen. Het forum is niet om te gaan janken en te troosten.
Heel hartelijk bedankt cve want je hebt mij hiermee verlost van keuzeprobleem van een dringend nodige andere GSM.
En dikke proficiat met je duidelijk nuttig betoog.
 
Heel hartelijk bedankt cve want je hebt mij enorm geholpen.
Duidelijk Poco X3 de winner in België te kopen..

Ik heb wel heel slechte ervaringen met consumer toestellen vanuit het Duitse marketingcircuit
(Panasonic 4-set telefoons alsook een Parrot handsfree op de auto zonneklep)

Deze hebben firmware waarbij Die Deutsche Sprache onmogelijk naar Nederlands kunnen geflasht. Specifiek uitsluitend voor Duitsland uitgevoerd, zonder verwittiging.
Een Belg moet maar Duits kunnen. Amazon heeft niets gedaan om mij uit die valkuil te trekken.
Dus tweemaal is meer dan genoeg geweest.


Off topic. Neem mij niet kwalijk om het hierbij kort te laten. Ik beleef bijzonder moeilijke en droeve dagen. Het forum is niet om te gaan janken en te troosten.
Heel hartelijk bedankt cve want je hebt mij hiermee verlost van keuzeprobleem van een dringend nodige andere GSM.
En dikke proficiat met je duidelijk nuttig betoog.
Beste Merel,
Geen enkel probleem hoor.
Ik begrijp heel erg goed dat je problemen kan hebben met Amazon.de. Wij hebben er echter nog geen problemen mee ondervonden, vandaar dat ik de site aanrade.
Wens je hem aan te kopen in België kan dat uiteraard ook.
Bij Fris Blauw , maar dan in het Engels (knipoog)
Daar staat hij nog tot het eind van de maand, dit weekend dus nog aan 199€
 
POCO X3 nfc vanmorgen geleverd , gekocht van 'alles voor een glimlach' (plots in solden)
Mijn eerdere simkaart uit de iPhone 5 naar de Poco.

Hoe kan men voicemail disablen (zodat in principe het rinkelen blijft aanhouden). Met 4x rinkeltijd +30 seconden is dat wel wat een Poco weinig.
Bedankt
 
Hoe kan men voicemail disablen (zodat in principe het rinkelen blijft aanhouden). Met 4x rinkeltijd +30 seconden is dat wel wat een Poco weinig.
Bedankt

Dat heeft niets te maken met je telefoon maar wel met instellingen van je provider. De voicemail wordt door Proximus, Telenet, KPN, etc... beheerd en de settings zijn verbonden aan je abonnement.

Bij Proximus moet je een vrij ingewikkelde code inbrengen en doorsturen met een soort systeem - SMS om die periode van rinkelen te verlengen.
Bij welke provider zit je ?
 
Dat heeft niets te maken met je telefoon maar wel met instellingen van je provider. De voicemail wordt door Proximus, Telenet, KPN, etc... beheerd en de settings zijn verbonden aan je abonnement.

Bij Proximus moet je een vrij ingewikkelde code inbrengen en doorsturen met een soort systeem - SMS om die periode van rinkelen te verlengen.
Bij welke provider zit je ?
1612285512394.png

in hoeverre dit nog juist is ...
 
Je kan zelfs de lengte die je wenst in de code meegeven, althans bij Proximus dacht ik ...
Maar dat voor allemaal opzoeken is beetje onzinnig - dus ik wacht even tot TS zegt waar hij/zij bij aangesloten is.
 
Je kan zelfs de lengte die je wenst in de code meegeven, althans bij Proximus dacht ik ...
Maar dat voor allemaal opzoeken is beetje onzinnig - dus ik wacht even tot TS zegt waar hij/zij bij aangesloten is.
Een gsm gaat standaard 20 seconden over, voordat de voicemail overneemt. Bij alle netwerken kan je de rinkeltijd zelf aanpassen tot 5 seconden, met een maximum van 30 seconden. Dus: 5, 10, 15, 20, 25 of 30 seconden.

Voer op je GSM (waar je normaal een telefoonnummer zou ingeven) de volgende code in:

  • Proximus: **61*+32475151516**Aantal seconden#
  • Telenet: **61*5550**aantal seconden#
  • Orange Belgium: **61*+32495955555*11*aantalseconden#
  • Base: **61*+32486191933**aantalseconden#
  • Mobile Vikings: (*)*61*+32456191933**aantalseconden# (het (*) betekent dat je op sommige telefoons 1 of 2 sterretjes moet gebruiken)
  • Scarlet: **61*+32475181851**(aantalseconden)#
Bijvoorbeeld: **61*+32475151516**30#
De rinkeltijd staat hier ingesteld op 30 seconden.

Na het hekje druk je op verzenden of op de groene knop.

Wat als het niet lukt?​

Probeer het verschillende keren en vergeet niet ALLE '+' en '*' in te voeren. Lukt het nog niet, neem dan contact op met de klantendienst van je provider. Zij kunnen jou zeker helpen. Je kan ook even langs gaan bij een telefoonwinkel.

Voicemail uitschakelen​

Sommige providers bieden ook de mogelijkheid aan om je voicemail volledig uit te schakelen. Dat verandert niets aan de rinkeltijd van je toestel, je schakelt enkel en alleen de optie uit voor anderen om een bericht achter te laten.

  • Proximus: Heb je een smartphone, dan kan je dat makkelijk aan- en uitschakelen via de MyProximus-app. Klanten met een abonnement of Pay&Go-kaart doen dat via de website van Proximus
  • Base: Voer op je gsm, waar je normaal een telefoonnummer ingeeft, de volgende code in ##002#, klik dan op het groene telefoontje
  • Mobile Vikings: Bel naar je voicemail, kies nadat je je berichten hebt beluisterd voor 3 - 3 - 1
  • Scarlet: Contacteer de klantendienst

De codes zijn bruikbaar voor abonnementen, maar gelden niet bij alle pre-paidkaarten!
 
Zal de voicemail volledig uitschakelen van twee GSM's
1 Telenet account (verwijderd van iPhone Iphone 5 en nu in POCO X3 nfc
1 Mobile Vikings sim , welke in iPhone 5 zal komen, nu voorlopig nog in iPhone 4

Hoe het moet zal ik hierboven wel vinden uit uw uitleg.
Nogmaals bedankt om mij te helpen.

De Poco X3 heeft alle contacten nog
 
Laat even iets weten aub. als het gelukt is ... dan sluiten we dit topic.
Zal ik zeker doen, mag je op tellen. Ik ben echter belaagd met andere veel ernstiger problemen, zoals eerder gemeld.

Momenteel kan ik worden gebeld op de pas aangeschafte POCO X3. Dat is al heel wat, maar ben hem nog niet gewoon en Google belaagt mij met talloze vragen en apps.
Leuk wel als men zich 'verveelt' ; zou ik ook wel eens mogen. Hoe zalig zich eens te mogen vervelen.

SLUITEN (Slotje) is NIET gelijk aan 'OPGELOST' Men heeft het hier nogal overdreven voor slotjes.
 
Heb nu eerst verlengd met 30secs om te zien wat dit geeft.Dit kon toch wel dankzij jullie hulp in de opgegeven instructies.

Ik probeer later nog wel om de voicemailbox uit gebruik te nemen zo nodig. Het slotje komt al in zicht hoor.
 
Voicemail word daarmee inderdaad niet mee uitgeschakeld. Maar gezien hij nu over gaat naar voicemail, deed hij dat bij de vorige telefoon zeker ook. Dit is iets die niet toestel gerelateerd is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan