Varia Huawei

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulus123

Steunend lid
Vip Lid
Ik hoor allerlei geruchten over 5g bij huawai, zou niet mogen van Amerika.
Weten jullie hier iets meer van want ik zou graag één kopen maar wil wel graag weten of ik 5g heb.
 
Huawei biedt 5G toestellen aan, aan jou de keuze.
VS is tegen dat bedrijf, dat klopt, omdat het zou onder controle staan van de Chinese overheid en dus niet helemaal de garantie biedt dat het niet voor spionagedoeleinden wordt ingezet.

Moet je zelf afwegen of je daar belang aan hecht én of je geheimen hebt voor die luistervinkende Chinezen.

Belangrijker is dat het gebruik van standaard Android op die telefoons niet gegarandeerd is in de toekomst ! VS overheid kan zover gaan om Google te verbieden nog Android beschikbaar te stellen. De Chinezen zullen dan met een eigen versie moeten komen voor alle nieuw verkochte toestellen. Heb je Android eenmaal erop, dan heb je een licentie en blijft Android erop werken. Updates is een andere zaak, maar als je je smartphone géén tientallen jaren wil blijven gebruiken is dat ook terug minder een bekommernis.

Technisch en funktioneel zijn Huawei toestellen best in orde hoor !
 
Tegenwoordig kan je inderdaad al Huawei 5 G toestellen kopen, Ik zeg momenteel nog aan mijn klanten dat dit geen reden tot het kiezen voor dit toestel moet zijn. De dekking is mijn inziens nog te mager om dit als selling point te nemen. Ik heb zelf vorig jaar nog een nieuw toestel gekocht en ik heb gekozen om een toestel met een betere camera te kopen in plaats van het extra budget aan 5G te spenderen. Dit raadt ik nu ook nog mijn klanten aan.
Verder moet je er je wel van vergewissen dat Huawei toestellen zonder google play store geïnstalleerd komen, Bij een normaal toestel als je het zou verwijderd hebben kan je het nog terug installeren, maar bij Huawei zou dit helaas niet lukken om de play store achteraf zelf te gaan installeren. De apk zou geweigerd worden volgens ik lees, kan het wel niet met zekerheid zeggen. Heb nog geen enkel Huawei in mijn handen gehad nadat de US hen gebannen heeft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan