Windows 10 Icoon usb-apparaat verdwenen in taakbalk

gibsonmil

Steunend lid
Vip Lid
Ik was gewoon dat bij aansluiten van mijn Samsung tablet Galaxy TAB S5e, Android 11 aan mijn laptop, er eerst 'toestemming' gevraagd werd om te verbinden en daarna automatisch de recent gemaakte foto's en video's getoond werden om te downloaden. De laatste keer gebeurde er echter niets en diende ik manueel te zoeken via Verkenner èn te selecteren voor download. Bovendien is ook het icoontje op de taakbalk onderaan verdwenen !? In Verkenner wordt de tablet wel nog weergegeven en kan ik dan met een rechtsklik ook nog in het optiemenu dat dan verschijnt, kiezen om (alle) foto's en video's te downloaden. Wissels met usb kabels hielp niet en wat er misgegaan is is voor mij een raadsel. Mocht iemand enig idee hebben hoe dit te herstellen, graag en met dank bij voorbaat.

ga naar instellingen van windows 10 >> apparaten >> USB
ik vermoet dat het dit is

1733153455736.png

Glld en Aardbei, jammer jongens maar ondanks deze tips en richtlijnen, gebeurt er niks tenware.... ik een USB stick invoer !!!! Dan verschijnt alles zoals voorheen !!??
Dit had ik nog niet geprobeerd omdat ik zowel bij mijn Samsung S5e en Samsung E1051X enkel bij het aansluiten een SECONDE het icoontje onderaan zie opfloepen, doch de tablet moet gaan 'zoeken' in de verkenner.
Geen flauw idee wat er gebeurd is met deze tablets, (ik gebrui!k Se5 ENKEL voor video-opnames en 's morgens de andere om vlug door mijn mails te bladeren en het grootste aantal al te wissen). Heb ik onbewust (?) iets gewijzigd in de instellingen ? Zeg nooit nooit zeker ? Maar 'k zou het zeker niet weten omdat ik niet het type ben om iets te veranderen dat werkt, maar het kan maar zou niet weten wat !
In elk geval, ik kan verder, zij het via een omwegje, en lig er zeker iet van wakker.
Alleszins bedankt voor jullie reactie allemaal en wens jullie een fijn (hopelijk droog) weekend.

Moet je zeker hier eens naar kijken, heb ik net geinstalleerd en werkt als een tierelier !!!

=====
MyPhoneExplorer werkt ook met Android-tablets, net zoals met smartphones. Het programma is ontworpen om Android-apparaten te beheren en synchroniseren met een PC. Zolang je tablet Android draait en de MyPhoneExplorer Client-app op het apparaat is geïnstalleerd, kun je dezelfde functionaliteiten gebruiken als met een smartphone, zoals:
  1. Bestanden beheren: Toegang tot en beheer van bestanden op de tablet.
  2. Contacten synchroniseren: Synchronisatie van contacten met Outlook, Thunderbird, of andere desktopsoftware.
  3. Agenda beheren: Synchronisatie van kalendergegevens.
  4. SMS-berichten beheren: Als je tablet SMS-functionaliteit heeft (bijvoorbeeld via een SIM-kaart), kun je berichten beheren.
  5. Apparaatbeheer: Overzicht van de opslagruimte, geïnstalleerde apps, en meer.
Verbinden met je PC

De verbinding kan worden gemaakt via:
  • USB-kabel
  • Wi-Fi (zowel PC als tablet moeten op hetzelfde netwerk zitten)
  • Bluetooth
  • LAN (voor geavanceerde gebruikers)

Zorg ervoor dat je de MyPhoneExplorer Client app installeert vanuit de Google Play Store op je tablet en de desktopversie op je PC. Zodra beide correct zijn ingesteld, zou alles soepel moeten werken.

Ik gebruik LocalSend, zowel op PC als smartphone en tablet geïnstalleerd.
Daarmee zet je bestanden over van/naar elk beschikbaar toestel via het netwerk.
Je kan instellen dat bestanden altijd geaccepteerd worden of dat je elke keer toestemming moet geven.
Je geeft ook een map op waarin de ontvangen bestanden geplaatst worden.
Je kiest de bestanden op het bron-toestel en kiest dan voor het doel-toestel.
De rest gaat dan vanzelf.
Uiteindelijk verplaats je de bestanden van de ontvangstmap naar de locatie waar je ze wil hebben en je bent klaar.

Juist @MerlinTG, maar die LocalSend brengt enkel bestanden over, wat in vele gevallen is wat je wil.
MyPhoneExplorer gaat véél verder :
  • het brengt niet enkel over maar laat ook 'beheer' (verplaatsen, hernoemen, verwijderen, etc...) op de smartphone toe vanaf je PC ;
  • het gaat niet enkel over bestanden maar ook contacten, je gevoerde gesprekken, berichten, etc ...
  • je hoeft niet te weten wat je wil overzetten - de toepassing syncroniseert gewoon
  • het is dus van die elementen meteen ook een prima, betrouwbare backup van je smartphone op je PC.
Dus toch wel even het bekijken waard als je iets verder wil gaan dan LocalSend.

Terug
Bovenaan