Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Mijn schoonbroer heeft een laptop I5 gekocht met de bedoeling video te monteren. Echter op de nieuwe toestellen ontbreekt een fireware aansluiting.
Nu bestaan er diverse toestellen die analoog naar USB kunnen omzetten. Heb ook al gezien dat er kabels bestaan met langs de ene kant fireware en langs de andere kant USB.
Heeft hier iemand ervaring mee betreffende kwaliteit? Heb gezocht naar IEE1394 2 usb en omgekeerd, maar weinig te vinden.
Toestellen genoeg om SVHS en VHS met audio naar USB. Maar Fireware naar USB????? Weinig info.
Ben van plan te zien op de beurs op 1 december in Gent. Maar had graag wat info van anderen hierover.
 
Mijn eerste video oplossing was de Studio DC10 van Miro. Een insteekkaartje voor de PC voor analoge signalen, maar voor die tijd wel erg snel. Miro is later volgens mij overgenomen door Pinnacle, of het is een spontane naamsverandering geweest.
Later kocht ik een Sony Camcorder die geschikt was voor de kleine mini DV tapes en met firewire aansluiting.
Dit was de periode dat ik geen firewire aansluiting op de PC had en toen naar een oplossing zocht. De bewuste Firewire naar USB kabeltjes waar we het nu over hebben werkten dus niet. Maar de aangeschafte Firewirekaart bleek een uitkomst. Deze configuratie werkte goed samen met een gekraakte versie van Adobe Premiere.

Als ik iets voor je kan doen, mocht je iets in Nederland willen kopen, laat het me dan weten en ik bied mijn medewerking aan.
Liefst geen privé informatie via het forum, mijn PB is niet meer te gebruiken, maar je hebt mijn mailadres.
 
Bedankt voor het aanbod. Trouwens, eerst had ik de DC10 besteld, maar een demo bijgewoond toen op dezelfde moment de DC30 uitkwam en dan maar direct de DC30 besteld. Heb de kaart trouwens nog altijd in mijn bezit.
Ook een kaart (zelf gemaakt via Electuur) waarmee ik voor die tijd beelden van video kon innemen. Heb ik ook nog..... Waar is de tijd hé.
Ik hou U op de hoogte betreffende de keuze van toestel van Pinnacle na de beurs 1 december.
 
Hoe is dit afgelopen op de beurs ??

Beurzen zijn blijkbaar niet meer zo interessant. Werkelijk NIETS te vinden. Zelfs geen info.
Waar vroeger (in Gent) beide zalen bomvol stonden met pc materiaal, staat dit voor 80% vol als de platen en fotografiebeurs er bij is. Je betaald er Uw ingang en hebt er bijna niets voor terug.

Ik blijf intussen verder info en dergelijke zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan