Status
Niet open voor verdere reacties.

Wisperbird

Steunend lid
Vip Lid
Ben sinds kort over op Win 10, nog geen echte problemen tegen gekomen.

Er is echter een ding dat ik niet wil en dat is dat Windows mij account aan past.
Heb al een keer opnieuw moeten installeren omdat ik na gebruik van de mail app,
alleen nog maar kon inloggen met mijn Live credentials.

Dat is echter geen doen want dat wachtwoord is te complex om in te tikken.
Heb van pure ellende het moeten vervangen voor iets simpels, om er nog in te komen.
Mijn wachtwoorden voor online zaken zijn niet voor niets complex.

De vraag is nu:
  1. Kan men in Windows 10 het wachtwoord bij gebruikers aanpassen zonder dat dit ook geldt voor mijn live account.
  2. Kan men inloggen op drive zonder dat ook dit mijn inlog account op de PC molt.

Eric.
 
je kan over schakelen naar het lokaal account ..
indien je overschakeld van het Microsoft account naar het lokaal account dien je 1x ter bevestiging nogmaals het wachtwoord van het Microsoft account in te geven ..
word de overschakeling gestart dan zie je in het lokaal account ook de mogelijkheid om een wachtwoord in te geven ( dit ben je niet verplicht ) .... indien je geen wachtwoord wenst te gebruiken in het lokaal account dan dien je niets in te geven ( laat de vensters dan leeg ) en klik verdergaan om de overschakeling te laten gebeuren ...

wil je echter de standaard mail app gebruiken onder het lokaal account dan dien je ook ingelogd te zijn in deze mail app met je Microsoft Wachtwoord en het email adres dat er bij hoort
*zo gebruik ik hier enkel het lokaal account en tevens ook de standaard mail app ..en dien me niet telkens aan te melden ...

antwoord op vraag 1 nee dit kan niet ..tenzij je het lokaal account gebruikt met een wachtwoord ...dit kan dan wel aangepast worden...

antwoord op vraag 2 ja dat kan indien jij dus je Microsoft account toegevoegd heb aan "accounts die worden gebruikt door andere apps " dit is te vinden van onderen bij e-mail en accounts ..
Ashampoo_Snap_2016.07.18_19h07m12s_006_.png
 
Hallo Qtex,

Je gaat net iets te snel,
Waar vind ik overschakelen naar lokaal account.
Dus ik had volgens jou niet opnieuw hoeven te installeren.

Maar dan moet het toch ook mogelijk zijn direct op te geven "een account voor werk of school toevoegen"
Of zeg ik nu iets doms.

Zie nu nog andere wilde zaken;
Zou het wachtwoord kunnen vervangen door een pincode,
en
Ook kunnen inloggen met een favoriete foto.

Help !!
 
je vraagt waar vind ik het overschakelen naar het lokaal account ?
indien jij het Microsoft account gebruikt en je ga naar dit account toe dan zou deze optie er vermeld moeten staan ...en nee een herinstallatie was niet nodig geweest.

Ashampoo_Snap_2016.07.19_07h24m12s_001_.jpg

het is inderdaad mogelijk om een account voor het werk /school toe te voegen ... echter hier kan ik je niet bij helpen , daar ik dus geen andere Microsoft producten zoals Office aangekocht heb .

Om met een Pincode / foto of gezichtsherkenning aan te melden dien je het Microsoft account te gebruiken deze optie werkt niet in het lokaal account .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan