Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de pc van mij aan mijn dochter gegeven en die heeft in de winkel wifi dus die zou ik kunnen gebruiken.Moet ik op de oude pc nog wat verwijderen.Of doet de pc die naar mijn dochter is met DVD installeren vanzelf weg nemen.Moet ik ook de account van mij eerst verwiideren.Of gebeurt dit gelijk als ik de DVD installeerd alles verwijderen en nieuwe installatie doen.Moet ik eerst de wifi al van tevoren installeren.Of moet ik dat naderhand doen als de pc is geinstalleeerd.Ik besluit met vr gr Aad Dekkeri
 
Ga naar Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Deze pc opnieuw instellen > Aan de slag.
Kies voor "Alles verwijderen"


Installeert Windows 10 opnieuw en verwijdert al uw persoonlijke bestanden.
Verwijdert apps en stuurprogramma's die u hebt geïnstalleerd.
Verwijdert wijzigingen die u in instellingen hebt aangebracht.
Verwijdert apps van uw pc die de fabrikant heeft geïnstalleerd. (Als uw pc werd geleverd met Windows 10, worden apps van de fabrikant van uw pc opnieuw geïnstalleerd.)
 
ook al ga je deze opnieuw instellen dan nog staat dit systeem op jouw naam ingeschreven ...indien jouw dochter niet bij u onder hetzelfde dak woont dan dien je dus ook dit systeem te ontkoppelen van je Microsoft account ... ... m.a.w. indien jouw dochter op een eigen adres woont dan kun je deze pc wel opnieuw instellen zodat er een volledige nieuwe Windows op komt te staan (dus zonder het behoud van jouw persoonlijke instellingen en of bestanden) dit systeem zal dan niet geactiveerd worden daar deze dus ontkoppeld werd van jouw Microsoft account !
*bijgevolg dien jouw dochter zelf te zorgen voor een Windows 10 licentie of jij koopt er 1 tje aan voor haar ... zie hier bij g2play
 
Wanneer er op die laptop Windows 10 stond, en geactiveerd was, wordt deze bij een volledig nieuwe installatie (met hetzelfde product) altijd terug automatisch geactiveerd.
Vernieuwen zonder behoud van instellingen weet ik niet zeker, maar ik vermoed dat dit zeker geen probleem geeft en activatie altijd behouden blijft.
 
juist DDragon maar dan blijft deze dus gekoppeld aan het account van aad.dekker
het is de bedoeling dat zijn dochter deze laptop gaat krijgen en indien zij dan elders woont dient dit toestel eerst ontkoppeld te worden door de huidige gebruiker ...
*word dit toestel niet ontkoppeld van AAD zijn Microsoft account en zijn dochter koopt via de store iets aan dan krijgt aad de rekening gepresenteerd...
 
Om eerlijk te zijn, ik denk dat de dochter geen vreemde is... En daarbij dus de licentie overeenkomst gerust met een korrel zout mag genomen worden. Ik wil illegaal software gebruik niet promoten. Maar deze situatie is nu toch wel andere koek. Als we hierover gaan struikelen en de mensen geld uit hun zakken halen.

En waarschijnlijk is het dan ook nog een OEM licentie, welke sowieso bij het toestel hoort (geen retail).
 
betreffende de activatie kun je gelijk hebben maar dan nog dient aad dit toestel te ontkoppelen van zijn account ...zeker als zij elders woonachtig is .
 
Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet. Als die pc bij zijn dochter staat en daar dan via instellingen voor een verse installatie kiest, zal die pc toch zijn licentie krijgen, gezien hij dit vroeger ook had.
 
Alles verwijderen
Installeert Windows 10 opnieuw en verwijdert al uw persoonlijke bestanden.
Verwijdert apps en stuurprogramma's die u hebt geïnstalleerd.
Verwijdert wijzigingen die u in instellingen hebt aangebracht.
Verwijdert apps van uw pc die de fabrikant heeft geïnstalleerd. (Als uw pc werd geleverd met Windows 10, worden apps van de fabrikant van uw pc opnieuw geïnstalleerd.)
Als u van plan bent om uw pc weg te geven, te recyclen of te verkopen, gebruikt u deze optie en kiest u voor volledig wissen van het schijfstation. Dit kan twee uur in beslag nemen, maar het is dan moeilijker voor andere personen om bestanden die u hebt verwijderd, te herstellen.
Een oem versie slaat toch op de hardware en niet op de gebruiker.
https://support.microsoft.com/nl-be/help/12415/windows-10-recovery-options
Staat bij DE pc opnieuw instellen
 
aangezien men het Microsoft account heeft gebruikt staat deze laptop dus geregistreerd op Aad.Dekker zijn naam ...hij mag deze aan zijn dochter geven nadat deze opnieuw ingesteld werd zonder behoud van instellingen maar zolang hij deze niet ontkoppeld via zijn Microsoft account zal dit systeem op Aad.Dekker zijn naam geregistreerd blijven staan .... en dit kan vervolgens problemen geven ...en nu bedoel ik dus niet betreffende de activatie !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan