Ik wil roken!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Best ga ik er niet meer op antwoorden want een niet roker heeft altijd gelijk :p
 
Wat ik echt erg vind, in de horeca gaat het slecht, al een decennia of langer.
Dan verplichten ze een rookafzuiging, iets wat zeer duur is.
En nu willen ze roken in cafe afschaffen.
Gaan ze dan de afzuiginstallatie's terug betalen, of word het voor vele horeca-zaken weer eens een doodsteek?
 
Waar ik ook al jaren een probleem mee heb is dit;
Veel vlamingen staan op de barricades als het over vreemdelingenbeleid gaat.
Ze moeten zich aanpassen aan ons, of ander buiten is de mening van velen.
Maar wij Vlamingen kunnen ons als roker nog niet eens aanpassen aan de niet rokers die hun gezondheid op prijs stellen.
 
roker of niet , verslaafd aan eenderwelke zaak blijft gelijk

kom dan buiten in open lucht , maar wat hangt er daarin, is dat ook gezond wat wij inademen !!
 
roker of niet , verslaafd aan eenderwelke zaak blijft gelijk

kom dan buiten in open lucht , maar wat hangt er daarin, is dat ook gezond wat wij inademen !!

maw, als het buiten toch al ongezond is kunnen we er dat ook maar bijnemen?
Bijzonder egoistish, kortzichtig, en een zoveelste excuus om te blijven roken.
Maar egoisme is heden schering en inslag.
Het zit ingebakken in onze cultuur.
Nou, dan weet ik nog een compromis.
Als binnen 50 jaar de olie onbetaalbaar word, stop dan met roken.
Maar je kan het evengoed nu al minderen (bvb in cafe).
Ik haat het als ik na een nachtje stappen mijn kleren stinken.
Het is de eerste geur die ik ontmoet als ik dan wakker word.
Ik moet onder de douche als ik niet wil dat ook nog mijn bed er naar stinkt.
En "zuiver" water word ook al zeldzaam.
 
Blijft een eindeloze discussie met voor en tegenstanders.En Ivan het vorige dat ik schreef niet persoonlijk opnemen he vriend.Ik sprak van mensen die ik ken uit mijn vrienden-,geburen- en werkomgeving.
 
Geef Nijltjetweety groot gelijk.Ken mensen genoeg ,thuis of in de auto roken ze niet want dat is schadelijk voor hun partner en hun kinderen.Maar op cafe dan mag roken wel.Dan is het niet schadelijk voor andere mensen.Begrijpe wie begrijpe kan.

Zoals ik zei:Een rokerscafè ,alleen voor rokers.
Als ge daar dan als niet roker binnengaat weet ge wat ge kunt verwachten.Er verplicht u niemand om z.g.passief mee te roken.
 
Zoals ik zei:Een rokerscafè ,alleen voor rokers.
Als ge daar dan als niet roker binnengaat weet ge wat ge kunt verwachten.Er verplicht u niemand om z.g.passief mee te roken.

Ja, maar dan ga je de jeugd nieuwschierig maken en aanzetten tot roken.
Althans, zo denkt de Vlaamse overheid.
Daar komt niets van in hoor.
Of ik voor- of tegenstander ben van de idee speelt hier geen rol.
Men wil aan preventie doen, en zo een ghetto van rokers bij elkaar past niet in dat plaatje.
Daarom ook zijn in vele bedrijven de rookruimtes afgeschaft.
Het was een makkelijke bijkomende pauze voor de werknemers, en een nieuwe aanleiding tot roken.
Maar wrijf mij niet alles aan van wat ik schrijf he, het is maar de stellingname van de beleidsmensen, ik sta hier buiten hoor.
Ik ben vrij direct in wat ik schrijf, ik weet dat, en neem geen blad voor mijn mond (figuurlijk).
Soms komt dat anders over dan de bedoeling is, maar rond de pot draaien wint ook niemand bij.
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar dan ga je de jeugd nieuwschierig maken en aanzetten tot roken.
Althans, zo denkt de Vlaamse overheid.
Daar komt niets van in hoor.
Of ik voor- of tegenstander ben van de idee speelt hier geen rol.
Men wil aan preventie doen, en zo een ghetto van rokers bij elkaar past niet in dat plaatje.
Daarom ook zijn in vele bedrijven de rookruimtes afgeschaft.
Het was een makkelijke bijkomende pauze voor de werknemers, en een nieuwe aanleiding tot roken.
Maar wrijf mij niet alles aan van wat ik schrijf he, het is maar de stellingname van de beleidsmensen, ik sta hier buiten hoor.
Ik ben vrij direct in wat ik schrijf, ik weet dat, en neem geen blad voor mijn mond (figuurlijk).
Soms komt dat anders over dan de bedoeling is, maar rond de pot draaien wint ook niemand bij.

Voila.Naar mijn mening moet iedereen toch wel vrij zijn waar het om gaat nl.Roken of niet! Er zijn al genoeg plaatsen waar het verboden is,o.a. op alle openbare aangelegenheden,dus dan schiet er niet veel meer over.
Tegenwoordig is er een trend om zowat alles te verbieden,de groene jongens nemen daar het voortouw met o.a.Men zou de jacht en de hengelsport moeten verbieden,breek de weekendhuisjes ook maar af,doe uw auto ook maar weg,neem het openbaar vervoer(als men er dan nog geraakt).
We maken de islam het verwijt dat ze fundamentalistische trekjes hebben,maar sommige onder ons zijn anders ook op de goeie weg.
 
De regering heeft jarenlang de diesel aangemoedigd, internationaal zelfs.
Er was teveel diesel/stookolie op overschot omdat jarenlang bij velen de benzinemotor de voorkeur had (toen de atmosferische diesel nog regeerde).
Dat probleem word opgelost, om door in stand houding van de stookoliepremie, want waar moeten se die olie anders laten?
Keerzijde van de medaille is het fijne stof (roet), waarmee we nu zitten.
De smogborden moeten om dit te verbeteren in feite permanent geldig zijn, want de wind blaast het roet weg, maar het blijft geproduceerd worden.
Voor de broeikastgassen is er ook een oplossing.
Teveel verkeer en teveel industrie zegt men.
Wat men niet zegt is " te weinig bomen "
Ik heb op school geleerd dat bomen de CO2 omzet in O (zuurstof).
Op de siesegemkouter is er een probleem.
De boeren stoppen er mee, en de Stad Aalst weet niet wat ze met de weilanden aan moeten.
Dan gingen ze sevesobedrijven zetten, dan industriepark.
Dat ze er bossen zetten, en een boswachter.
Er word meteen ook werkgelegenheid gecreeerd, en de broeikasgassen worden aangepakt aan de bron (de kouter ligt langs de E40 snelweg)
Ook het geluid word gedempt wat geluidschermen overbodig maakt.
Dat de groene jongens daar eens over nadenken.

Maar nu gaat het wel off topic
 
Dit wordt een eindeloze discussie. We kunnen dan beginnen over snelle auto's en moto's en alle andere vervuilingen. Feit is, dat ieder mens zijn deeltje ertoe bijdraagt. De een in meerdere of mindere mate. Als er respect is voor de medemens, dan ontziet men deze. Maar het grote komt van boven onze hoofden. Denk eens aan Tjernobil...... Hoe lang liet men ons in het ongewisse?
De kippen, koeien en zwijnenhistories. Alle doofpot operaties over voedingswaren die niet deugen........
Wat mag dan nog??????? Het enige die nog gedoogd wordt, is drugs. Je kan er gratis voor terecht. En wij maar betalen.
Laat ons voor de tijd dat we hier zien, ons gedragen als mensen die de anderen ontzien. Het grote geld probeert ons toch op te zetten.
De ganse discussie was ROKEN of niet. Wel de eerste wetgeving hierover is er één uitzondering gemaakt en wel voor diegene die ze gestemd hadden, kamer en senaat.
 
Bedankt Mik.
Ik wil er enkel nog dit aan toe voegen.
Als we wat meer respect voor elkaar hadden en me de ander meer rekening hielden dan moest de overheid hier niet in tussen komen.
Want de hele discussie is van de rokers hun kant
Ik eis mijn recht om te doen wat ik wil
en van de niet rokers
Ik eis dat de rokers rekening houden met mij.

Beide partijen eisen hun rechten, vragen respect, maar weinigen tonen hun respect voor de ander.
Dit ene woordje dekt de hele lading in heel deze zinloze discussie.
RESPECT
Deze term is een zeldzaam fossiel geworden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan