Ik zoek een oplossing voor massa storage

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quit

Steunend lid
Vip Lid
Ik zal eerst uitleggen waarvoor ik zoiets zoek.

Volgende zomer wil ik ongeveer 4 a 6 weken een verre reis gaan maken met het vliegtuig en natuurlijk gaan dan de Full HD videocamera en de fotocamera's mee.
Ik hoop vele uren film te schieten en vele foto's te maken.
Maar om daar nou een hele voorraad kaartjes voor aan te schaffen lijkt mij een dure oplossing.

Daarom zou ik de camera's willen legen in een storage apparaat.
Zelf zit ik aan bijvoorbeeld zo'n ASUS EEE mini netbookje te denken met een schijf van ongeveer 250 tot 320 Gig. Het mag tweede hands zijn. Snelheid en schermgrootte maakt me allemaal niet zo veel uit, het gaat me alleen om de opslag.
Een tablet valt af door de beperkte opslag.
Ik wil niet mijn grote zware laptop meenemen.

Ik heb al zitten zoeken op internet of hier andere oplossingen voor bestaan, maar kan hiervoor niets vinden.

Misschien weet iemand anders dit of heeft dit ook eens aan de hand gehad?

Alle suggesties zijn welkom.
 
Ik heb toch gekozen voor een klein netboekje van ASUS met schijf van 320 GB en de mogelijkheid om FULL HD video's af te spelen. Ik kon deze voor een prikkie tweedehands van iemand kopen.
Het is geen snelheidsmonster met zo'n Atom processor, maar dat hoeft van mij ook niet.
Ik ga wel proberen met een iets lichtere besturing om hem toch nog iets sneller te krijgen. Er staat nu Windows 7 Starter op.
Zal eens xp en eens Ubuntu proberen


ppffff, wéér een pc er bij.

HPIM3329 [800x600].jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vergeet zeker niet na te zien of je die zaken ook kunt opladen. Het net in de US is maar 130V.
Zorg dat ge lader hebt die de beide aankan voor Uw apparaten.
 
tnx

Alle adapters die ik hier heb, van telefoon tot fotocamera's en van videocamera tot laptopje en externe HD zijn geschikt voor 110Volt - 230Volt. Komt goed.
 
Ja, ook de verloopstekertje heb ik al aangeschaft. 4 stuks voor 5 euro. Zal best wel ergens goedkoper kunnen, maar heb geen zin om voor enkele eurocenten moeilijk te gaan doen.
 
Pluis de eee pc is een zeer mooi alternatief, maar ik zou de grotere batterij nemen, zo krijg je tot 8 werk uren.
Als extra daar nog eens een externe schijf bij, kan je naar hartelust filmen. Bij mijn vorige werkgever gebruikte wij zulke notebooks met een zeer goed resultaat, klein, lichtgewicht en autonomie van de batterij.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan