illegale Windows???

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcoPolo99

Steunend lid
Vip Lid
Deze morgen keek ik stom verbaasd naar een waarschuwing op mijn pc - scherm.
"Dit is geen legitieme versie van Windows!!!!"
Pc is een HP desktop met voor geïnstalleerde Windows 7 64x.
Aangekocht op 13 september 2010 en nu 10 maand later die waarschuwing.
Begrijpe wie kan.
Contact opgenomen met HP en kreeg de raad om te activeren.
Bij nazicht "mijn computer"; "eigenschappen" staat er "Windows is geactiveerd"
Wat staat er mij nu te doen of tot wie kan ik mij nog verder wenden?
 
Check dit eens.

Ga linksonder naar de startknop en vul in CMD , er opent nu een DOS venster.
Op de plaats waar de cursor knippert vul je in slmgr -xpr
Nu krijg je een pop-up met de melding of windows geactiveerd is of niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Strange, weet je zeker dat je het juiste commando hebt gegeven.
Geef eens het volledige commando slmgr.vbs -xpr

Je kunt het commando ook kopieëren in het DOS venster. Selecteer het commando wat ik gegeven heb en klik op Ctrl C
Open CMD en ga linksboven op het kleine zwarte ikoontje met C:\ staan en dan rechtermuisklik. Bij bewerken staat plakken.
 
Geef de opdracht dan eens zonder de parameters, dus alleen slmgr

Als dit niet werkt, is er meer aan de hand.
 
dit zou je moeten zien ..je moet in het zwarte dos scherm slmgr -xpr ingeven ( let erop dat het streepje los sta van de slmgr ook moet dit boven aan staan **_niet beneden )


 
Laatst bewerkt:
Probeer dit eens dan.

Weer linksonder de startknop en dan intikken: slui 4
Je komt dan in een activeer-menu.
 
Die opdracht heb ik moeten uitvoeren van de HP helpdesk...
geen resultaat, doet niks...

Je bedoeld dat slui 4 helemaal niets doet ?

Ik vrees dat de winkel waar je de PC gekocht hebt gerommelt heeft met de Windows versie. Staat er misschien een Build versie op, deze zijn niet volledig.
 
Bij het product id staat er de letters OEM bij.
Maar waarom pas nà 10 maanden deze waarschuwing.
En ik dacht dat de winkel niks geïnstalleerd moet hebben, want was gekocht met een vóór geïnstalleerde versie.
 
Dan moeten de activatie bestanden beschadigd zijn geraakt. Alle opdrachten die ik gaf werken dus bij jou niet.
Het je in de map Windows/System32 een map slmgr staan. En staat in de map system32 het VBscript bestand slmgr
 
je zei in je eerste bericht ""Bij nazicht "mijn computer"; "eigenschappen" staat er "Windows is geactiveerd""
heb je pas updates geinstalleerd...en dan bedoel ik de KB 971033 want ik vrees dat de winkel je een versie verkocht heeft die geactiveerd werd met een master key ..en deze masterkey's worden stilaan allemaal als zijnde illigaal aangezien ..
je bent nu niet de enigge die hiermee getrofen wordt ... een 3 tal maanden geleden werd ik door 1 van de geburen aangesproken ook hij kreeg opeens de melding van microsoft dat zijn versie niet legetiem was .. hij dan eerst naar mediamarkt gegaan (was meegegaan met hem ); daar kreeg hij als antwoord gebruik een crack om te activeren (m.a.w.) ze wisten verdomd goe dat ze win7 os'sen verkochten die niet regelementair zijn !!
terug thuis gekomen heb ik dan zijn systeem legaal gekregen ;maar heellaas mag ik dit hier niet bekend maken ..
 
Ik vind het volgende terug : slmgr.vbs

KB971033 vind ik ook en geïnstalleerd op 13/09/2010, dag van levering van de pc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan