illegale Windows???

Status
Niet open voor verdere reacties.
de kb971033 controlleert je systeem of deze legaal is ...waarschijnlijk dus wel want anders had je al van in den beginne al de melding moeten hebbe ..
dus denk ik eerder dat je een virus te pakken heb ..
installeer nekeer malwarebytes en doe eerst een update ervan , daarna een volledigge scan ..
terwijl de scan bezig is de pc niet gebruiken ...
na de scan maakt deze een log aan : indien hij iets vind zal hij dit ook herstellen en zonodig verwijderen ..
 
Mag of kan ik die KB971033 verwijderen?
En als die de volgende keer aangeboden wordt, verbergen?
Of komt die actie nu te laat?
 
Malwarebytes is hier geïnstalleerd met realtime bescherming.
Snelle scan vind niks, nu loopt er een volledige scan.
Hier staat ook G-Data internet security 2011 op.
En wat gebeurt er als die melding blijft komen?
Nemen ze maatregelen?
 
En heb je ook het ini bestand.
Deze moet in de map System32 en dan de map slmgr. Hierin bevind zich weer een map met een nummer en hierin moet het ini bestand staan.
 
Dat ziet er precies niet best uit!!!!

L_MsgError_C004C001="De activeringsserver heeft bepaald dat de opgegeven productcode ongeldig is."
L_MsgError_C004C003="De activeringsserver heeft bepaald dat de opgegeven productcode is geblokkeerd."
L_MsgError_C004C017="De activeringsserver heeft bepaald dat de opgegeven productcode is geblokkeerd voor deze geografische locatie."
L_MsgError_C004B100="De activeringsserver heeft bepaald dat de computer niet kan worden geactiveerd."
L_MsgError_C004C008="De activeringsserver heeft bepaald dat de opgegeven productcode niet kan worden gebruikt."
L_MsgError_C004C020="De activeringsserver heeft gerapporteerd dat de code voor meerdere activeringen de limiet heeft overschreden."
L_MsgError_C004C021="De activeringsserver heeft bepaald dat de code voor meerdere activeringen de verlengingslimiet heeft overschreden."
L_MsgError_C004D307="Het maximaal toegestane aantal nieuwe activeringen is overschreden. U dient het besturingssysteem opnieuw te installeren voordat u een nieuwe activering kunt proberen uit te voeren."
L_MsgError_C004F009="De Software Licensing-service heeft gerapporteerd dat de evaluatieperiode is verlopen."
L_MsgError_C004F00F="De Software Licensing-server heeft gerapporteerd dat de hardware-id-binding niet wordt toegestaan."
L_MsgError_C004F014="De Software Licensing-service heeft gerapporteerd dat de productcode niet beschikbaar is."
L_MsgError_C004F025="Toegang geweigerd: voor de aangevraagde bewerking zijn verhoogde bevoegdheden vereist."
L_MsgError_C004F02C="De Software Licensing-service heeft gerapporteerd dat de indeling voor de offlineactiveringsgegevens onjuist is."
L_MsgError_C004F035="De Software Licensing-service heeft gerapporteerd dat de computer niet met een productcode voor volumelicenties kan worden geactiveerd. Systemen met volumelicenties moeten vanaf een geschikt besturingssysteem worden bijgewerkt. Neem contact op met de systeembeheerder of gebruik een ander type code."
L_MsgError_C004F038="De Software Licensing-service heeft gerapporteerd dat de computer niet kan worden geactiveerd. Het geretourneerde aantal van de service voor sleutelbeheer is onvoldoende. Neem contact op met de systeembeheerder."
L_MsgError_C004F039="De Software Licensing-service heeft gerapporteerd dat de computer niet kan worden geactiveerd. De service voor sleutelbeheer is niet ingeschakeld."
L_MsgError_C004F041="De Software Licensing-service heeft bepaald dat de server voor sleutelbeheer niet is geactiveerd. De server voor sleutelbeheer moet worden geactiveerd"
L_MsgError_C004F042="De Software Licensing-service heeft bepaald dat de opgegeven service voor sleutelbeheer niet kan worden gebruikt."
L_MsgError_C004F050="De Software Licensing-service heeft gerapporteerd dat de productcode ongeldig is."
L_MsgError_C004F051="De Software Licensing-service heeft gerapporteerd dat de productcode is geblokkeerd."
L_MsgError_C004F064="De Software Licensing-service heeft gerapporteerd dat de evaluatieperiode voor niet-legitieme software is verlopen."
L_MsgError_C004F065="De Software Licensing-service heeft gerapporteerd dat de toepassing wordt uitgevoerd binnen de geldige periode voor niet-legitieme software."
L_MsgError_C004F066="De Software Licensing-service heeft gerapporteerd dat de productcode niet is gevonden."
L_MsgError_C004F06B="De Software Licensing-service heeft vastgesteld dat deze wordt uitgevoerd op een virtuele machine. De service voor sleutelbeheer wordt in deze modus niet ondersteund."
L_MsgError_C004F074="De Software Licensing-service heeft gerapporteerd dat de computer niet kan worden geactiveerd. De service voor sleutelbeheer is niet beschikbaar."
L_MsgError_C004F075="De Software Licensing-service heeft gerapporteerd dat de bewerking niet kan worden uitgevoerd omdat de service is gestopt."
L_MsgError_C004F304="De Software Licensing-service heeft gerapporteerd dat de benodigde licentie niet kan worden gevonden."
L_MsgError_C004F305="De Software Licensing-service heeft gerapporteerd dat er geen certificaten in het systeem zijn gevonden waarmee het product kan worden geactiveerd."
L_MsgError_C004F30A="De Software Licensing-service heeft gerapporteerd dat de computer niet kan worden geactiveerd. Het certificaat komt niet overeen met de voorwaarden in de licentie."
L_MsgError_C004F30D="De Software Licensing-service heeft gerapporteerd dat de computer niet kan worden geactiveerd. De vingerafdruk is ongeldig."
L_MsgError_C004F30E="De Software Licensing-service heeft gerapporteerd dat de computer niet kan worden geactiveerd. Er is geen certificaat gevonden voor de vingerafdruk."
L_MsgError_C004F30F="De Software Licensing-service heeft gerapporteerd dat de computer niet kan worden geactiveerd. Het certificaat komt niet overeen met de criteria die zijn opgegeven in de uitgiftelicentie."
L_MsgError_C004F310="De Software Licensing-service heeft gerapporteerd dat de computer niet kan worden geactiveerd. Het certificaat komt niet overeen met de TPID die is opgegeven in de uitgiftelicentie."
L_MsgError_C004F311="De Software Licensing-service heeft gerapporteerd dat de computer niet kan worden geactiveerd. Een zacht token kan niet worden gebruikt voor activering."
L_MsgError_C004F312="De Software Licensing-service heeft gerapporteerd dat de computer niet kan worden geactiveerd. Het certificaat kan niet worden gebruikt omdat de primaire sleutel ervan exporteerbaar is."
L_MsgError_5="Toegang geweigerd: voor de aangevraagde bewerking zijn verhoogde bevoegdheden vereist."
L_MsgError_80070005="Toegang geweigerd: voor de aangevraagde bewerking zijn verhoogde bevoegdheden vereist."
L_MsgError_80070057="De parameter is onjuist"
L_MsgError_8007232A="DNS-serverfout"
L_MsgError_8007232B="De DNS-naam bestaat niet"
L_MsgError_800706BA="De RPC-server is niet beschikbaar"
L_MsgError_8007251D="Er zijn geen records gevonden voor de DNS-query"
 
Mag of kan ik die KB971033 verwijderen?
En als die de volgende keer aangeboden wordt, verbergen?
Of komt die actie nu te laat?
die actie is alleen haalbaar als je een nieuwe instal doe , want je zei zelf dat deze er al op stond vanaf de aankoop datum ...
 
Zal zoeken worden want DVD's zijn NIET bijgeleverd.
En wat ik terug vreemd vind is dat ik het volgende zie op mijn D partitie:
backup
OEM
en dan drive_c001 tot drive_c26; drive_c.dat en drive_c.xml
zal beginnen geloven dat de winkel daar serieus in de fout gegaan is.
 
het spijtige hieraan is dat er 10 maanden voorbij zijn gegaan , want nu kunne ze beweren dat je jezelf dit heb aangedaan ...het voorval van de gebuur betrof een laptop van 1 week oud ..
 
Alles wijst er op dat de winkel met de besturing heeft zitten rommelen.
Op een illegale manier is dit probleem wel op te lossen, maar daar doen wij hier niet aan bij Pctuts.
 
Ik wens geen illegale Windows op mijn systeem.
Ik werk met alles legaal...
Zal morgen persoonlijk naar de winkel gaan en uitleg vragen.
Want bij het opstarten kan men op een pc van HP kiezen voor P11 (recovery) en hier lukt dat niet!!!!
Maar wat gebeurt er als die waarschuwingen blijven komen?
krijgt men dan problemen?
en zo ja, vanaf welk ogenblik zodat ik desnoods tijdig kan ingrijpen.
Heb wel alle dagen een backup van mijn bestanden.
 
Zal zoeken worden want DVD's zijn NIET bijgeleverd.
En wat ik terug vreemd vind is dat ik het volgende zie op mijn D partitie:
backup
OEM
en dan drive_c001 tot drive_c26; drive_c.dat en drive_c.xml
zal beginnen geloven dat de winkel daar serieus in de fout gegaan is.

Dit zijn de recovery bestanden die HP waarschijnlijk gebruikt. De originele applicatie voor zulke recovery is DriveImage XML.

Nu om een ander licht te werpen op de situatie, denk ik niet dat de winkel in de fout is gegaan. Is er de voorbije maanden iets aan de hardware configuratie verandert? Zoals bijvoorbeeld een harde schijf vervangen of bijgeplaatst, geheugen bijgeplaatst, een andere video kaart,... ?

L_MsgError_C004C001="De activeringsserver heeft bepaald dat de opgegeven productcode ongeldig is."
L_MsgError_C004C003="De activeringsserver heeft bepaald dat de opgegeven productcode is geblokkeerd."
L_MsgError_C004C017="De activeringsserver heeft bepaald dat de opgegeven productcode is geblokkeerd voor deze geografische locatie."
L_MsgError_C004B100="De activeringsserver heeft bepaald dat de computer niet kan worden geactiveerd."
....

Bovenstaande zijn strings uit het ini bestand welke gebruikt worden voor informatieve doeleinden. Dit wil niet zeggen dat je systeem al die fouten heeft, dit wil eigenlijk niets zeggen. Bovenstaande is geen LOG bestand.
 
Deze waarschuwingen blijven komen en op zekere dag start de besturing niet meer op.

Ik zou zeker naar de winkel terug gaan met deze PC en uitleg vragen. Helaas is deze al 10 maanden oud en je hebt geen bewijs dat de PC op deze manier geleverd is. Maar het altijd te proberen. Anders wordt het een licentie kopen.
 
Dit zijn de recovery bestanden die HP waarschijnlijk gebruikt. De originele applicatie voor zulke recovery is DriveImage XML

Standaard gebruikt HP een afgeschermde recovery partitie, dus als er backup OEM staat klopt er iets niet.
 
Kan je in je "Systeem" venster (via configuratie menu) volgende zien?
activation.jpg
Hier kan je normaal ook je key aanpassen en laten registreren.

Indien de key niet geldig meer is, contact opnemen met een Microsoft Activation Center en de situatie uitleggen. Zo kan je een nieuwe key krijgen.
Belgium (32) (2) 401 2650 of (0) (800) 40758
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan