illegale Windows???

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik begrijp je redenering DDragon80 en ben er ook mee eens ..maar dan verzwijgt de ts ons een belangrijk iets !!
heeft hij in de 10 maanden die verstreken zijn een andere os erop gezet ..en welliswaar zo zijn eigen graf gedolven ..
this ver gezocht maar stel dat de legaalle versie de win7 starter was !! en de ts heeft er nu de ultimate via een download vastgekregen erop gezet of laten doen ..
 
Hier klopt ook iets niet in de logica. Op een nieuwe out of the box HP PC staat een start en klaar Windows in Setup fase. Waarom zouden ze een niet legale Windows erop zetten anno 2011, die dan nog 10 maanden vlekkeloos werkt, met een legitieme check update geïnstalleerd vanaf dag 0? Klopt niet echt... Ik denk echt niet dat een winkel zo dom is om een test of illegale versie te gaan installeren op een PC waar standaard (inclusief in the packet) een Windows OS bij is. Dat raakt toch geen kant...? En ze kunnen die ook niet verderverkopen omdat dit een versie betreft die bij een HP toestel hoort. Is dus niet een gewoon Windows packetje zoals je standaard kunt aankopen.
Zoals ik eerder vermelde, ze willen misschien een eigen wallpaper en andere customized dingen op die pc. Wel heel simpel. Installeer er één, neem een image en zet die op andere gelijkaardige toestellen. Werkt perfect daar Windows activation geen verschil ziet in hardware. Buiten dat de master key op meerdere systemen staat indien hij niet veranderd wordt. Is eerder een onwetendheid ofzoiets met grote gevolgen.
Indien het hier echt om een illegale versie gaat zijn die mensen zeer dom en is dit gelijk aan zelfmoord voor de zaak.

Een master key die op meerdere systemen kan geïnstalleerd worden werkt volgens de Volume License, en deze is ook beperkt in aantal.

Als dit allemaal zo is, zal HP hier ook niet erg blij mee zijn.
Even een vergelijking, je koopt een gloednieuwe Mercedes en de garage propt er een Citroen motor in en verkoopt deze als nieuwe Mercedes aan een klant die denkt dat hij dus een Mercedes gekocht heeft. Dus het is geen nieuw product meer zoals deze uit de Mercedes fabriek gerolt is.
Even grof door de bochten misschien niet helemaal een goede vergelijking, maar in principe is dit wat er gebeurd is met deze HP computer.
 
Volgens mij is het volgende gebeurd. Zoals in vorige reactie, een nieuwe HP bevat een Windows OS in setup fase. Daar de winkel dit eerder ziet als een beperking voor de klant en de klant een kant en klaar geïnstalleerd systeem wil aanbieden nemen ze een image van een geïnstalleerde HP PC. Dus de klant hoeft de Windows Setup niet te doorlopen en kan onmiddellijk starten met hun nieuwe PC...
Nu vergeten ze misschien wel die Windows terug te activeren met de huidige master key terug te vinden op de casing van de PC. Na een aantal maanden heeft deze winkel X aantal HP PC's verkocht met dit principe, dus met X aantal dezelfde master key's zijn in omloop. Bij Mircrosoft komt dit na analyse naar boven, misschien ook pas na enkele maanden. Zij blokkeren die key... Klant neemt contact op met Microsoft en geeft zijn huige master key door welke uiteraard geldig is maar in werkelijkheid niet geïnstalleerd is op die PC.
 
Allez, vandaag de technicus aan de lijn gehad en natuurlijk is "Mr.Murphy" erbij betrokken.
Zoals eerder gemeld koop ik voor vriend of familie af en toe een laptop / desktop in die winkel(3 à 4 per jaar).
Ik vraag steeds om die vóór geïnstalleerde software te verwijderen en enkel het OS te laten staan.
Dus het installeren van hun eigen OS versie op merk computers doen ze niet. (misverstand tussen verkoper en ikzelf, verkoper dacht dat dit op mijn vraag gebeurt was)
Die meegeleverde software brengt toch niks anders dan miserie en ellende.
Wanneer ik de mijne heb gekocht is dit blijkbaar verkeerd gelopen of verkeerd doorgegeven.
Moet ook lukken dat er juist in september een nieuwe kracht begonnen was en je begrijpt het al.
Die heeft een volledige format gedaan en een legitieme versie Win 7 64x opgezet.
Was die waarschuwing niet gekomen had ik dat nooit opgemerkt, evenmin die fout met systeemherstel.
Vandaag Microsoft terug gecontacteerd en ik heb wel degelijk een legitieme versie.

Onderstaande dateert van donderdag 7 juli, dus de winkel heeft wel degelijk Microsoft gecontacteerd:
Beste klant van Microsoft,

Hartelijk dank dat u gebruik hebt gemaakt van onze services. We hopen dat u twee minuten zou willen besteden aan het beantwoorden van een paar vragen over uw recente contact met ons team over illegale Windows? op donderdag 7 juli 2011. Het casenummer was 1157498830.

Uw feedback stelt ons in staat de kwaliteit van onze services te verbeteren.

Klik hier om de vragenlijst te openen.

U kunt de vragenlijst nog invullen tot aan zondag 17 juli 2011.

Hartelijk dank voor uw kostbare tijd en waardevolle feedback.

-- Uw Microsoft-team.

Maar hoe die waarschuwing daar komt blijft een raadsel.

Ook stuurt HP me gratis de herstelschijven op.
Dus in geval van nood kan ik zelf de problemen herstellen.
 
Laatst bewerkt:
alé goede vooruitzichten dan !
het had feitelijk niet mogen plaatsvinden ..mijn gedacht
 
Bedankt voor de uitgebreide uitleg. Al moet ik zeggen dat de uitleg van de winkel toch niet waterdicht is. Die nieuwe knaap in de winkel gebruikt een nieuwe Windows OS en zet die op die PC. OK, maar waar is dan dat packetje naartoe? Stikkertje en CD media ter waarde van 100 a 150 EUR de vuilbak in? Die baas gaat lachen... Waarom gaat die na 10 maanden "vervallen"? Waarom staat er een extra partitie op met bestanden van DriveImage XML (misschien van HP zelf?)? Nee, volgens mij hebben ze niet alles verteld. Maar al bij al, het belangrijkste is dat alles terug in orde komt en dat is goed.
 
Laatst bewerkt:
Met DDragon helemaal eens, er zit een luchtje aan. De echte waarheid zullen ze je niet vertellen.
Maar wel fijn dat het opgelost is.
 
Die installatie zal geactiveerd zijn met een slp-oem key.
Deze word unattend geinstalleerd. Normaal moet deze key na voltooing van de installatie dan gewijzigd worden door de key op de sticker van het toestel. Die nieuwe zal dat vergeten zijn.
Waarom nu deze versie geblokkeerd is? wel, deze slp-oemkey worden gebruikt in cracks. Voor de ultimate was ***** ***** ***** ***** *****(komt van een lenovoschijfje), deze werd reeds in 2009 geblokkeerd. Voor Hp met home premium bvb is een van de slp die recentelijk naar ik vermoed ook blacklisted is. Voor vista werden er in totaal 3 ultimate en 2 home premium geblokkeerd waardoor heel wat computers terug naar de winkel moesten.
Deze slp-oem komen door de windows update heen, net omdat het slp zijn, dus bedoeld voor offline activatie in de fabriek. De setup die HP nu voorziet (waarvan hierboven sprake door een van de mods hier) werd vermoedelijk ingevoerd nadat de slp key die ik hier meldde problemen gaf. Nu word dus meteen de key van de sticker op het toestel ingevoerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan