illegale Windows???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hou ons zeker op de hoogte en als deze winkel fout zit, mag je van mij de naam en adres hier op Pctuts vermelden, zodat iedereen dit kan lezen en nooit meer iets koopt bij deze winkel.
Maar eerst natuurlijk het antwoord afwachten van deze winkel.

Ik weet niet zeker hoe lang de garantieperiode in Belgie is, maar 10 maanden is binnen een jaar, het zou dus ook nog onder garantie kunnen vallen. Dit moet je zelf even uitzoeken, misschien staat dit op de kassabon.
 
ik sta volledig achter pluis zijn mededeling , betreffende het vermelden van de winkel ...
@ ts : dreig ermee naar de onbudsdienst te stappen indien de winkel u wandelen stuurt !
hier kun je schriftelijk een klacht uiten ...
CVBA Verbruikersunie Test-Aankoop
Hollandstraat 13,
1060 Brussel
 
Ik weet niet zeker hoe lang de garantieperiode in Belgie is, maar 10 maanden is binnen een jaar, het zou dus ook nog onder garantie kunnen vallen. Dit moet je zelf even uitzoeken, misschien staat dit op de kassabon.

Garantie in België op dergelijke zaken is 2 jaar ongeacht of er op de kassabon minder vermeld staat. Dit is in de wet zo bepaald.
 
De winkel is begonnen met hun onderzoek.
Ze zullen eerst Microsoft contacteren waarom ik die waarschuwing krijg.
Maandag is de persoon terug die mijn pc heeft klaar gezet.
Maar volgens de winkel is dat hun werkwijze om de voor geïnstalleerde software te verwijderen en hun versie erop te zetten.
Volgende week meer.

Maar nog een probleem opgedoken wat betreft systeemherstel.
Heb dat in het verleden nog nooit nodig gehad en nu op vraag van enkele personen heb ik dit willen uitvoeren.
Maar krijg eerst volgend bericht : er zijn geen herstelpunten!!!!
ik zoek dan verder en wil zelf een herstelpunt aanmaken, doch volgende waarschuwing :
Het herstelpunt kan vanwege de volgende reden niet worden aangemaakt:
er is een fout gedetecteerd in de service Volume Shadow Copy Service (VSS).
Het probleem is opgetreden tijdens de verbinding maken met VSS-schrijvers.

en dat is helemaal Chinees voor mij.
 
Maar nog een probleem opgedoken wat betreft systeemherstel.
Heb dat in het verleden nog nooit nodig gehad en nu op vraag van enkele personen heb ik dit willen uitvoeren.
Maar krijg eerst volgend bericht : er zijn geen herstelpunten!!!!
ik zoek dan verder en wil zelf een herstelpunt aanmaken, doch volgende waarschuwing :
Het herstelpunt kan vanwege de volgende reden niet worden aangemaakt:
er is een fout gedetecteerd in de service Volume Shadow Copy Service (VSS).
Het probleem is opgetreden tijdens de verbinding maken met VSS-schrijvers.

en dat is helemaal Chinees voor mij.

Voor dit probleem maak je best een nieuw topic aan dit kan je hier http://www.pctuts.be/newthread.php?do=newthread&f=395
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Voorlopig bedankt voor de hulp.
Zopas nieuws gekregen van Microsoft :
Mijn versie is 200% legaal.
Hoe en waarom ik die waarschuwing krijg is voor hen ook een raadsel.
2 oplossingen :
1ste : telkens het scherm weg klikken. Is het simpelste
2de : volledig herinstalleren. Is wel drastisch.
Langs de andere kant is dat systeemherstel probleem dan ook van de baan.

Maar HP stuurt me volgende week herstelschijven op en misschien kan ik langs deze weg ook het probleem oplossen.
Zal nu afwachten en indien problemen : ik weet de weg nu (lol)
 
succes ermee..ene daarvoor zijn we hier ..;)
oei een deejavuuuu
 
Maar volgens de winkel is dat hun werkwijze om de voor geïnstalleerde software te verwijderen en hun versie erop te zetten.

Hier klopt iets niet. Als je een nieuwe HP computer koopt, zit deze nieuw in een ongeopende verpakking.
Ik begrijp het antwoord deze winkel ook niet helemaal goed. Waarom zou er een andere besturing opgezet worden. Als dit een legale versie zou zijn kost dit extra euro's.
Mijn vermoeden is dus dat er een illegale versie door deze winkel opgezet is en dit is zelfs strafbaar om dit aan klanten te verkopen. Lijkt mij een leuk klusje voor justitie.
 
Hier klopt iets niet. Als je een nieuwe HP computer koopt, zit deze nieuw in een ongeopende verpakking.
Ik begrijp het antwoord deze winkel ook niet helemaal goed. Waarom zou er een andere besturing opgezet worden. Als dit een legale versie zou zijn kost dit extra euro's.
Mijn vermoeden is dus dat er een illegale versie door deze winkel opgezet is en dit is zelfs strafbaar om dit aan klanten te verkopen. Lijkt mij een leuk klusje voor justitie.

Volledig mee eens. Waarom een perfect voorgeïnstalleerd systeem met licentie verwijderen om er "hun versie" op te zetten?
Ik vermoed dat ze ooit een voorgeïnstalleerd systeem naar hun behoeften bewerkt hebben, een image genomen en die verspreid over andere nieuwe toestellen, zonder de license key te veranderen. Dit gaat waarschijnlijk initiëel wel werken omdat de hardware hetzelfde is van die systemen.
Maar zoals eerder vermeld denk ik ook dat ze hun hiermee in nesten gewerkt hebben. Misschien niet met slechte bedoelingen. Maar wel ondoordacht gehandeld.
 
Zal morgen meer weten want er klopt iets niet, dat staat als een paal boven water.
Want welke winkel gaat er nu een voor geïnstalleerd systeem opkuisen en dan een eigen versie opzetten.
Er moet daar toch een reden voor zijn.
 
de enige reden dat ik denk is dat ze u een kat in de zak hebben verkocht ... bedoel hiermee dat ze u de legaalle windows aanrekenen en dat ze er zelf een os (welliswaar een niet legaalle versie )erop hebben gezet ....aangeven en klacht neerleggen ..
 
Dat zou me heel sterk verwonderen.
Ben daar reeds 20 jaar klant, diverse toestellen gekocht voor mij, vrienden en familie.
Nogmaals, morgen praat ik met de persoon die de computers in elkaar steekt (de klonen) en de overige (merken) kant en klaar zet.
 
Er zijn computerwinkel dat zo een dvd hebben moeten ze enkel maar van opstarten en alle word van zelf geïnstalleerd. En dan vragen ze nog vele € om dat ze er veel werk aan gehad hebben.
Ik ben ook zo in bezit van zo een dvd maar dan met xp.
 
wat tuts hier feitelijk wil zeggen ..
het betreft om een unattended installatie cd/dvd die je op meerdere systemen kunt installeren en activeren met een masterkey ..
dit werd eerder al door me hier in het topic vermeld !!
zo'n dvd beschikt over all de versies van de win7 ....hier staan dus al de versies op die uitgebracht zijn ...zowel in x64 bit als de 32 bit..gaande van starter tot de ultimate
nogthans staat er in het bijgesloten text bestand het volgende ....
===========================================
Deze DVD is NIET voor verkoop of andere handels doeleinden.
Indien u deze DVD heeft gekocht of er op welke andere wijze voor heeft betaald, bent u opgelicht.
Windows 7 komt pas op 22 Oktober 2009 officieel uit.
Deze DVD is dan ook puur voor educatief gebruik.
En gebruik is dan ook op geheel eigen risico.
===========================================

ik ben zelf in het bezit van een dergelijke dvd ; uitsluitend voor eigen gebruik!
 
Laatst bewerkt:
de enige reden dat ik denk is dat ze u een kat in de zak hebben verkocht ... bedoel hiermee dat ze u de legaalle windows aanrekenen en dat ze er zelf een os (welliswaar een niet legaalle versie )erop hebben gezet ....aangeven en klacht neerleggen ..

Hier klopt ook iets niet in de logica. Op een nieuwe out of the box HP PC staat een start en klaar Windows in Setup fase. Waarom zouden ze een niet legale Windows erop zetten anno 2011, die dan nog 10 maanden vlekkeloos werkt, met een legitieme check update geïnstalleerd vanaf dag 0? Klopt niet echt... Ik denk echt niet dat een winkel zo dom is om een test of illegale versie te gaan installeren op een PC waar standaard (inclusief in the packet) een Windows OS bij is. Dat raakt toch geen kant...? En ze kunnen die ook niet verderverkopen omdat dit een versie betreft die bij een HP toestel hoort. Is dus niet een gewoon Windows packetje zoals je standaard kunt aankopen.
Zoals ik eerder vermelde, ze willen misschien een eigen wallpaper en andere customized dingen op die pc. Wel heel simpel. Installeer er één, neem een image en zet die op andere gelijkaardige toestellen. Werkt perfect daar Windows activation geen verschil ziet in hardware. Buiten dat de master key op meerdere systemen staat indien hij niet veranderd wordt. Is eerder een onwetendheid ofzoiets met grote gevolgen.
Indien het hier echt om een illegale versie gaat zijn die mensen zeer dom en is dit gelijk aan zelfmoord voor de zaak.

Een master key die op meerdere systemen kan geïnstalleerd worden werkt volgens de Volume License, en deze is ook beperkt in aantal.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan