Installatie Ubuntu 12.04 LTS

Status
Niet open voor verdere reacties.
H

hamelp

Gast
Geachte leden van het forum. Ik probeer Ubuntu naast Windows, dus in een aparte partitie te installeren. Helaas gaat dat onder W7 niet zo gemakkelijk. De mogelijkheden zijn beperkt tot het 'in Windows installeren', 'in plaats van Windows installere' en `iets anders` en daar kies ik dan maar voor. Dus dat beteket dat je zelf een partitie kiest waarin je het wilt laten plaatsvinden. Ik kies dan voor -dev-sdb3 waar ruim voldoende ruimte aanwezig is, maar ik krijg dan de boodschap± 'Er is geen basisbestandssysteem gedefinieerd'. Misschien iemand die al eerder met dit bijltje gehakt heeft. Bij voorbaat dank.
 
Ik zie daar 48,83 GB niet toegewezen schijfruimte.Formateer die in NTFS en wijs die eens toe aan de C: partitie en voer dan eens de installatie van Ubuntu uit. Gebruik de schuifregelaar in de schijfverdeler om schijfruimte toe te wijzen die je wil gebruiken voor Ubuntu. Tijdens de installatie van Ubuntu zal de toegewezen schijfruimte in EXT4 bestandsformaat geformateerd worden.
 
Opgelost: Ik heb inderdaad de harddisk geconverteerd naar Basic. Het duurde wel even want "EaseUs" vond errors (spoken) in de C partitie. Voor de zekerheid wat belangrijke bestanden naar een andere partitie gekopieerd, waarna "EaseUs" eigenlijk geen spoken meer zag en aan het werk ging. Software blijft gelukkig mensenwerk. :)
 
Die heb ik nu nog even openstaan. Ik ga die Ubuntu installatie nog een keer terugdraaien en dan misschien die partitie weer bij de C partitie trekken en dan Ubuntu daar opnieuw installeren, wat de gemakkelijkste methode is. Maar het lijkt me wel interessant als het eenvoudig kan om te kijken of ik Ubuntu alsnog in die openstaande partitie kan plaatsen.
 
Gebruik deze voor je niet toegewezen ruimte.
Dit is de download + de key
En die werkt nog.
Net eventjes gedownload naar mijn Laptop.
Is erg simpel.
AOMEI Partition Assistant Pro Edition 5.5 Free License Key Giveaway
http://www.aomeisoftware.com/download/giveaway/pa/PAPro3rd5.5.exe

Moderator Notice: het is niet toegelaten om een licentie beschikbaar te zetten !of je moet kunnen aantonen dat deze openbaar staat op het internet door de bron vermelding te plaatsen en niet de licentie zelf....straf dat dit dus door een medewerker geplaatst werd...

Best Tips for Adding Unallocated Space to System Partition Windows 7 You Can't Miss

zie bron .... voor de licentie ; http://www.mostiwant.com/blog/aomei-partition-assistant-pro-edition-5-0-free-license-key-giveaway/
 
Die niet toegewezen schijfruimte moet toch toe te kennen zijn voor een Linux installatie. Lijkt me "moeillijker" voor een OS om toegewezen ruimte weer te verkleinen om daarna een nieuw OS op te installeren. Is beetje absurd zelfs.

En om niet toegewezen ruimte toe te kennen aan je C partitie, dien je gewoon naar je schijfbeheer in windows te gaan en daar je C partitie te vergroten (rechts klik op je C - Extent Volume). Is een bewerking die on-the-fly (realtime dus) uitgevoerd kan worden. Geen extra software voor nodig dus.

Maar is normaal niet nodig om je Linux te installeren op niet toegewezen schijfruimte, zelfs overhead wanneer je dit wel zou doen. Want die moet dat toch weer ongedaan maken.
 
Hallo Luc, Dat overzicht van de partities is niet actueel meer maar toch bedankt voor je reactie. Overigens begrijp ik niet wat het probleem is met die licentie waar de Moderator het over heeft. Dat programma is vrij te downloaden inclusief de License Key Giveaway. Maar misschien zie ik het verkeerd en hanteert PCtuts een procedure waar ik geen weet van heb.
 
dat programma is inderdaad vrij te downloaden echter mag gezien de forum regels hier op pctuts geen key vermeld worden in een bericht ...
daarom dat ik er de bron vermelde..
 
Zo leer je nog eens wat want daarvoor zijn we toch op de wereld? Bij mij is alles nu zoals ik het wilde hebben. Ik heb Ubuntu verwijderd met EasyBCD. (Fluitje van een cent). Partities hersteld, samengevoegd en Ubuntu opnieuw geïnstalleerd.

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan