Installatie Xp Pro

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Ik heb nu al een tijdje Windows Xp Home Edition SP2 staan op mijn computer en nu wou ik Windows Xp Pro installeren maar toen ik de cd in mijn computer stak en herstarte dan starte de computer gewoon zoals anders dus. (Nogtans staat mijn CD-rom station ingesteld als boot.)

Dus ik liet mijn computer simpel opstarten en ik opende de cd-rom via Deze Computer en dan kwam erzo het venster op wat je wilt doen en ik klikte op Windows Xp Installeren en dan kwam er dit op:

125245a2b041cea94.jpg


Aangezien dat ik niet op doorgaan kan klikken vind ik het wel raar dus vraag ik het hier

Kan iemand me hierbij helpen want ik zou heel graag Windows XP Pro hebben.


Grtz Gert


IVan het is geen probleem van booten hoor ,je kan gewoon geen oudere versie van windows over een nieuwe zetten,gaat xp niet toelaten,windows is geen grafisnhe driver die je kan force installen hoor.........en nu geef ik het op .......
 
Wat Forrestblade zegt is waar
Xp kan je opstarten via cd rom, maar xp ziet dat er al een betere versie geinstalleerd staat, namelijk xp home sp2 en Gert wil er xp pro (waarschijnlijk kaal of max met sp1 ) opzetten, maar dat gaat niet werken.
Wat ik me wel verbaasd is, waarom xp pro op c installeren en xp home op d laten staan, dat heeft werkelijk geen enkele zin.

ALs ik het goed gelezen heb, heeft gert niets op c staan en staat home op d geinstalleerd
Wat ik zou doen is:
Je kan met de xp cd rom partities maken en verwijderen.
Verwijder partitie D en xp home is weg en installeer xp pro op c
 
Laatst bewerkt:
Ik wil niet moeilijk doen, maar als je in de bios insteld dat de first boot cdrom is en je wil dan gelijk welke versie van XP installeren dan doet die dat.
Er wordt normaal geen rekening gehouden met welke versie er momenteel op de pc staat. Bij installatie kan je dan ook, als je verschillende partities hebt, kiezen op welke schijf je de XP wilt hebben.
 
Hebben jullie nog een win xp cd liggen zonder service pack op ? probeer die maar eens over een windows xp met service pack 1 of 2 te zetten als dat lukt mag je bij microsoft zo beginnen werken..........veel geluk
 
Hebben jullie nog een win xp cd liggen zonder service pack op ? probeer die maar eens over een windows xp met service pack 1 of 2 te zetten als dat lukt mag je bij microsoft zo beginnen werken..........veel geluk

Is perfect mogelijk. Als je de boot in je bios veranderd gaat dit volledig.
Als je volledig over de boot gaat van de bios wordt er geen rekening gehouden met hetgeen wat op de schijf staat.
 
Hebben jullie nog een win xp cd liggen zonder service pack op ? probeer die maar eens over een windows xp met service pack 1 of 2 te zetten als dat lukt mag je bij microsoft zo beginnen werken..........veel geluk

Ja hoor heb ik al zo veel gedaan;)
Booten van de cd door f8 te drukken, of te wijzigen in je bios.
Bijvoorbeeld schijf c nemen waar xp opstaat, deze formateerd hij toch.
 
Stop maar met discusieren :p

CD-ROM stond dus wel degelijk ingesteld als firstboot!
ik heb via een opstartdiskette van Windows 98 mijn C-schijf geformatteerd en heb dan met de opstartdiskettes van Windows XP Pro windows geinstalleerd.

Alles werkt nu zoals het moet ;)

Hier mag slotje op!


Grtz Gert
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan