IRIS Scanner USB stopt Slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Vrienden,

Ik heb een IRIS Mousescanner gekocht en het werkt verbazend goed. Teksten worden automatisch rechtgezet en ik kan als *.jpg, *.txt, *.docx, enz saven.

Alléén dit: als het spul is aangesloten (USB) dan kan mijn PC niet meer in slaapstand gaan (ingesteld na 15 min inactivitieit).

Ik heb ze de vraag gesteld, maar ik geloof dat ze me niet goed begrepen hebben, want dit is hun antwoord:

Dear Walter,
Thank you for contacting us.
If your Computer enter in Sleep mode and the USB connections are disconnected the driver will be not loaded and therefore the IRIScan mouse will not work.
You can change your settings your System Power management, disable the USB shutdown in order to avoid this issue.

Best Regards,


Maar misschien kan ik toch wat met dit antwoord doen?

Nu ontkoppel ik de USB en alles slaapt zoals ingesteld.

Een idee - iemand?

Walter
 
Ga eens naar apparaatbeheer en waarschijnlijk staat deze scanner hier bij.
Klik er op met rechtermuisklik en kies eigenschappen.
Wat staat hier bij Energiebeheer ?
 
@ L.,
Er staan inderdaad twee HID muizen. De ene geeft geen commentaar. De andere geeft bij gebeurtenissen:
Device HID\VID_274F&PID_C001&MI_02\9&297b71aa&0&0000 was started.

Driver Name: msmouse.inf
Class Guid: {4D36E96F-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Service: mouhid
Lower Filters:
Upper Filters:
en
Device HID\VID_274F&PID_C001&MI_02\9&297b71aa&0&0000 was configured.

Driver Name: msmouse.inf
Class Guid: {4D36E96F-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Driver Date: 06/21/2006
Driver Version: 6.3.9600.16384
Driver Provider: Microsoft
Driver Section: HID_Mouse_Inst.NT
Driver Rank: 0xFF1002
Matching Device Id: HID_DEVICE_SYSTEM_MOUSE
Outranked Drivers: input.inf:HID_DEVICE:00FF1004
Device Updated: false

Bij Energiebeheer alle twee vinkjes weggedaan bij "Dit apparaat mag de computer uit slaapstand halen".

Iets nuttig gezien?

Walter
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vinkjes weggedaan bij "Dit apparaat mag de computer uit slaapstand halen"?

Stonden deze aangevinkt en heb je deze nu uitgevinkt?
Ze horen aangevinkt te staan.
 
Ik ga er van uit dat de muisscanner de PC uit de slaapstand mag halen, dus aangevinkt.
En ik ga er van uit dat de PC deze scanner mag uitschakelen als hij niet gebruikt wordt om energie te besparen, dus ook aangevinkt.

En als de muisscanner niet is aangeslopen mag de gewone muis de PC uit de slaapstand halen, dus ook aangevinkt.

Kan me niets bedenken waarom dit niet zo mogen.
 
Ik probeer ze alle twee AANgevinkt te maken.

Het enige is dat bij tafelvibratie** de muis de computer soms doet ontwaken.

Walter

** wat kan er allemaal op de hoek van de computertafel gebeuren? Het moet niet altijd de keuken zijn... ;-D
 
Ik probeer ze alle twee AANgevinkt te maken.

Het enige is dat bij tafelvibratie** de muis de computer soms doet ontwaken.

Walter

** wat kan er allemaal op de hoek van de computertafel gebeuren? Het moet niet altijd de keuken zijn... ;-D

Zou je dan niet beter de camera afleggen als er acties op de tafel plaatsgrîjpen?
 
@ L.,


Alle gekheid op een stokje; het 'probleem' is niet opgelost. Vinkjes aan of uit, met de USB aangesloten werkt de slaapstand niet..!

Straks moet ik nog een schakelbaar USB-boxje kopen, dan is het probleem hardware-matig opgelost.

Niemand een gedacht?

Walter
 
je kan best dan een kort usb verleng snoertje kopen ... (50cm)
waarom dit ..?
wel deze heeft zowel een mannelijk als een vrouwelijke aansluiting ...
je plugt deze in aan de achterkant van de computer en je zorgt er voor dat het uiteinde vastgezet word op je bureau werkblad en zodoende steekt je dan de usb van de muis/scanner in de vrouwelijke usb aansluiting ...gebruik je de muis/scanner niet trek je deze effe los zonder dat je onder het bureau hoeft te kruipen om deze te ontkoppelen ..
 
Q.,
Bedankt voor je suggestie. Ik doe dat nu ook al zo, want ik heb vier pluggen recht vóór mij op een Usb-hub en het werkt goed zo. Toch vond ik dat het anders zou moeten kunnen. Ik heb opnieuw een mail naar de Iris helpcenter gestuurd.
Als er geen voor de hand liggende oplossing is, maak je verder geen zorgen.

Walter
 
@ L.,


Alle gekheid op een stokje; het 'probleem' is niet opgelost. Vinkjes aan of uit, met de USB aangesloten werkt de slaapstand niet..!

Lijkt mij niet aan Windows liggen, maar aan het actief zijn van de muisscanner. Pas als deze afgesloten is zal de pc in slaap geraken. Er blijven dus bronnen draaien op de achtergrond waardoor de pc wakker blijft.
Ik had gehoopt dat dit via energiebeheer op te lossen was, maar ik heb geen ervaring met deze muis en kan hierdoor ook zelf niet naar een oplossing zoeken.
 
IRIS weet het blijkbaar zelf niet - zie #1. Wat kan ik aanvangen met een antwoord die het omgekeerde beschrijft dan wat ik voorheb.
Daarom probeer ik via jullie een antwoord te vinden.
Ondertussen werk ik met: unpluggen.
 
Ik heb zeer zelden gezien dat support ook echt helpt bij problemen gerelateerd aan de ontwikkeling van een product. Ofwel kennen ze het probleem en draaien ze rond de pot totdat development een update uitbrengt op de drivers/software (wat je dus kan doen = wachten). Ofwel ontkennen ze dat er uberhaupt een probleem is; "want dat is toch de allereerste keer dat ze dat meemaken, zoiets hebben we nog nooit gezien... blablabla". Komt uiteindelijk altijd op hetzelde neer, wachten tot ze een update van de driver uitbrengen. Voor een bedrijf is de waarheid vertellen altijd zeer grote taboe, als het om een fout in één of meerdere producten gaat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan