Kan bios niet meer openen

Status
Niet open voor verdere reacties.
LenovoThinkpadT520
Opstarten en dan op Thinkvantage drukken kom ik normaal in de bios .
Laptop met Windows 7 daarna een schone installatie gedaan met Windows 10 pro.
Alles werkt prima,maar kan niet meer in de bios komen F1,F2 F110 niets helpt nog.
Zoeken met Google kom ik op ctrl+alt+esc = probleem blijft onveranderd.
Hopen dat hier iemand kan helpen om.dit op te lossen.
Dank
 
je zegt dat de F1 toets het niet doe ….er van uitgaande dat je deze op de juiste moment gebruikt m.a.w. je drukt pas herhaaldelijk op de F1 toets bij het verschijnen van het [FONT=museo_sans300]ThinkPad logo...[/FONT]
[FONT=museo_sans300]in sommige gevallen dien je herhaaldelijk op de enter toets te klikken om in een start up menu te komen ...
vergelijkbaar met de afbeelding hier onder ..en pas hier dien je dan de F1 toets te gebruiken om het bios in te kunnen gaan .

Ashampoo_Snap_vrijdag 31 augustus 2018_07h49m48s_001_.png
[/FONT]
 
Via de enter toet is ook geen oplossing.
Op de 3 andere thinkpads met op de thinkventage te klikken na de opstart kom ik in het bios waar ik dan de keus heb wat ik wil aanklikken zoals op U afbeelding.
Het blijft een raadsel
 
ok je kan de betreffende [FONT=museo_sans300]ThinkPad gewoon opstarten veronderstel ik …[/FONT]
[FONT=museo_sans300]probeer dan eens de volgende manier
start>instellingen>bijwerken en beveiliging >systeemherstel >onder geavanceerde opties klik je op nu opnieuw opstarten ..
>problemen oplossen >kies ook hier dan geavanceerde opties >klik verder op UEFI firmware settings>herstart>en je zou nu in je bios scherm moeten opstarten .
[/FONT]
 
Sorry hoor,maar dat was ook geen oplossing.
Ofwel laat ik deze laptop zoals hij nu is met Windows 10 pro ofwel probeer ik een fabrieksinstelling met de hoop dat ik dan zou kunnen booten ?
Ga er nog eens over denken
Qtex toch bedankt voor de hulp voor dit hardnekkig probleem
Armoric
 
wat wil je eigenlijk behalen ...m.a.w. wat is de reden dat jij het bios in wilt gaan …
ene je spreekt over een fabrieksinstelling ...
werd deze Lenova eerder aangekocht met bv de Win7 of 8 dan dient effectief de recovery partitie van dat besturingssysteem nog aanwezig te zijn ..
*is het de bedoeling om de Windows 10 weer om te ruilen voor een Windows 7 of 8 en is de recovery partitie niet meer aanwezig dien je op te starten vanaf een opstart medium (dvd of usb stick) ….echter kom je niet in het bios om deze als eerste boot optie in te stellen ….
**de Windows 10 kun je zelf vernieuwen via de instellingen maar dit wist je zeker al .
 
Ik Snap niet waarom het zo belangrijk is om gemakkelijk in het BIOS te kunnen komen. Je hoeft daar mijn inziens bijna nooit te zijn, behalve met problemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan