Windows 11 Kan laptop niet meer opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan mijn nieuwe Asus Lapty met Windows 11, niet meer opstarten. Ik krijg bij opstarten deze melding. Ik begrijp er niets van. Kan s.v.p.iemand helpen? Dat zou fijn zijn, want ik maak mij nu wel ongerust, Ik krijg bij opstartende volgende melding:
Secure Boot Violation
Invalid signature detected, checkSecure Boot Policy in Setup
Groetjes,
Cor Jansen

Oplossing
Inmiddels heb ik met de helpdesk van Asus gebeld en de helpdeskmedewerker beoordeelde op afstand, dat er iets mis was met de harde schijf. Ik dien de Laptop nu ter reparatie aan te bieden aan hun reparatie Service, wat ik natuurlijk ook ga doen. Iedereen die reageerde op mijn hulpvraag, wil ik nog van harte bedanken voor hun reacties en wens iedereen nog hele fijne feestdagen,
Groetjes,
Cor Jansen
als ik die gegevens van je kan krijgen kan ik je misschien verder helpen ....

1639824792021.png

kan je terug in de bios geraken? dan heeft de reset zijn werk gedaan, uiteraard staan er parameters nog niet correct ....
schijf indeling Legacy (MBR) of Uefi GPT .... ?
Secure Boot Enabled/Disabled .... ?
.....

Ik kan wel in de Bios, maar mijn handicap daarbij is, dat dit een hele andere bios is dan die van mijn vorige laptop. Bovendien is mijn Engels nogal belabberd.
MBR of iets anders kan ik niet vaststellen
Secure Boot is Disabled
Groetjes,
Cor

Aangezien het om een nieuwe laptop gaat, gaat die alle functionaliteit voorzien hebben. Dus uefi, secure boot, etc...
Alles wat de TS waarschijnlijk aangepast heeft in de BIOS. Daarom vind ik het zeker geen goed idee alles uit te zetten daarvan zoals in een aantal posts te zien is. Een nieuwe laptop wordt niet geleverd zonder secure boot enabled en legacy, enkel nog met UEFI.

Inmiddels heb ik met de helpdesk van Asus gebeld en de helpdeskmedewerker beoordeelde op afstand, dat er iets mis was met de harde schijf. Ik dien de Laptop nu ter reparatie aan te bieden aan hun reparatie Service, wat ik natuurlijk ook ga doen. Iedereen die reageerde op mijn hulpvraag, wil ik nog van harte bedanken voor hun reacties en wens iedereen nog hele fijne feestdagen,
Groetjes,
Cor Jansen

Oplossing
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan