Kan ongewenste map niet verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik werk met een Windows 8.1 PC en sinds een goede week, na het volgen van een halve dag cursus Skype en daarna install. en uitproberen op mijn PC is er een ongevraagde gast met name Henk aan
mijn account toegevoegd. (toeval of niet, of door een andere reden, maar het zou sinds 26 juni zijn)
Die account heb ik al eens verwijderd, die is teruggekomen, misschien omdat ik de eerste keer niet volledig verwijderd heb, maar die is nu verdwenen, en ik hoop dat dit zo blijft.
Maar dat vervelende ventje heeft nu nog een map gemaakt in mijn gebruikers map. Als ik die map wil verwijderen, komt de melding dat ik gebruikersrechten moet hebben, maar ik ben de énige gebruiker !

Kan iemand mij helpen, hoe ik die map kan verwijderen met gebruikersrechten ? Heeft soms iemand een idee hoe die Henk bij mij is geraakt ?

Zie de bijlagen.

Met vriendelijke groeten en dank bij voorbaat,

Freddy
 

Bijlagen

  • Screen Shot 07-03-14 at 11.40 AM.jpg
    Screen Shot 07-03-14 at 11.40 AM.jpg
    44.2 KB · Weergaven: 187
  • Screen Shot 07-03-14 at 12.00 PM.jpg
    Screen Shot 07-03-14 at 12.00 PM.jpg
    59.6 KB · Weergaven: 175
Ik heb nog geen B.U. teruggezet (die dateerd van mei, dus nog redelijk recent).

Ik denk (hoop) dat ik beter nieuws heb ! Ik heb die "Henk" map in de "map gebruikers" van achter naar voren stuk voor stuk verwijderd (er zat wel nergens iets in) en als al de submappen wegwaren, kon ik de map
"Henk" eindelijk verwijderen, daarna heb ik de account overal verwijderd, en het nieuwe is nu dat al na enkele herstart's van de pc, in tegenstelling tot hiervoor, niets meer terugkomt van die Henk !

Het is raar, maar die lege map Henk met al zijn lege submappen, zolang die niet wegwaren kwam Henk steeds terug. Ook zeer raar die map alleen te verwijderen was van achter naar voren !
Ik ga nu voor het eerst vandaag eens een toertje rond het blokje stappen om nog even van het weer te genieten en morgen zal ik het allemaal nog eens testen: herstarten en de accounts nazien, daarna laat ik nog iets weten. Ik heb trouwens reeds lang een probleempje dat malwarebytes altijd vind, maar ESET niet, maar dat is voor morgen of later.
Het was toch goed weer eens begeleid te worden door de mensen van pc Tuts, waarvoor mijn beste dank,
Tot morgen, met vriendelijke groeten,
Freddy
 
Het was in orde maar die Henk is al een paar keer teruggekomen, echter wel zonder een gebruikersmap aan te maken. Toeval of niet maar ik denk dat ik gisteren Skype nog eens geopend heb evenwel zonder te "skypen". Deze voormiddag ging ik terug eens bij instellingen zien en bij "andere accounts" stond die er weer, zonder een gebruikersmap aan te maken. Ik heb hem dan verwijderd, herstart en weg was ie.

Deze namiddag, nog geen Henk, tot ik dacht, ga nog wat experimenteren met Skype zonder daadwerkelijk te skypen, ik dacht ik log mij uit bij Skype en dan alleen nog skypen op de laptop. Na uitgelogd bij Skype nog eens naar instellingen gaan zien bij andere accounts: Henk was er weer! Daarna terug Henk verwijderd en bij Skype mijn wachtwoord gewijzigd en nu afwachten of Henk nog opduikt. Blijkbaar moet ik toch gaan geloven dat het iets met die Skype te maken heeft. Ik heb misschien de fout gemaakt in de cursus door hetzelfde wachtwoord te gebruiken als voor mijn Microsoft account en dat daarom mijn Desktop niet meer doorstartte en melding maakte dat mijn wachtwoord niet juist was ? Ik heb intussen al zoveel gedaan dat ik al niet meer 100% weet wat ik al wel of niet meer gedaan heb in die tijd.
Ook nog even melden dat mijn vrouw en ik in de cursus elk een account moesten maken die we van Skypenaam niet goed vinden en daarom hebben we s'anderendaags 2 nieuwe accounts met betere naam gemaakt, wel alle 4 met hetzelfde wachtwoord, dat is misschien een beetje teveel van het goede. Hierbij als het mag een vraagje: kan ik die overbodige accounts verwijderen, ééntje volstaat wel ?

Tot slot geef ik nog een paar printscreens mee om te laten zien hoe het er uit ziet "als Henk weg is", iets wat niet lukte als zijn gebruikersmap niet weg te krijgen was.
In ieder geval houd ik de zaak nog enkele dagen in de gaten als ik Skype niet gebruik en als die toch nog opduikt zal ik mijn B.U. van mei 2014 eens terugzetten.
Nu ga ik die printscreen's eens uitprinten en wat tekst bijschrijven wat ik allemaal al gedaan heb, voor ik het noorden verlies.

Mvg,
Freddy
 

Bijlagen

  • zonder Henk 2.jpg
    zonder Henk 2.jpg
    37.7 KB · Weergaven: 108
  • zonder Henk 1 bis.jpg
    zonder Henk 1 bis.jpg
    16.4 KB · Weergaven: 117
  • Fout opgelost.JPG
    Fout opgelost.JPG
    42.4 KB · Weergaven: 107
Ook nog even melden dat mijn vrouw en ik in de cursus elk een account moesten maken die we van Skypenaam niet goed vinden en daarom hebben we s'anderendaags 2 nieuwe accounts met betere naam gemaakt, wel alle 4 met hetzelfde wachtwoord, dat is misschien een beetje teveel van het goede.
Heeft die leraar niet gezegd in de les,dat je thuis zelf nieuw account moest maken dan?bedoel nieuwe nickname en wachtwoord.
Want nu log je in bij Skype met wachtwoord van de les,bij mijn weten mag zo iets niet!
mvg
 
het best is denk ik dat je een totaal nieuw wachtwoord ga aanmaken van je Microsoft account ....

Ben je je Wachtwoord vergeten van je Microsoft account verrander deze dan ..of heb je het vermoeden dat een ander dit gebruikt ....

1-Ga dan naar de volgende link om deze opnieuw aan te maken ...

https://account.live.com/password/reset

2-Je krijgt dit scherm te zien ...
Maak je keuze ...ik selecteer nu " i forgot mij pasword " jij kiest nu “ I think someone els is using this "

db38f70ca6-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h15m42s_010_.png

En klik op next...

3-Geef nu je email adres in of je gmail adres waarmee jij je destijds geregistreerd heb bij Microsoft .
En type daarna de symbolen over ....
db4d46f919-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h20m39s_011_.png

Klik daarna op next ..

4-De volgende stap is nu om het gedeeltelijke email adres te vervolledigen ...
db59d88fba-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h24m55s_012_.png

Vink deze optie aan en je ziet een venster waar je je email adres dient in te geven ...

**Echter indien je hier dus het eerder ingegeven email adres niet meer gebruikt dan vink je het vinkje dus NIET aan en klik je op de vermelding “ I don't use these anymore “ “” Ik gebruik deze niet meer “”
f6bea94c65-Ashampoo_Snap_2014.06.04_20h54m04s_005_.png


***Je komt nu in een ander scherm terecht waar je een 25 cijferige herstelcode dient in te geven ...
Let op indien je niet over deze code beschikt , dan klik je op NEE
f6dd0d3c71-Ashampoo_Snap_2014.06.04_21h00m59s_006_.png


***Vervolgens verschijnt er hier weer een ander scherm waar jij nu vanonderen een ander email adres kunt ingeven zodat Microsoft met je contact kan nemen om je account opnieuw in te stellen of beter te beveiligen ...
f6edb8f23e-Ashampoo_Snap_2014.06.04_21h08m32s_007_.png

Volg de wizard verder op om je account terug vrij te stellen ...
Klik op next

5-Waarna naar dit email adres een tijdelijke code word gestuurd ..
Deze code dien je in te geven ...
dbc906cc21-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h54m10s_018_.png


6-Deze code laat je dan toe om naar je Microsoft account te gaan om daar als nog je wachtwoord te veranderen ..
db83d1211b-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h36m09s_015_.png


7-je krijgt de melding dat het wachtwoord gewijzigd werd ..
db8cf4fc9b-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h38m31s_016_.png


8-nadat het wachtwoord gewijzigd werd en nadat je op next geklikt heb word je het scherm getoond om je in te loggen op je Microsoft account ..
dba6865b99-Ashampoo_Snap_2014.04.03_21h45m22s_017_.png



***de eigenschappen van de C zien er al veel beter uit dan er voor !
 
Dat wachtwoord van mijn microsoft account is reeds volledig gewijzigd met de hele procedure van microsoft, de dag na de les omdat de pc (microsoft aanmelden) moeilijk deed over mijn wachtwoord. Het microsoft wachtwoord is nu ook anders dan het skype wacht woord. Wel heb ik nu pas voor skype mijn wachtwoord gewijzigd, misschien helpt dat, ik volg nu op wat ik zoal doe met de pc
 
indien je destijds toen je Skype heb geinstalleerd de optie ook genomen heb om je Skype account te koppelen aan je Microsoft account dan is het ook mogelijk om met je Microsoft account in te loggen op Skype !
 
Ja, ik kan ook inloggen met mijn microsoft account, zou dat dan beter zijn ?
Ik heb intussen de wachtwoorden bij alle skype accounts gewijzigd zo dat ze anders zijn dan op, de cursus en voorlopg ? Henk niet meer gezien, hopelijk houden zo.
Ik heb wat gelezen hoe die overbodige skype accounts te verwijderen en zoverre ik begrijp zit er niets anders op dan de overbodige wat te vervormen van naam en gegevens zodat niemand die gebruikt en dan zouden die na maanden verdwijnen.
 
Ja, ik kan ook inloggen met mijn microsoft account, zou dat dan beter zijn ?
Ik heb intussen de wachtwoorden bij alle skype accounts gewijzigd zo dat ze anders zijn dan op, de cursus en voorlopg ? Henk niet meer gezien, hopelijk houden zo.
Lijkt me me heel goed idee
mvg
 
Nog net nagezien, voorlopig Henk niet meer tegengekomen, daar ga ik van profiteren om een goeie pint te drinken, zo een voetbalpint halve liter van Jupiler voor het te laat is.
Iedereen een mooi weekend en bedankt, als er nieuws (of niet) laat ik nog wat horen,
Mvg, Freddy
 
Te vroeg gelachen, Henk is er weer !
Even in het kort: nadat ik gisteren alle wachtwoorden van de skype accounts gewijzigd had en Henk niet meer te zien was, dacht ik, nu ga ik die skype een week nergens meer openen en dan
zien wat er gebeurt. Ik was dan ook blij dat ik deze morgen om 10h de pc aanzet en ga kijken bij de accounts: in tegenstelling tot de vorige morgen was Henk niet meer te zien.
Ik dacht, ook nu verder nog enkele dagen geen skype meer openen en dan afwachten. Daarna heb ik dan naar wekelijkse gewoonte malware bytes eens laten scannen, daar heb ik reeds maanden
lang een probleem mee, waarvoor ik een volgende keer een nieuwe vraag wou starten: die vind steeds een malware (iets van Google Preferenties), dezelfde malware op mijn laptop als op de desktop (zie bijlage). Die malware wordt nooit
gevonden door ESET en ook niet door Kaspersky die 3 maanden lang gratis op de laptop stond. Ik zet die malware steeds in Quarantaine en van daaruit verwijder ik die dan volledig. Dan doe ik terug de malwarebytes scan en dan vind die niets. Als ik na een week malwarebytes scan, is ook die zelfde malware terug, dit zowel op de laptop als de desktop in tegenstelling tot Henk die alleen op de desktop verschijnt.

Maar nu komt het: dat was het énige wat ik gedaan had na 10h en daarna ging ik naar de accounts kijken en toen was Henk er terug. Het was niet de bedoeling van die malware vraag hier te stellen, maar zou het één met het ander kunnen te maken hebben ? Ik weet het nu echt niet meer...
 

Bijlagen

  • Malware 2.jpg
    Malware 2.jpg
    44.6 KB · Weergaven: 84
  • Malware 1.jpg
    Malware 1.jpg
    44.6 KB · Weergaven: 101
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan