Kan ongewenste map niet verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik werk met een Windows 8.1 PC en sinds een goede week, na het volgen van een halve dag cursus Skype en daarna install. en uitproberen op mijn PC is er een ongevraagde gast met name Henk aan
mijn account toegevoegd. (toeval of niet, of door een andere reden, maar het zou sinds 26 juni zijn)
Die account heb ik al eens verwijderd, die is teruggekomen, misschien omdat ik de eerste keer niet volledig verwijderd heb, maar die is nu verdwenen, en ik hoop dat dit zo blijft.
Maar dat vervelende ventje heeft nu nog een map gemaakt in mijn gebruikers map. Als ik die map wil verwijderen, komt de melding dat ik gebruikersrechten moet hebben, maar ik ben de énige gebruiker !

Kan iemand mij helpen, hoe ik die map kan verwijderen met gebruikersrechten ? Heeft soms iemand een idee hoe die Henk bij mij is geraakt ?

Zie de bijlagen.

Met vriendelijke groeten en dank bij voorbaat,

Freddy
 

Bijlagen

  • Screen Shot 07-03-14 at 12.00 PM.jpg
    Screen Shot 07-03-14 at 12.00 PM.jpg
    59.6 KB · Weergaven: 175
  • Screen Shot 07-03-14 at 11.40 AM.jpg
    Screen Shot 07-03-14 at 11.40 AM.jpg
    44.2 KB · Weergaven: 187
het zijn 2 los staande feiten en hebben zeker niets met elkaar te maken ..
feit is dat je deze besmetting effectief ook dient te verwijderen en niet zomaar in de quarantaine plaatsen ...dus laat malwarebytes deze ook verwijderen .

eerder vermelde je dat je het w8woord van Skype en je Microsoft account heb veranderd ....en dan blijkt dat het account Henk niet meer aanwezig is ....!* echter komt deze telkens terug !
vraagje : vooralleer jij deze beiden w8woorden veranderde heb jij dan ook de WebReferentieKluis leeg gemaakt ?
deze vind je in het Configuratiescherm > ReferentieBeheer
 
Laatst bewerkt:
Neen ik download nooit iets illegaals, wat op beide pc's staat zijn alles aangekochte prog.zoals adobe prem. elem. en photoshop elem. en Pinnaclestudio 16 en meer van die foto en videobewerking, alle nieuw gekocht, geschikt voot Win8.1 De lesgever in skype was een dame, de begeleider een man, maar geen Henk, of dat zou een van de andere cursisten moeten zijn
 
wie spreekt hier over iets te downloden ...ik vraag je of je de Referentie kluis leeg gemaakt heb ..voordat je de w8woorden veranderde.
ene Pinnaclestudio 16.1 bedoel je wellicht want de versie 16 werkt wel op de Win8 maar niet op de Win8.1
*ik zie dat je de gratis versie gebruikt van malwarebytes...aangezien jij de programma's toch aankoopt zoals de adobe prem. elem. en photoshop elem.
wil ik je dan het advies geven om ook de Malwarebytes premium aan te kopen ..met een lifetime licentie
 
Terug van weggeweest, Uw vraag over de "WebReferentieKluis", neen die heb ik niet leeggemaakt, daar heb ik zelfs nooit van gehoord.
Ik denk dat ik ondertussen die kluis gevonden heb, ik zie daar 3 zaken die met skype te maken hebben, moet en kan ik die ongestraft verwijderen ? En zo ja, moet ik dan mijn nieuwe wachtwoorden van gisteren voor skype
ook opnieuw wijzigen ?

Hopelijk is deze foto beter te zien
 

Bijlagen

  • Webreferenties 2.JPG
    Webreferenties 2.JPG
    43.3 KB · Weergaven: 95
Dat downloaden was een antwoord op een vraag via een privé mail en verkeerdelijk hier terecht gekomen, mijn excuses. De Studio 16 werkt bij mij wel op W 8.1, met de proefversie en de code van de aangekochte versie. Het was ook weer een hele toer om dat werkend te krijgen, daar heb ik de procedure maar van op papier gezet om niet te vergeten. Inderdaad, de doos kopen en zo install. gaat zo maar niet.

Ik zal dat effe bekijken, die Malwarebytes te kopen. Ik heb deze week Bitdefender Internet Total Security 2014 aangekocht voor 2 j en 5 pc, aanbieding bij Makro voor 39,95 ipv 79,99 . Ik heb die nog niet geïnstalleerd omdat mijn ESET lic. nog loopt tot 3 oktober.
 
elke referentie waardat Skype vermeld word ga je verwijderen ....door op verwijderen te klikken en er een bevestiging aan te geven !
*zorg eerst dat je afgemeld ben op Skype zelf ...
zijn de referenties verwijderd en je besluit om je aan te melden bij skype dan dien jij je opnieuw in te loggen met je w8woord ....
en ja het best is deze te veranderen !

**indien de Skype gelinkt is aan je Microsoft ID dan gebruik je deze !
hier zie je dus dat Skype gelinkt werd aan mijn Microsoft ID
Ashampoo_Snap_2014.07.05_19h07m06s_003_.png
**ook ik maak om de maand de referentie kluis leeg ...!
 
Laatst bewerkt:
@ Jacob
fijn dat je effe vermeld dat de Patch 16.1 moet aanwezig zijn op Pinnaclestudio 16 onder de Windows 8.1 maar hoe is het nu Skype gesteld en met de ongewenste gebruiker Henk ?
 
Ik heb gisteren nog wat uitgetest en ben nog tot rare bevindingen gekomen, misschien raak ik de kluts kwijt ?
Vooreerst heb ik alle raadgevingen opgevolgd, kluis leeggemaakt, ingelogd met microsoft account enz... Voor alle zekerheid heb ik ook het progr. Skype verwijderd 2x: de App in de tegels en de Skype
op het bureaublad. (alleen op de desktop) Dan nog wat testen en herstarten en geen Henk te zien.

Ik dacht nu nog eens Malwarebytes scannen: na de scan komt ook weer die zelfde malware zoals te zien hier in een vorige printscreen, dus ik ga zien naar accounts: Henk is er niet. Dan maar die
malware naar Qurantaine en van daaruit die malware verwijderd. Dan terug naar accounts gaan zien: Henk is er weer na het definitief verwijderen van die (reeds maanden) terugkerende zelfde malware. Het ziet er naar uit dat het daar aan ligt en niet aan Skype of de cursus ? Op den duur weet ge niet meer wat ge al doet of gedaan hebt.
Dus als ik malwarebytes niet meer gebruik is het probleem van de baan. Of Google Chrome deïnstalleren en met Mozilla werken.

Dat Henk in het begin een (lege) gebruikersmap heeft aangemaakt zal daaraan liggen omdat ik bij het verwijderen van die Henk account eerst niet durfde volledig verwijderen en gekozen had: alleen
account verwijderen en niet de (lege) inhoud van die account.

Een andere rariteit heb ik gisteren ontdekt,ik ben ook wat meer op de laptop gaan experimenteren, (daar komt die zelfde wederkerende malware fout voor als op de desktop), ben daar gaan kijken
naar andere accounts en ja, daar is ook een andere account, geen Henk, maar met naam: Rinn ! Dat had ik al eens gezien maar dat stoorde mij niet omdat weinigen dat zullen kennen (zeker niet
op de Skypecursus). Rinn is namelijk een klein dorpje in Oostenrijk waar we al 29 jaar naartoe gaan. Dus op de een of ander manier moet dat door mijzelf via, via daar gekomen zijn.

Al wat ik nu de laatste dagen ervaren heb op de desktop met die Henk weg en terug, ook met die malwarebytes scan en verwijderen, wel op dezelfde manier dat Henk komt en gaat, op dezelfde
manier komt en gaat Rinn op de laptop. Vanwaar die Henk komt, mag Joost weten, misschien in het begin van in gebruikname van de desktop een nickname Henk gebruikt ?
Volgens mij lijkt het geen gevaarlijke zaak als Eset en Kaspersky dat niet vinden, wat ik nu ga doen is regelmatig die accounts nazien voor en na een bewerking, ook na skype (op de desktop voorlopig skype niet terug installeren) en vooral kijken voor en na de scan met malwarebytes, en als het zich dan alleen nog voordoet met malwarebytes, wordt die ook gedeïnstalleerd.
Als ESET en binnenkort ook de beste editie van Bitdefender niets vinden zal het wel in orde zijn zeker. Ik kan dan nog extra met die Adware scannen ipv met malwarebytes.

Maar goed ik ga het eerst nog wat opvolgen en als er nieuws is laat ik het horen.

Een fijne zondag nog en weer dank voor de hulp en wat we weer hebben bijgeleerd over die geschiedeniskluis enz...

Mvg, Freddy
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan