Hardware Karaoke set.

Status
Niet open voor verdere reacties.

starmaker

Steunend lid
Vip Lid
Hoe kan ik een karaoke set aansluiten op een HP laptop?
Aangesloten met mini jack op de laptop, maar geen resultaat.
De laptop heeft trouwens maar 1 mini jack aansluiting.
Moet ik soms ook een externe geluidskaart hebben?
 
Laatst bewerkt:
1 mini jack aansluiting bij een laptop is meestal een uitgang voor een koptelefoon.
Ik ga er van uit dat je opnamen wilt gaan maken met de laptop.
Wil je een externe geluidsbron ( in jouw geval een Karaoke set ) aansluiten zal je in dat geval een stereo Line Ingang moeten hebben en dat heb je dus niet.
Gaat zonder aanschaffen van een stukje hardware dus niet lukken.

Het gemakkelijkst is een externe USB geluidskaart te kopen. Maar hierin heb je diverse kwaliteit.
Van enkele honderden euro's voor studiokwaliteit tot enkele tientjes

Zal je een voorbeeld geven van een goedkope oplossing met stereo line ingang. Ik ken de kwaliteit niet, maar het zal er ongetwijfeld mee lukken.
bol.com | Externe USB Geluidskaart - 3D 7.1 CH Surround Sound Card / Audio Kaart Adapter -3.5 mm...

Ik alle gevallen niet vergeten de audio device te veranderen naar de usb kaart.
 
Laatst bewerkt:
Wel even zeker weten wat je wilt gaan doen ?

Wil je muziek afspelen met de laptop of wil je via een line out van de karaoke set het totaal opnemen met de laptop ? Dus muziek en de vocalen.

Als je muziek wilt afspelen met de laptop zou dit via de aanwezig mini jack moeten lukken.
 
ehh.... Het verschil tussen afspelen en opnemen. Really ??

Als je wilt gaan opnemen met de laptop zal je een extern USB geluidskaartje nodig hebben.
Wil je gaan afspelen zou dit via de aanwezige mini jack uitgang moeten lukken.
 
Check eerst alles of het kan wat je wilt gaan doen voordat je tot aanschaf over gaat.
Daarom nog een aanvulling, wil je gaan opnemen met de laptop dan moet je ook geschikte software hebben om een opname te kunnen maken.
Audacity is gratis en hiervoor geschikt. Verdiep je daar dan ook even in zoals de juiste device kiezen binnen deze software.
Maar er zal ook een line uitgang op de karaoke set aanwezig moeten zijn zodat deze uitgang met de ingang van de usb stick geluidskaart in de laptop verbonden kan worden.
Is deze uitgang in de karaoke set niet aanwezig, kun je dus nergens van opnemen. Je zou het dan nog met een microfoon kunnen proberen, maar dan krijg je veel randgeluiden en hierdoor slechte kwaliteit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan