klasse niet geregistreerd, hoe krijg ik dit weg? (codec)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb voorheen altijd een programma gehad om te chatten. Dit programma heeft een zogenaamde codec, een programma om gegevens naar het specifieke chatprogramma te verzenden. Op mijn oude computer zat windows xp. Ik heb nu net een nieuwe computer gekocht, volledig nieuw, met windows 7. Nu wilde ik datzelfde chatprogramma er weer opzetten. Het chatprogramma download hij wel, maar de bijbehorende codec wil hij niet uitvoeren. Voordat hij het wil uitvoeren (het is onderdeel van het chatprogramma) krijg ik ineens de melding, op het moment dat hij de setup van de codec wil uitvoeren:

VP6VFW Codec:

The Installschield Engine (iKernel.exe) could not be lauched

Klasse is niet geregisteerd



Ik ben al 3 dagen bezig om oplossingen te zoeken (ook via internet) maar niks helpt.

Ik heb de virusscanner en de firewall uitgezet voor en tijdens het installeren. Ik heb het programma als administrator proberen uit te voeren. Ik heb het via compatibiliteitsopties proberen uit de voeren onder de eerdere versie van windows. Ik krijg elke keer bovenstaande melding. Ik heb zelfs de technische ondersteuning van microsoft gebeld (maar die gaan niet over programma's van een ander).



Ik zit met de handen in het haar, want ik heb dit programma nodig voor mijn werk.

Wie weet raad?



PS Het heeft niets te maken met mijn webcam. Die doet het gewoon.
 
tydens de setup heb ik de vraag tot toestemming gekregen ...dit heeft waarschijnlijk te maken met de UAC ( usser account control )
deze kun je uitzetten maar is niet aanbevolen omdat dit dus de beveiliging in het oog houd van je systeem ...
echter zeg ik je kan deze eens uitzetten en zien wat het geeft ...
waar vind je de uac
open start ..
type uac in het zoekvenster..
klik verder op instellingen voor gebruikersaccount beheer wijzigen ..
zet de schuif regelaar naar beneden en klik ok

je dient opnieuw op te starten om deze wijziging door te drukken
 
Probeer volgende eens.
Open een command prompt met Administratieve rechten.
Ga dan naar volgende map:
C:\Program Files (x86)\Common Files\InstallShield\Professional\RunTime\11\50\Intel32

cd \
cd "C:\Program Files (x86)\Common Files\InstallShield\Professional\RunTime\11\50\Intel32"

Mogelijk is de folder structuur verschillend van bovenstaande. probeer in Windows explorer het juiste pad te achterhalen wanneer nodig.

voer volgende opdrachten uit;
regsvr32 ctor.dll
regsvr32 iGdi.dll
regsvr32 iKernel.dll
regsvr32 iscript.dll
regsvr32 iuser.dll

Probeer daarna opnieuw de installatie.
 
Laatst bewerkt:
:us4alldank:Het probleem is verholpen! Ik dank hierbij uit de grond van mijn hart qtex voor de enorm goede hulp, en DDragon80 voor de extra uitleg. Ik weet eigenlijk niet wat het probleem nu heeft opgelost, omdat ik jullie tips tegelijkertijd hebt toegepast... Maar het werkt! Dikke duim! :duimop:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan