Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo,

ik heb heel wat hardware van iemand gekregen waaronder nog goede interne hd's en ook een paar Lacie's externe schijven. Wist vooraf dat er foute zaken bij zitten :) mag dus niet klagen.
maar een mens kan wat bijleren met zulke zaken.
eentje van de lacie's doet het perfect maar de andere de Lacie cinéma niet.

de pc herkent wel de lacie (is een usb apparaat) en installeert dus zijn stuurprogramma.
als ik met total commander op deze lacie kijk zie ik alle directories staan en kan deze openen
er staan heel wat foto's op deze HD in jpg formaat en wat cs4 lessen in zip formaat
dus niets speciaals qua extenties

als ik op die foto's klik dan gaan ze niet open in mijn programma (faststone viewer)
en ook de lessen kan ik niet starten (unzippen lukt dus niet daar de files niet aanspreekbaar zijn
het berichtje laden verschijnt maar dat is ook alles, geladen wordt er helaas niets

kortom je kan niets aanspreken op de HD

iemand enig idee wat er mis zou kunnen zijn

met dank
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bedankt Mik maar het recupereren van de files is niet meer echt nodig
maar zoals nijltjetweety voorstelde het regenereren met HDD regenerator van de schijf zou wel leuk zijn
het is nu meer "kunnen we deze schijf redden na al zijn kuren"
kan het niet dan is er weinig of niets verloren en voor de prijs van een nieuwe 1TB moet je het zeker niet meer laten
maar vermits lacie benelux suggereerde om de schijf binnen te leveren moet het toch mogelijk zijn om ze te redden op een of andere manier
laat ons zeggen dat het nu enkel nog om de fun gaat
in ieder geval bedank ik jullie allemaal voor het helpen zoeken
ik leerde er in ieder geval al heel wat van

mvg

zal ook eens die bad sectors repair proberen
 
bedankt Mik maar het recupereren van de files is niet meer echt nodig
maar zoals nijltjetweety voorstelde het regenereren met HDD regenerator van de schijf zou wel leuk zijn
het is nu meer "kunnen we deze schijf redden na al zijn kuren"
kan het niet dan is er weinig of niets verloren en voor de prijs van een nieuwe 1TB moet je het zeker niet meer laten
maar vermits lacie benelux suggereerde om de schijf binnen te leveren moet het toch mogelijk zijn om ze te redden op een of andere manier
laat ons zeggen dat het nu enkel nog om de fun gaat
in ieder geval bedank ik jullie allemaal voor het helpen zoeken
ik leerde er in ieder geval al heel wat van

mvg

zal ook eens die bad sectors repair proberen

Het programma dat ik U voorstelde is puur om het redden van de files. De schijf vervangen is een fluitje van een cent. Maar belangrijk zijn de gegevens.
Dus daarvoor dient het programma. Om die te redden.
 
hdd regenerator draait nu 31 uren en heeft 327 bad sectors gevonden en nog geen enkele repair gedaan ( of gebeurt dit pas later als alles gescand is)
er staat ook bij dat er nog maar 2% van de schijf gescand is
heeft het nog zin om dit alles verder te doen ?
anders zijn we nog een weekje of meer zoet ermee :)
 
hdd regenerator draait nu 31 uren en heeft 327 bad sectors gevonden en nog geen enkele repair gedaan ( of gebeurt dit pas later als alles gescand is)
er staat ook bij dat er nog maar 2% van de schijf gescand is
heeft het nog zin om dit alles verder te doen ?
anders zijn we nog een weekje of meer zoet ermee :)

Het opslaan gebeurd maar pas achteraf. Met bad sectoren, zal het natuurlijk nog langer duren daar hij 3 maal herprobeerd om de sector toch op te halen.
 
Als het zo lang duurt zal de schrijflaag te ver weggesleten zijn, misschien heeft de schijf wel een grote schok te verduren gekregen waardoor het herstel van de bad sectors niet meer mogelijk is.
Dit werkt echt alleen maar als het probleem veroorzaakt werd door ouderdom en verminderd magnetisme van de schijf.
Het zal volgens mij een nul operatie zijn.
Als de schijf niet oud is (laat zeggen 0 tot 3 jaar) is het gegarandeerd een onherstelbare schade.
Voor afname van magnetisme is dat te vroeg.
De ouderdom zegt veel daar over.

PS aan opslag doet dit tool niet, enkel terug leesbaar maken van wat er staat door het magnetisme te herstellen.
 
Laatst bewerkt:
ok bedankt voor de uitleg nijltjetweety
heb zojuist alles uitgeschakeld
verklaar de schijf als morsdood :)
nu het was het proberen waard en ik dank iedereen op pctuts die met voorstellen kwam om te helpen het euvel op te lossen
zoals in een eerder bericht al eens gezegd om de prijs moet je het niet doen, momenteel is zo'n 1TB van lacie tegen 75 € te koop in een grootwarenhuis
maar ik leerde weer heel wat bij en dat kan altijd van pas komen
teveel weet je nooit

mvg

danita
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan