Status
Niet open voor verdere reacties.
Het klinkt misschien zeer raar, maar ik moet voor iemand terug Windows XP op zijn computer plaatsen.
Hij is wel 87 jaar oud en wegens ouderdom wil hij geen ander besturingssysteem hebben omdat hij het niet meer kan aanleren.
Hij is Windows XP zo gewoon.
Ik heb dan ook zijn computer terug in orde gezet, maar na de installatie en de 1ste opstart blijven de Laninstellingen en verzendsnelheden zeer laag.
Daarom kan ik zijn PC ook niet updaten en heb ik praktisch geen snelheid.
Nochtans is dat netwerkaartje van Realtek nog in orde en heb ik ook de drivers van XP ervan gedownload en geïnstalleerd.

Wat is het probleem en de oplossing?

Ik heb een Scarlet abonnement met B-box 2 modem, maar die persoon heeft wel Telenet.
Hoe moet ik dit eventueel instellen?

Dank
 
Als software ok lijkt, nieuwe OS installatie en correcte drivers dus. Mogelijk een groot verlies op de kabel of gebruikte router.
Al eens een andere kabel geprobeerd? Haal de spanning ook eens even van de router (minuutje).
 
Ik heb nog steeds dezelfde problemen.
Op een andere computer die Xp geïnstalleerd en dezelfde problemen.
Ik krijg bij het opstarten van Internet de volgende meldingen:
Nochtans zijn deze zaken ingesteld of aangepast.
ik heb ook al een ander kaartje geprobeerd, maar steeds hetzelfde liedje.

De pagina kan niet worden weergegeven.
De pagina waarnaar u zoekt, is momenteel niet beschikbaar.
Er zijn mogelijk technische problemen met de website of u moet mogelijk uw browserinstellingen aanpassen.

--------------------------------------------------------------------------------

Probeer het volgende:

Klik op de knop Vernieuwen of probeer het later opnieuw.

Controleer of u het juiste adres hebt opgegeven, als u het adres van de pagina in de adresbalk hebt getypt.

Klik als u de verbindingsinstellingen wilt controleren op het menu Extra en vervolgens op Internet-opties.
Ga naar het tabblad Verbindingen en klik op Instellingen.
De instellingen dienen overeen te komen met de instellingen die uw LAN-beheerder of Internet-provider u heeft gegeven.
Microsoft Windows kan het netwerk onderzoeken en de netwerkverbindingsinstellingen automatisch bepalen, als uw netwerkbeheerder dat mogelijk heeft gemaakt.
Als u wilt dat Windows de instellingen probeert te vinden,
kunt u op Netwerkinstellingen detecteren klikken.
Voor sommige websites is 128-bits verbindingsbeveiliging noodzakelijk.
Klik op het menu Help en vervolgens op Info om vast te stellen welk beveiligingsniveau bij u is geïnstalleerd.
Als u een beveiligde website probeert te bereiken, dient u ervoor te zorgen dat uw beveiligingsinstellingen dit ondersteunen.
Klik op het menu Extra en vervolgens op Internet-opties.
Ga op het tabblad Geavanceerd naar het groepsvak Beveiliging en schakel de opties SSL 2.0, SSL 3.0 en TLS 1.0 in.
Klik op de knop Vorige als u een andere koppeling wilt proberen.



Kan de server niet vinden of DNS-fout
Internet Explorer

De sneldheid is maar 4,7 MBPS.
de sneldheid van verzenden en ontvangen gaat wel beetje bij beetje omhoog, maar momenteel is het maar zo'n 15000.
 
Hallo Luc,

Die instellingen staan inderdaad zo.
Ik heb wel Scarlet maar die persoon waarvoor ik die PC installeer heeft Telenet.
Welke instellinegn moet ik dan voor Scarlet en Telenet hebben?

Dank
 
Mag ik vragen hoe je die snelheid meet? Aangezien je webbrowser geen pagina's kan openen...

De sneldheid is maar 4,7 MBPS.
de sneldheid van verzenden en ontvangen gaat wel beetje bij beetje omhoog, maar momenteel is het maar zo'n 15000.

Krijg je een geldig IP adres?
 
Wel DDragon80 in Windows XP ben ik via Netwerkverbindingen naar die Laninstellingen gegaan.
Dan heb ik rechts geklikt en zo kom ik aan die snelheden.
Er is dus enige verbinding maar dus ook veel te laag.
Nochtans staan deze juist volgens de gegevens van Scarlet.
Ik heb hierover contact gehad met Scarlet en vanaf morgen schakelen ze me over naar VDSL verbinding.
Die was er bij mij op den buiten nog niet en werd enige tijd geleden gelegd.
Scarlet had dit wel al vroeger mogen doen en laten weten denk ik.
Ik zoud dus meer snelheid moeten krijge, maar of dit probleem opgelost is weet ik nog niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan