Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Johan_

Gast
Beste leden,

Tijdens upgrade van Windows 7 naar 10 loopt mij laptop telkens vast na 75 %, zwart beeld je ziet uiteraard de muis wel maar je kan niet bewegen.

Fout code : 0xC1900101-0x40017
HP ProBook 4520s.
Zie korte flimpje over mijn probleem : http://sendvid.com/655c7k1t


Alvast bedankt !


Met vriendelijke groet,

Johan Welp
 
je dient gewoon geduld te hebben ...
als je goed kijkt dan zie je een flikkering van de cirkel rand dit wil zeggen dat hij dus bezig is met een bewerking ... soms laat dit natuurlijk op zich wachten en krijg je de indruk dat deze dus vast loopt ...zolang deze flikkering er is is dit dus niet zo ...*wees geduldig !

*enerzijds kun je ook het Media Creation Tool gebruiken om de upgrade te doen !
 
Beste leden,

Bedankt voor jullie snelle reacties.
Bij dit probleem heeft mijn laptop hele nacht aangestaan op zwart scherm, alleen cursor was in beeld maar die kon ik niet bewegen.

De Laptop loopt vast lampje van harde schijf stop met knipperen. Gisteren waagde ik met deze hulp tool (Media Creation Tool) probleem blijft gaande na 75 %. Code : '' 0xC1900101-0x40017 ''
 
@johan ben je al eens nagegaan of het systeem wel geschikt is voor de upgrade naar Windows 10 ( zie de link in bericht 4 ) ...
indien deze dus voorkomt in de lijst dan kan het je schijf zelf zijn die dus het probleem veroorzaakt .... heb jij eerder de schijf gecontroleerd of deze nog gezond bevonden werd !
 
@johan ben je al eens nagegaan of het systeem wel geschikt is voor de upgrade naar Windows 10 ( zie de link in bericht 4 ) ...
indien deze dus voorkomt in de lijst dan kan het je schijf zelf zijn die dus het probleem veroorzaakt .... heb jij eerder de schijf gecontroleerd of deze nog gezond bevonden werd !

Systeem is wel geschikt voor Windows 10.
Ik snap niet waarom hij telkens vast loop op 75 %
 
check de gezondheid eens van je hdd met crystaldiskinfo het zou kunnen dat je schijf zelf het probleem is ... en dat je deze eens dient te scannen op fouten ...

CONTROLEER JE HD OP FOUTEN


■Klik op de Start knop
■Klik met de rechter muisknop op "Deze Computer" en kies "Verkennen" Of „ Openen“
■Klik met de rechter muisknop op de schijf die u wil controleren en selecteer "Eigenschappen"
■Klik op het tabje "Extra"
■Klik op de knop "Nu Controleren"
■In de dialoogVenster dat nu verschijnt vinkt je de beide opties aan en vervolgens klikt u op start
■Waarschijnlijk ziet u een bericht dat exclusieve toegang tot de schijf nodig is en dat de schijfcontrole zal starten bij de volgende keer dat Windows gestart wordt. Klik op ok om akkoord te gaan.
■Herstart uw computer
**** Nu start windows op in een blauw scherm (maak je dus niet ongerust )

je ziet hier de volgende tekst ...
Het bestandsysteem op C: Word Gecontroleerd...
Het type Bestandssysteem is NFTS.

Er is in een eerder stadium een schijfcontrolle gepland. WINDOWS zal de schijf nu controlleren.

CHKDSK is bezig met controleren van bestanden ( stap 1 van 5 )..
De bestandscontrolle is voltooid.
CHKDSK is bezig met het controleren van indexen ( stap 2 van 5 ) ..
vervolgens zie je de percentage ...
ER zijn dus 5 stappen !
Wanneer er géén fouten zijn zal uw computer verder gewoon opstarten .
als er toch fouten worden gevonden , toont windows een rapport met de herstellings werken die uitgevoerd zijn ...deze dien je te bevestigen .
 
Dit probleem heb ik ook voorhad en na veel proberen de upgrade van windows 10 kunnen afronden tot een goed einde.
Dit was met een laptop van Medion AKOYA, tijdens het automatisch "opnieuw opstarten" loopt die iedere keer vast.

Het automatisch opnieuw opstarten gebeurd verschillende keren tijdens de upgrade.
Met een harde reset (start/stop knop) als die vast loopt, wordt het OUDE besturingssysteem terug geinstalleerd.
Veel mogelijkheden heb ik geprobeerd maar geen verandering, iedere keer het zelfde.
NU DE OPLOSSING,
Bij het afsluiten van de laptop (tijdens het automatisch "opnieuw opstarten") blijf je drukken op de start/stop tot de laptop volledig afsluit.
Daarna start je terug de laptop op en die gaat dan gewoon verder met de upgrade van Windows 10.
JE MOET WEL AANDACHTIG ZIJN DAT JE GEEN ENKELE "opnieuw opstarten" MIST, anders loopt die opnieuw vast.
Zelfs als je bij deze laatste nieuwe opstart te laat bent, moet je de upgrade volledig opnieuw beginnen.

Ik hoop dat dit bericht voor velen een nieuwe hoop en een goed resultaat brengt.
laat jullie resultaat achter op dit forum, dan weten de anderen of dit voor iedereen werkt.

groeten, Thierry
 
bedankt Thierry om dit mee te delen ...
het komt er dus op aan om tijdens het upgrade proces bij het gebeuren te blijven zodat je tijdig kunt ingrijpen ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan