Laptop scherm zwart?

Status
Niet open voor verdere reacties.
F

freddya

Gast
Ik heb een Acer Aspire 6930 en heb ineens een probleem!

Vrijdag 7 November laptop netjes afgesloten en opgeborgen,
Vandaag 11 November wil ik mijn laptop dus aan doen en hij laadt niet blijf zwart scherm houden en er branden wel lampjes.
Kom niet in de BIOS of in de veilige modus of misschien wel maar zie dus niks ivm zwart scherm!



Wat is er mee aan de hand?
Kan toch niet zomaar ineens niet meer werken?

Laptop was altijd TOP liep als een trein!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als een externe monitor ook niet werkt ga je een hardware probleem hebben.
Kan gaan van een defecte geheugenmodule (in het beste geval), tot een defect MB, CPU, GPU,...

Of iets eenvoudiger als je veel geluk hebt: haal de batterij er eens uit en steek deze er na een minuutje eens terug in, start dan nog eens op?
 
Hij doet helemaal niks, zonder met battery of met kabel.
Er branden wel lampjes maar scherm blijft zwart, heb wel updates gehad die donderdag of op die vrijdag! toen ik de laptop uit deed..
 
doe eens een harde reset van je laptop d.w.z. dat je tijdens het indrukken van de opstarttoets de batterij loskoppelt zodat deze terug uitvalt !
sluit daarna de stroomkabel aan en je batterij en start de laptop terug op ...wellicht gaat deze dan de eerdere opgehaalde updates verder configureren !
 
doe eens een harde reset van je laptop d.w.z. dat je tijdens het indrukken van de opstarttoets de batterij loskoppelt zodat deze terug uitvalt !
sluit daarna de stroomkabel aan en je batterij en start de laptop terug op ...wellicht gaat deze dan de eerdere opgehaalde updates verder configureren !

Geprobeerd maar beeld blijft zwart, F8 enz werkt ook niet.
Kom ook niet in de bios of veilige modus!
 
doet hij iets als je tijdens het opstarten op de empowering button (rechts boven) drukt !

welke toets gebruik jij om naar de bios settings te gaan ...
je dient de F2 te gebruiken indien je een bios instelling wenst te veranderen...
je dient echter de F12 te gebruiken indien je een bootoptie wenst in te stellen !
 
doet hij iets als je tijdens het opstarten op de empowering button (rechts boven) drukt !

welke toets gebruik jij om naar de bios settings te gaan ...
je dient de F2 te gebruiken indien je een bios instelling wenst te veranderen...
je dient echter de F12 te gebruiken indien je een bootoptie wenst in te stellen !

Je bedoelt dat E knopje in het hoekje?
 
Hij doet helemaal niks, zonder met battery of met kabel.
Er branden wel lampjes maar scherm blijft zwart, heb wel updates gehad die donderdag of op die vrijdag! toen ik de laptop uit deed..

Probeer eens het internet via LAN kabel aan te sluiten. Het zou de eerste maal niet zijn dat er iets gebeurt met wifi bij updates.
Het is normaal dat na updates binnenhalen de computer langer wegzit voor hij opstart. Geef hem dan ook een tijd de kans dat te doen. Wie weet, misschien moet hij eerst nog de rest van de updates binnenhalen. Als je de laptop toe doet en op die manier afsluit, had hij niet de kans om die updates te vervolledigen. Dit moet dan alsnog gebeuren.
 
Probeer eens het internet via LAN kabel aan te sluiten. Het zou de eerste maal niet zijn dat er iets gebeurt met wifi bij updates.
Het is normaal dat na updates binnenhalen de computer langer wegzit voor hij opstart. Geef hem dan ook een tijd de kans dat te doen. Wie weet, misschien moet hij eerst nog de rest van de updates binnenhalen. Als je de laptop toe doet en op die manier afsluit, had hij niet de kans om die updates te vervolledigen. Dit moet dan alsnog gebeuren.

Geen video output... zowel op extern als intern LCD. Staat volledig los van updates.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan