laptop valt uit ondanks stroomkabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcoPolo99

Steunend lid
Vip Lid
ASUS laptop aangekocht 31 mei 2015.
Reeds verleden jaar problemen met batterij, gaf aan nog 10%, plugde de stroomkabel in en laptop viel uit.
Nu nà ongeveer 1 jaar gewerkt te hebben met stroomkabel continu ingeplugd valt die nu nog uit.
Toch éénmaal om de 2 à 3 dagen en dat vind ik vreemd.
Onderkant heeft zelfs NIET warm.
Toch probleem batterij en vervangen?
Of misschien ander probleem?
 
in feite kun jezelf ook naar viadennis.nl surfen en daar zoeken naar de betreffende batterij .. heb ik het verleden reeds 4 batterij's en 2 laders bij hem besteld en heb er nooit spijt van gehad .
*deze waren dus niet voor mij bedoeld maar ik diende deze wel te bestellen aangezien men de laptop's hier had achter gelaten ...nadien betaalde men me de aankoop gewoon terug .
 
Als de laptop uitvalt terwijl ingeplugged, gaat dit mogelijk niet aan de batterij liggen. Een veelvoorkomend probleem met particuliere laptops is de voedingaansluiting in de laptop. Die connector wilt wel eens losraken van de print. Met valse contacten als gevolg. Soms wel, soms niet. En als het niet is... loopt de batterij langzaam leeg en valt die uit. Krijgt dus geen voeding maw...
 
  • Leuk
Waarderingen: Ivan
DDragon80;n233693 zei:
Als de laptop uitvalt terwijl ingeplugged, gaat dit mogelijk niet aan de batterij liggen. Een veelvoorkomend probleem met particuliere laptops is de voedingaansluiting in de laptop. Die connector wilt wel eens losraken van de print. Met valse contacten als gevolg. Soms wel, soms niet. En als het niet is... loopt de batterij langzaam leeg en valt die uit. Krijgt dus geen voeding maw...
Wel DDragon 80, hier zat ik ook aan te denken, dat niet de batterij het probleem is, maar of de voeding die stuk aan het gaan is. Maar dat was meteen helemaal niets meer. of dan een losgekomen plug die de ene keer wel contact krijgt en de andere keer net niet en dan dus inderdaad niet meer laadt.
 
"Qtex"
het is en ASUS F751M accu.

maar die uithalen is een ander paar mouwen...

Interne Asus laptop accu vervangen
Het vervangen van een interne Asus laptop accu is iets ingewikkelder dan het vervangen van een standaard accu. Helaas worden steeds meer laptops voorzien van dit type accu. Deze accu's hebben als voordeel dat de onderkant van de laptop uit een deel kan bestaan. Hierdoor is het goedkoper te produceren. Daarnaast zijn interne accu's vaak plattere lithium-polymeer uitvoeringen die beter passen in de platte, moderne ultrabook modellen van Asus.
  1. Schakel de Asus laptop helemaal uit.
  2. Ontkoppel de adapter / oplader van de laptop.
  3. Sluit het scherm / de deksel van de laptop.
  4. Draai de laptop om zodat u de onderkant van de laptop ziet.
  5. Draai de schroeven los waarmee u de cover kunt verwijderen.
  6. Verwijder het cover van de onderkant van de laptop.
  7. Stel vast waar de accu zit en hoe deze vast zit (kabel en evt. schroeven),
  8. Ontkoppel de kabel waarmee de accu aan het moederbord zit.
  9. Draai eventuele schroeven los waar de accu mee vast zit.
  10. Til of schuif de accu uit de laptop.
  11. Plaats de nieuwe laptop accu op dezelfde wijze als de oude.
  12. Plaats eventuele schroeven terug waar de oude accu mee vast zat.
  13. Draai eventuele schroeven vast zodat de accu vast zit.
  14. Sluit de kabel van de nieuwe accu aan op het moederbord.
  15. Plaats de cover weer terug.
  16. Draai alle schroeven van het cover weer goed vast.
  17. Draai de laptop weer om en open het deksel.
  18. Koppel de adapter weer aan de laptop.
  19. Start de Asus laptop weer op.
 

Bijlagen

  • photo18336.jpg
    photo18336.jpg
    42.5 KB · Weergaven: 232
jij dient er op te letten dat je ook de schroefjes waarmee de accu vast zit verwijderd voor je de accu verwijderd voor de rest als ik jouw werkwijze lees is het kinderspel .
 
MarcoPolo99;n233712 zei:
"Qtex"
het is en ASUS F751M accu.

maar die uithalen is een ander paar mouwen...

Interne Asus laptop accu vervangen
Het vervangen van een interne Asus laptop accu is iets ingewikkelder dan het vervangen van een standaard accu. Helaas worden steeds meer laptops voorzien van dit type accu. Deze accu's hebben als voordeel dat de onderkant van de laptop uit een deel kan bestaan. Hierdoor is het goedkoper te produceren. Daarnaast zijn interne accu's vaak plattere lithium-polymeer uitvoeringen die beter passen in de platte, moderne ultrabook modellen van Asus.
  1. Schakel de Asus laptop helemaal uit.
  2. Ontkoppel de adapter / oplader van de laptop.
  3. Sluit het scherm / de deksel van de laptop.
  4. Draai de laptop om zodat u de onderkant van de laptop ziet.
  5. Draai de schroeven los waarmee u de cover kunt verwijderen.
  6. Verwijder het cover van de onderkant van de laptop.
  7. Stel vast waar de accu zit en hoe deze vast zit (kabel en evt. schroeven),
  8. Ontkoppel de kabel waarmee de accu aan het moederbord zit.
  9. Draai eventuele schroeven los waar de accu mee vast zit.
  10. Til of schuif de accu uit de laptop.
  11. Plaats de nieuwe laptop accu op dezelfde wijze als de oude.
  12. Plaats eventuele schroeven terug waar de oude accu mee vast zat.
  13. Draai eventuele schroeven vast zodat de accu vast zit.
  14. Sluit de kabel van de nieuwe accu aan op het moederbord.
  15. Plaats de cover weer terug.
  16. Draai alle schroeven van het cover weer goed vast.
  17. Draai de laptop weer om en open het deksel.
  18. Koppel de adapter weer aan de laptop.
  19. Start de Asus laptop weer op.

ik zou zeggen, laat u niet afschrikken. Dit is inderdaad iets leer werk als het vroeger was, maar nu ook weer niet in die mate dat het een bijna onmogelijke zaak is. Ga ervoor en je zult zien dar het al bij al nog heel goed meevalt.
 
Ik denk hier ook niet dat het hier een accu probleem is.

Kan de adapter zelf zijn die niet goed meer is, maar deze kans is klein.
Of zoals Dragon vermeld de aansluiting van de voedingsadapter op de laptop. Dit is een kwetsbaar gedeelte. Deze plug zit voor zover ik laptop's heb opengemaakt altijd op de print gesoldeerd. En als je dit serieus gaat beoordelen is dit een fragiel gebeuren.
Hier heb je dus een kwetsbaar punt.
 
De persoon is gewoon naar de winkel gegaan van aankoop.
Resultaat : nieuwe battery + stroomkabel + adapter + kleine herstelling aan de print.
Kostprijs : 135€
Toch bedankt voor de diverse tips.
 
Maw, ze hebben minstens één item teveel vervangen. Of de batterij, of de adapter. En ik vermoed de batterij, aangezien ze de "kleine herstelling aan de print" uitgevoerd hebben. Waarschijnlijk dus de onboard powerplug.
 
DDragon80;n233897 zei:
Maw, ze hebben minstens één item teveel vervangen. Of de batterij, of de adapter. En ik vermoed de batterij, aangezien ze de "kleine herstelling aan de print" uitgevoerd hebben. Waarschijnlijk dus de onboard powerplug.

Zeg wel MINSTENS, ik heb zo het vermoeden dat het er 2 zijn, zowel de batterij als de adapter leek mij niet stuk te zijn. Maar wie zijn wij natuurlijk hier vanop afstand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan