Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

Ik heb een probleem

Ik heb mijn laptop Sony Vaio Geformateerd omdat k deze wil te koop zetten en ik heb deze afgesloten om terug te laten opstarten en hij vraagt een wachtwoord en ikweet het niet meer

Nu kan ik er niet meer in. Window 10 home

Kent er iemand daar een oplossing voor aub

Groetjes

Ik heb ook een nieuw email adres.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik begrijp de vraag niet zo goed.
Je hebt een laptop geformatteerd en daarna vraagt hij om een wachtwoord.
Waarmee en hoe heb je de schijf geformatteerd ?
Schijf geformatteerd betekend geen besturing meer aanwezig, dus zal hier geen wachtwoord gevraagd worden. Melding die je dan krijft is dat er geen besturing aanwezig is.
Blijft dan volgens mij nog over een eventueel BIOS wachtwoord. Dat komt er niet vanzelf op te staan.
 
je heb dus de Windows 10 vernieuwd zonder behoud van instellingen en bestanden maar heb jij dan een Off-line account genomen of eerder je Microsoft account ...aangezien je deze laptop wenst te verkopen mag je zeker niet je Microsoft account gebruiken !
druk eens tijdens het opstarten de toetsen ctrl+alt+del in en je zou vervolgens het volgend scherm moeten zien ...waar je als nog een wachtwoord wijziging kunt doen .....
13c402571b-Ashampoo_Snap_2017.02.12_10h37m12s_003_.png


lukt het je daar niet dan dien je de optie andere gebruiker te proberen of de opdrachtprompt te gebruiken om de opdracht net user administrator /active:yes in te geven om zodoende een nieuwe gebruiker aan te maken zonder wachtwoord ...nadat je deze gebruiker heb aangemaakt verwijder je de eerdere gebruiker waarvan het wachtwoord gevraagd word ....
 
Dag Skippy

Ik heb de laptop zonder schijf geformateerd en de window er zo terug opgezet
maar ik heb geen ww opgezet en toch vraag hij naar een wachtwoord

Dat kan dus niet, je kunt geen laptop zonder schijf formatteren.
Als er geformatteerd gaat worden, wordt er een schijf geformatteerd en geen laptop.

Ik denk dat je nu even precies moet vertellen wat je gedaan hebt zodat hier een goede oplossing gegeven kan worden.
 
gelieve eerst eens antwoord te geven op de vraag of het hier dan om het gebruikers wachtwoord gaat om je aan te melden met je Microsoft Account of dat het om het bios wachtwoord gaat ...zelf denk ik dus dat het het eerste is ..m.a.w. je Microsoft Account en in dat geval heb ik je eerder al het antwoord gegeven zie bericht #4
 
lees dit er maar eens op na ""Zo breek je in in Windows 10 zonder wachtwoord.""
kort samen gevat ..
1- je maak je een Windows 10 dvd aan .
2-je start de computer op en drukt tijdens het opstarten de shift +de F10 in ...vervolgens geef je in de opdrachtprompt de opdrachten in die vermeld worden in de na te lezen tekst ...
3-je dient na de opdrachte "move" en "copy" je systeem te herstarten zonder dat de dvd aanwezig is ...
4- je krijgt in het aanmeldscherm de mogelijkheid om een nieuwe gebruiker toe te voegen (geef deze als ook alle rechten zodat je via deze nieuwe gebruiker het door u vergeten wachtwoord kunt wijzigen of verwijderen (verwijdering is enkel mogelijk voor een Off-line account* )
*een off-line account is vergelijkbaar met een lokaal account .
5-je dient via de nieuwe gebruiker naar "Computerbeheer " te gaan en daar heb je dus je eerder account staan welke je dient vrij te geven door het wachtwoord te verwijderen of te wijzigen .

**wat in het artikel "Zo breek je in in Windows 10 zonder wachtwoord" vermeld staat heb ik ook zelf toegepast op een Virtuele Windows 10 en het werkt dus wel degelijk ...niet dat ik deze werkwijze nodig heb daar ik immers in het bezit ben van iSunshare Windows Password Genius Advanced 2.1.20 waarmee ik dus een password reset cd of usb stick kan aanmaken om zelfs het Microsoft account weer vrij te geven .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan