Varia Laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

eric1

Steunend lid
Vip Lid
Ik wil een 11,6 inch laptop kopen maar wat is het beste een windows of een chromebook.
Het is voor op verlof mee te nemen.
Filmpjes kijken email en foto's bekijken
Als er iemand hier meer over weet kun je dan iets laten weten AUB
Mvg
Eric
 
Het OS doet wel terzake, afhankelijk van welke software je wil gaan gebruiken. Bij een Chromebook zit je gevangen in het Google Universum maar heb je een snelle, lichte en vrij goedkope oplossing.
En kijk niet alleen naar wat je op verlof wil gaan doen : de dag dat je thuis komt gooi je die immers niet in de vuilbak hé ...

Maar zowel in laptop als in chromebook heb je high end en low end : afhankelijk van budget.
 
Het is voor op verlof mee te nemen.
Filmpjes kijken email en foto's bekijken

Dat kan met elke laptop of netbook, zelfs met de slechtste hardware configuratie. Hier heb je geen top model voor nodig.
Als je hem mee wilt nemen voor onderweg zou ik wat meer op een goede stevige constructie letten en een must is dat er dan een SSD in zit i.p.v. een normale schijf met bewegende onderdelen. En letten op de batterij duur.
Besturing, hardware en software maakt geen zak uit waarvoor je hem wilt gaan gebruiken.

Koop een goede HP of ASUS en zeker geen Acer met z'n slechtere onderdelen qua behuizing en knoppen zou mijn advies zijn. En koop er een goede stevige tas bij om hem in te vervoeren.

Maar als dat alles is wat je er mee wilt gaan doen, zou ik zelfs voor een tablet kiezen, maar da's mijn mening.
 
Klopt, maar als je goed overweg kunt met een touchscreen zoals ook een smartphone heeft, heb je aan een tablet veel meer gebruiksgemak. Er zitten meestal betere camera's in dan een laptop, dus als je daar prijs op stelt maak je betere foto's.
Hangt uiteraard wel een prijskaartje aan de grotere modellen, maar zeker het overwegen waard.
 
Zal wel aan mij liggen, maar ik gruw van die ondingen. Scherm veel te klein.
Begrijp ook niet waarom de tv schermen nooit groot genoeg zijn en als het om smartphones of tablets gaat, zitten tokkelen en mikken op zo een mini dingetje????
:devilish:
 
Ik zou voor een ouder model kiezen. Meestal zitten deze nog steviger in elkaar als een nieuwe. Kies er eentje die toen in der tijd niet de zwakste processor aan boord mee kreeg. Stop er een SSD in en maakt dan niet uit of er een kras in de behuizing komt of niet. Als het toch maar voor op reis is, maakt het eigenlijk niet zo gek veel uit. Mail, YouTube en zo kunnen ze allemaal wel aan.
 
Ik zou voor een ouder model kiezen. Meestal zitten deze nog steviger in elkaar als een nieuwe. Kies er eentje die toen in der tijd niet de zwakste processor aan boord mee kreeg. Stop er een SSD in en maakt dan niet uit of er een kras in de behuizing komt of niet. Als het toch maar voor op reis is, maakt het eigenlijk niet zo gek veel uit. Mail, YouTube en zo kunnen ze allemaal wel aan.

De nieuwere generatie laptops zijn inderdaad verre van "stevig". Hoe sneller hij uit elkaar valt hoe beter. Zelfs openmaken voor een herstelling is een risico. En het merk doet er nietveel toe. Ik ben voorstander van merken zoals HP en Dell. Maar de particuliere modellen zijn wat degelijkheid betreft echt schrijnend slecht. En de zakelijke modellen zijn dan weer stevig bij prijs, maar zo veel degelijker.
 
Maar draai je op een chromebook ook ofiice.
En als ik filmpjes wil binnen halen met spotnet gaat dat dan ook op de chromebook.
En ik wil er niet meer aan uitgeven dan 300€
Mvg
Eric
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan