Lente update windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren heb de lente update van Windows 10 gedaan bij een kennis. In totaal heb ik hier 4 1/2 uur over gedaan. Het voorbereiden, downloaden installeren 4 1/2 uur wat een ellende. De laptop is een Asus, 500gb harde schijf, 8gb werkgeheugen en 2,2 ghz en de laptop was bekabeld op de router dus snel internet. Mijn eigen laptop deed ik in 1 uur en die is langzamer dan de Asus. Wat kan hier de reden van zijn. Er draaide geen prog op de achtergrond. Ook virusscanner uitgezet.
 
het is haast onmogelijk om te zeggen waar dit aangelegen heeft ….heb het zelf al onder vonden dat het soms razend snel verloopt en anders tergend langzaam..ligt er soms aan wat de eigenschappen van het betreffend systeem is en ook of de schijf nog in goede gezondheid is .
 
Hier was het op mijn Asus T100 die een klein transformer bookje is een hel om die 1803 erop te krijgen. Ik had (voor 1 keer) voldoende schijfruimte, maar het bleef maar duren voor hij er klaar mee was. Mijn vrouw heeft een HP I3 all in one pc en is dus een pak sneller als dat netbookje van mij en daar ging het dan als een speer. Andere gewone updates gaan bij mij normaal gezien als een fluitje van een cent, maar deze keer niet. Hoe en waaraan het ligt weet ik niet, maar mijn netbookje die er tergend lang over gedaan heeft draait soepel, maar mijn vrouw haar HP all in one heeft kuren. Soms kan ze niet rechts klikken en nee het ligt niet aan de muis, want we hebben er al andere muizen op aangesloten en dat hielp niet. Andere keren werkt haar HP wel normaal, dus een bug die soms problemen geeft, maar niet altijd.
 
Kan ook aan de download server van Microsoft liggen.

Als tienduizend man gelijktijdig een update bij dezelfde server aan het downloaden zijn kan dit wat traagheid opleveren. Zo wie zo heeft deze server ook met een bepaalde bandbreedte te maken dat roet kan gooien in de internetsnelheid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan