Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb Windows 10 64 Bit Nld. Creators versie op mijn computer staan. Ik heb een tool om veel letters te vergroten en dikker te maken.
Het enige waar dit helaas niet kan zijn de letters die boven in de werkbalken staan.

Is er een mogelijkheid om die letters eveneens te kunnen vergroten? Echter wel zonder de resolutie aan te passen omdat het beeld daar niet mooier van wordt.

Ik ben benieuwd of er een oplossing voor is.

Alvast bedankt voor reacties.

Groetjes van Sjang
 
de optie om de werkbalken afzonderlijk aanpassen zoals dit eerder kon via de beeldscherm instellingen gaat sinds dat build 15063 uitgekomen is niet meer ..
 
Misschien ben je hier iets mee:
[h=4]LETTERGROOTTE VAN WINDOWS-ONDERDELEN AANPASSEN[/h][FONT=&quot]Met de Creators Update is de door slechtzienden zeer gewaardeerde optie verdwenen om de lettergrootte van de titelbalken, menu's, berichtvensters, palettitels, pictogrammen en knopinfo aan te passen. Gelukkig is de lettergrootte van deze onderdelen alsnog eenvoudig aan te passen met de tool System Font Size Changer (download:www.wintools.info/index.php/system-font-size-changer). Stel de originele instellingen voor de zekerheid eerst veilig met de knop Export (met een dubbelklik op het aangemaakte registerbestand worden de originele instellingen weer hersteld). Selecteer vervolgens het te wijzigen item (één per keer), wijzig met de slider de grootte, activeer desgewenst de optie Bold(om de tekst vet te laten weergeven) en pas de wijzigingen toe met de knop Apply. De wijzigingen worden pas zichtbaar nadat het gebruikersaccount opnieuw is aangemeld.[/FONT]

system_font_size_changer.png
 
In Windows 7 zijn heel wat instellingen te maken met lettertype enz.
Misschien in Windows 10 ook ?

Klik eens op het bureaublad met rechtermuisklik en dan Aan persoonlijke voorkeur aanpassen. en dan klik je op Vensterkleur. ( ongeveer midden onder ) Daarna kun je naar Geavanceerde instellingen voor vormgeving.
Probeer het daar dus eens.
 
Bedankt voor alle reacties. Tot nog toe zonder resultaat. Ik zal morgen proberen Microsoft te benaderen. Hopelijk weten ze daar een mogelijkheid.
Dan ben ik niet alleen blij, maar ook verschillende kennissen die ook graag een groter lettertype in de werkbalken zullen waarderen.
 
Bedankt voor je reactie. Deze tool heb ik ook. Echter kun je hiermee de grootte van de letters boven in de werkbalken helaas niet aanpassen.

Bedoelt u de "Title Bar"?
Is toch geen enkel probleem - vink title bar aan - schuif de balk naar de gewenste grootte - klik op Apply - uw pc start terug op en de gewenste grootte van het lettertype staat in de tittelbalk.
Elke vergroting of verkleining moet wel afzonderlijk gedaan worden en steeds terug opstarten.
 
met de "Title Bar"? word NIET de werkbalk bedoeld maar dus de titelbalk van bijvoorbeeld Malwarebytes ..
zie voorbeeld ..
1ste afbeelding is hoe het standaard is de 2de afbeelding is dus nadat de "Title Bar"? op 26 werd gezet ..
de standaard grote is hier 13
40d93ec7a3-Ashampoo_Snap_2017.06.28_22h09m58s_006_.png


hier werd deze van 13 naar 26 gebracht via de System Font Changer
40ed91033f-Ashampoo_Snap_2017.06.28_22h16m24s_007_.png
 
Voor alle duidelijkheid. Het gaat om het lint bovenaan in de verkenner waar o.a. in staat: Grote pictogrammen-Details-Media openen-Een netwerklocatie openen enz.
Zoals ik gister aangaf heb ik vanmorgen contact gehad met Microsoft. Helaas kon Microsoft ook geen oplossing bieden.

Dus hiermee houdt het voor mij op en moeten we het met de kleine lettertjes in het lint van de verkenner blijven doen.

Iedereen die heeft gereageerd op mijn vraag wil ik wel hartelijk bedanken voor het meedenken.

Fijne dag en groetjes van Sjang
 
Voor alle duidelijkheid. Het gaat om het lint bovenaan in de verkenner waar o.a. in staat: Grote pictogrammen-Details-Media openen-Een netwerklocatie openen enz.
Zoals ik gister aangaf heb ik vanmorgen contact gehad met Microsoft. Helaas kon Microsoft ook geen oplossing bieden.

Dus hiermee houdt het voor mij op en moeten we het met de kleine lettertjes in het lint van de verkenner blijven doen.

Iedereen die heeft gereageerd op mijn vraag wil ik wel hartelijk bedanken voor het meedenken.

Fijne dag en groetjes van Sjang

Om die tekst te vergroten: instellingen - Systeem - Beeldscherm - de grootte van tekst, apps en andere items wijzigen - percentage instellen (125%, 150%, 175%).
 
indien men het "menu" gaat aanpassen dan is dit enkel voor het menu (zoals rechtsklik op bureaublad ) of het startmenu maar niet voor de werkbalk..de werkbalk of de adresbalk is niet aan te passen !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan