Windows 10 M.2 SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo: Ik heb een probleem waar ikzelf momenteel niet uitkom.Ik heb een Samsung 970 EVO Plus NVMe M.2 SSD Geplaatst,maar nu kan ik niet meer in mijn computer.Wanneer ik de M.2 ssd eruit haal doet hij het wel,maar ik wil graag de M.2 SSD GEBRUIKEN,IK HEB DEZE TENSLOTTE NIET VOOR NIETS GEKOCHT.Wanneer ik mijn computer aanzet dan start hij op tot het MSI Logo,dan geeft hij het volgende aan " automatisch herstel voorbereiden"en daarna slaat hij weer af om opnieuw op te starten .en zo blijft hij maar doorgaan,ik kom helemaal niet verder,en op de M.2 staat mijn besturingsprogramma,dus heb ik het vermoeden dat ik iets in de BIOS moet veranderen om dat schijfje goed te laten werken,dus als er iemand is die mij hierin kan adviseren dan heel graag .

mijn configuratie van mijn PC is als volgt:
MSI Z370 PC Pro moederbord
32 gb Corsair geheugen 3000mhz
Intel 8350K Processor
2x WDC SSD van 250 gb
1x harde schijf Van 3 TB
videokaart Nvidia geforce GTX 1050 ti
Dus als iemand mij kan helpen,heel graag.
Bij voorbaat hartelijk dank.
PS: Ik ben niet in staat om de komende 1a 2 dagen te reageren i.v.m. persoonlijke problemen,maar ik laat het wel weten hoe het verders gaat.
Ik hoor graag van jullie.

liawi
 
Wat ik even niet snap is dat je zegt: "en op de M.2 staat mijn besturingsprogramma "

Als ik het dan goed begrijp betekend dit dus dat het opstarten ooit gelukt was om de M.2. te benaderen en daar de besturing op te zetten en nu boot hij niet meer vanaf deze M.2.

Klopt dit ?
 
het besturingssysteem staat op de M.2,ik heb de andere schijven niet losgekoppeld,en het is mij tot nu toe nog niet gelukt om de M.2 te benaderen.Ikreeg op eern gegeven moment een blauw scherm waarop stond dat hij zou controleren wat er fout was,dus had moeten wachten tot hij 100% aangaf,ik heb dat niet gedaan omdat een half uur daarna hij nog steeds op 0% stond,en toen afgesloten,en zodoende zit ik nu met de brokken,ik kan niet meer op M.2 komen.
 
Ik denk dan iets met de bootloader.
Doe zoals lange pier ook vermeld heeft.
Haal alle schijven eens los en alleen de M.2. er in, daarna de besturing er op. Als het goed is moet deze M2 dan te vinden zijn. Installeer hierop de besturing.
Pas als alles goed werkt de andere schijven weer aansluiten.
 
Ik heb zelf ooit een upgrade gedaan van mijn M2 schijf. Van M2 naar M2 - eerst de oorspronkelijke schijf gecloned, de nieuwe M2 in de PC plaatsen, daarna de PC opnieuw opstarten en daarna de partities aanpassen om de grotere schijfruimte aan de oorspronkelijke C: toe te voegen. Kostte wat moeite maar is volledig gelukt.
Het probleem van liawi is me evenmin duidelijk. Misschien wat meer details geven.
 
Start eens op met de installatie W10 USB stick met alleen die M.2 erin, de andere schijven afgekoppeld, wordt hij dan wel gezien in de geavanceerde schijfbeheer?
Neem aan dat de boel ook niet doorstart met alleen die M.2 erin?
Ding kan natuurlijk ook zijn overleden, gebeurt zelden maar toch.

Waar staat dan het OS op nog meer op?
Zonder de M.2 wordt er opgestart dan heeft minimaal 1 schijf een Windows 10.
 
met alles losgekoppeld en alleen de M.2 erin start hij ook niet door,ik heb de M.2 eruit gehaald en een ander ssd schijfje erin gedaan en nu na eindeloos op nieuw opstarten is het gelukt om Windows 10 te installeren op een gewoon ssd schijfje,maar nu is het probleem dat hij iedere keer een blauw scherm geeft met de volgende stopcode's : "Memory Management" "Attempted write to readonly memory""Systemthread exception not handled"dus is het probleem maar gedeeltelijk opgelost,ik kan echt niet met Windows 10 iets doen want krijg geregeld een blauw scherm,de M.2 is een nieuw schijfje,ik heb het vermoeden dat er iets in de bios of zo verkeerd staat.heb er inmiddels de M.2 weer ingezet,dus…....,ik weet het echt niet wat ik eraan moet doen.
 
Tis geen instelling in de UEFI, neem aan dat je daarmee werkt en niet in de legacy bios emulatie.
Welke versie staat er momenteel op?, ze noemen het nog steeds bios terwijl het dat helemaal niet is, maar ja.

En welke versie W10 gebruik je?
1903 is de laatste.
Probeer het ook eens met 1 reepje geheugen.

Over het opstarten met de installatie USB en schijfbeheer op de M.2 lees ik niets.
 
ik zit in de UEFI,Windowsversie is 1903,ik kan momenteel niet opstarten met USB en dat is al raar,ben momeneel het geheugen aan het testen maar er zijn tot nu toe geen problemen gevonden,ik had op de M.2 het besturingssysteem er zo opgezet zonder Samsung Magician,maar ik weet niet hoe ik dat moet gebruiken,heb inmiddels wel de M.2 weer leeg kunnen maken.
 
Dit gevonden. Het is het proberen waard,

NVME SSDs do not appear within the BIOS until Windows creates the system partition with the EFI Boot Sector. Your M.2 SSD contains UEFI driver information within the firmware. By disabling the CSM module Windows will read and utilize the M.2-specific UEFI driver. This is not anything the drive your CLONING from does or did.

You should be installing Windows 10 to an empty M.2 drive. (no format or partitions)

The M.2 drive has to be the only drive installed.

Go into the bios, under the boot tab there is an option for CSM, make sure it is disabled.

Insert a USB memory stick with a bootable UEFI USB drive with Windows 10 Setup on it, USB3 is quicker but USB2 works also. A Windows DVD won’t work unless you’ve created your own UEFI Bootable DVD.

How to create a bootable UEFI USB drive with Windows 10 Setup
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan