Windows 10 M.2 SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo: Ik heb een probleem waar ikzelf momenteel niet uitkom.Ik heb een Samsung 970 EVO Plus NVMe M.2 SSD Geplaatst,maar nu kan ik niet meer in mijn computer.Wanneer ik de M.2 ssd eruit haal doet hij het wel,maar ik wil graag de M.2 SSD GEBRUIKEN,IK HEB DEZE TENSLOTTE NIET VOOR NIETS GEKOCHT.Wanneer ik mijn computer aanzet dan start hij op tot het MSI Logo,dan geeft hij het volgende aan " automatisch herstel voorbereiden"en daarna slaat hij weer af om opnieuw op te starten .en zo blijft hij maar doorgaan,ik kom helemaal niet verder,en op de M.2 staat mijn besturingsprogramma,dus heb ik het vermoeden dat ik iets in de BIOS moet veranderen om dat schijfje goed te laten werken,dus als er iemand is die mij hierin kan adviseren dan heel graag .

mijn configuratie van mijn PC is als volgt:
MSI Z370 PC Pro moederbord
32 gb Corsair geheugen 3000mhz
Intel 8350K Processor
2x WDC SSD van 250 gb
1x harde schijf Van 3 TB
videokaart Nvidia geforce GTX 1050 ti
Dus als iemand mij kan helpen,heel graag.
Bij voorbaat hartelijk dank.
PS: Ik ben niet in staat om de komende 1a 2 dagen te reageren i.v.m. persoonlijke problemen,maar ik laat het wel weten hoe het verders gaat.
Ik hoor graag van jullie.

liawi
 
ik heb gedaan wat lange pier mij zei,ik heb alle schijven losgekoppeld en toen startte hij wel door,heb nu Windows 10 op de M.2 Genie Optane staan en ga nu kijken wat hij doet als ik mijn andere schijven aansluit.
 
Waarom denkt TS dat hij (via het toesenbord) in het bios kan komen als er een UEFI schijf is aangesloten ??
Dat is nu net het voordeel van secure boot.
Je komt alleen via Windows in het BIOS.
 
Waarom denkt TS dat hij (via het toesenbord) in het bios kan komen als er een UEFI schijf is aangesloten ??
Dat is nu net het voordeel van secure boot.
Je komt alleen via Windows in het BIOS.
Wil je dat dan?
Als je een configuratie hebt in raid opstelling en windows is niet op te starten dan moet je van goede huize komen om dit te kunnen repareren.
Ik zou secure boot dus uitzetten
 
@ Aardbei
Ik zeg niet dat hij dat wil, maar hij zegt dat hij alleen in het bios kan komen als de schijf er niet is.
Dus ga ik er van uit dat secure boot op die schijf actief is.

En er zijn meerdere opties om te herstellen, maar ben met je eens dat als je opstart van een raid-drive het vaak lastig is.
Secure boot is thuis vaak niet nodig, daar de kans klein is dat een ander in jou bios gaat rommelen.
Een jaloerse spouse daargelaten.
 
Hallo lange pier,ik snap er zelf ook geen hout van,de M.2 is een Samsung SSD 970 EVO Plus van 250 gb,wanneer ik deze aansluit dan zet hij deze in de bios op de RAID/Optane Mode,dan zit er in de bios ook nog een OC GENIE 4 knop,ook daar weet ik niet of deze aan of uit moet staan,ik weet in ieder geval wel als ik de Samsung M.2 EN DE ANDERE SCHIJVEN WEER AANGESLOTEN HEB DAT IK DAARNA NIET IN DE BIOS KAN KOMEN OF IK MOET ALLE SCHIJVEN WEER LOSKOPPELEN,ik neem aan dat dat ook niet de bedoeling is,je moet toch ten alle tijde in de bios kunnen komen,of ben ik nu gek.
 
Zou dan eerst de schijven gaan controleren.
Haal de M.2 er eerst uit.
Start met een schijf op waar ook W10 opstaat, wat ook de reden van alle problemen kan zijn, en test de andere schijven.
Vroeg al eerder waar Windows nog meer op stond maar daar gaf je geen antwoord op.
Indien de Windows Boot Manager meerdere UEFI boot files ziet weet hij net welke gestart moet worden.

Een UEFI systeem start niet op als je dit uitschakeld.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan