Windows 10 M.2 SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo: Ik heb een probleem waar ikzelf momenteel niet uitkom.Ik heb een Samsung 970 EVO Plus NVMe M.2 SSD Geplaatst,maar nu kan ik niet meer in mijn computer.Wanneer ik de M.2 ssd eruit haal doet hij het wel,maar ik wil graag de M.2 SSD GEBRUIKEN,IK HEB DEZE TENSLOTTE NIET VOOR NIETS GEKOCHT.Wanneer ik mijn computer aanzet dan start hij op tot het MSI Logo,dan geeft hij het volgende aan " automatisch herstel voorbereiden"en daarna slaat hij weer af om opnieuw op te starten .en zo blijft hij maar doorgaan,ik kom helemaal niet verder,en op de M.2 staat mijn besturingsprogramma,dus heb ik het vermoeden dat ik iets in de BIOS moet veranderen om dat schijfje goed te laten werken,dus als er iemand is die mij hierin kan adviseren dan heel graag .

mijn configuratie van mijn PC is als volgt:
MSI Z370 PC Pro moederbord
32 gb Corsair geheugen 3000mhz
Intel 8350K Processor
2x WDC SSD van 250 gb
1x harde schijf Van 3 TB
videokaart Nvidia geforce GTX 1050 ti
Dus als iemand mij kan helpen,heel graag.
Bij voorbaat hartelijk dank.
PS: Ik ben niet in staat om de komende 1a 2 dagen te reageren i.v.m. persoonlijke problemen,maar ik laat het wel weten hoe het verders gaat.
Ik hoor graag van jullie.

liawi
 
Windows staat alleen maar op de M.2 schijf,sorry,ik heb dat over het hoofd gezien,ik heb het niet zien staan,maar wat ik ook eerder vroeg,die OC GENIE 4 in de bios,moet die in of uitgeschakeld staan?
 
ik heb de M.2 pas een paar dagen,dus ik weet e eigenlijk nog niets van hoe het uiteindelijk werkt,maar ik denk dat ik eruit ben,de OC Genie staat uit,ik heb de opstart in de bios op USB Key staan,alle schijven aangesloten,en hij werkt weer als vanouds,bij het opstarten pakt hij gelijk de M.2 schijf.en ik kan weer in de bios,dus bij deze wil ik U en de andere hartelijk danken voor jullie hulp,zonder dat had ik er zelf niet uitgekomen,dus wat mij betreft mag er een slotje op.
 
Tis een SSD met het NVMe protocol.......
Oftewel, aan een PCI-e poort.
Niet helemaal waar.
NVM Express devices are chiefly available in the form of standard-sized PCI Express expansion cards[2] and as 2.5-inch form-factor devices that provide a four-lane PCI Express interface through the U.2 connector (formerly known as SFF-8639).[3][4] However, there are also storage devices using SATA Express and the M.2 specification which support NVM Express as the logical device interface. These have recently become a popular use-case for NVMe and are quickly becoming the dominant form of solid-state storage for desktops and laptops alike
 
Interessante discussie. Op mijn nieuwe x 470 master sli zijn zelfs 2 speciale plekjes ingericht voor deze reepjes.
Harde schijven kun je ze eigenlijk niet meer noemen.
Volgens Speccy heb ik dan 8 PCI-E slots waarvan 2 specifiek voor NVMe aansluitingen, zijnde M2_1 en M2_2
Mijn filosofie in het bouwen van een nieuwe computer was een systeem bouwen waar ook alle onderdelen in elkaar pasten.
Een aftermarket NVMe SSD aanschaffen voor een bestaand systeem lijkt mij dan ook eigenlijk niet zo heel verstandig, het luistert nauw.
 
Worden ook ssd's genoemd en het luistert echt niet nauw, tis of met het NVMe protocol of het AHCI.
Waarom die verwarring proberen te veroorzaken? tis is meer interessantdoederij dan het met verstand van zaken heeft te maken. ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan