Opgelost M2 schijfje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,ik heb een probleem en ik weet er niet uit te komen

Ik heb een Asrock X570 Pro4 moederbord met Windows 10(nieuwste update) en 16 gb Corsair geheugen,nu heb ik ook een Samsung 970 EVO Plus NVMe M2 schijfje,en ik zou graag het Windows 10 besturingssysteem op dit schijfje willen zetten maar dat wil maar niet lukken,wordt steeds aangegeven "We kunnen geen nieuwe systeempartitie maken of een bestaande systeempartitie vinden".Wat doe ik verkeerd?Ik heb alle andere schijven al losgekoppeld maar hij blijft het aangeven.Iemand een idee wat ik fout doe?

Grts: liawi
 
een bios update komt als zip bestand binnen - na uitpakken (7zip) moet dit op een usb stick in de root en geformatteerd in fat 32 (geen ntfs)
pc opstarten en in mijn geval F2 blijven indrukken u komt in het bios scherm
u heeft verschillende tabbladen in een van staat de optie UEFI bios bij activeren van deze stap zoekt de pc de usb disk en vindt het bestandje
na de nodige waarschuwingen te bevestigen zal dit uitgevoerd worden "n ziet u een balkje met de vooruitgang
 
DDRagon80,het zit zo,mijn computer is momenteel helemaal leeg,dus zou het eigenlijk zo moeten zijn dat ik Windows gelijk op dat M2 schijfje zou kunnen installeren,maar dat doet hij niet,hij blijft zeggen dat hij geen systeempartitie kan vinden.
Ja, weet ik. Gewoon de handelingen uitvoeren welke beschreven worden in dat filmpje. OK, er staan daar ook handelingen bij om bestaanden partities eerst te verwijderen. Maar ik had nu toch gehoopt dat je daar even door zag... en gewoon de handelingen daarop volgende uitvoerde. blijkbaar niet?
 
het zal waarschijnlijk ook niet werken u dient er op te letten dat u een schijfje gebruikt met maar 1 inkeping dit is een ouder model van schijf.
ik heb vastgesteld dat een bios update dit niet kan oplossen (althans niet bij mij)
heb destijds een adapter gekocht via ali express (koste 2.5€ geloof ik de levertijd was meer dan een maand) die een controller had die alles ondersteunt
bij mij heb ik de sdd die in deze adapter geplaatst van daar heb ik de meegeleverde kabel van mijn moederbord aangesloten en op de connector van het asrock moederbord geklikt zo heb ik het werkende gekregen
 
jerommeke je gaat het te ver zoeken .. de TS gaf aan dat hij een Asrock X570 Pro4 moederbord in gebruik heeft en vervolgens de Samsung 970 EVO Plus NVMe M2 er in wil pluggen ..dit zou géén probleem mogen zijn ..

bezie de afbeeldingen ..
1ste afbeelding betreft het M2 slot op het moederbord ..
Ashampoo_Snap_maandag 14 december 2020_19h53m38s_001_.jpg

de 2de afbeelding is de vernoemde M2 kaartje ..
Ashampoo_Snap_maandag 14 december 2020_19h54m48s_002_.jpg
 
ik spreek van eigen ervaring, en hoop dat andere mensen er iets aan hebben.
heb als informaticus gewerkt moesten ook veel improviseren oude hardware in nieuwe pc's en oude software op een nieuw besturingssysteem
het was soms een puzzel om iets werkende te krijgen 🙃
 
Hallo DDragon80,ik heb eindelijk tijd gekregen om hetgeen U gestuurd hebt uit te proberen of het werkt,en ik moet zeggen het is gelukt,alles werkt weer prima,hartelijk dank hiervoor,wat mij betreft mag er een slotje op dit topic.
 
  • Leuk
Waarderingen: wivy
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan