Status
Niet open voor verdere reacties.
Die aanbieding is al afgelopen.
Wel nog een belangrijge waarschuwing van mij.
Ik heb een mac cd geleend van iemand, en mijn pc kan geen mac draaien, de setup loopt steeds vast, het betreft de leopard 10.5, de laatste nieuwe versie.
Dus naast het risico dat je loopt om voor bepaalde apparaten onvoldoende ondersteuning te hebben, vraag maar na bij eerlijke mac verdelers, kan op gewone pc de setup gewoonweg bevriezen.
Ik vermoed dat mac niet overweg kan met de nvidia chipset, die is ook nooit overdreven populair geweest.

Eerst zien met een cd van iemand, dan pas kosten maken.
Koop je achteraf een mac, dan is het besturingssysteem er bij geleverd, de coputer kan niet los aangekocht worden zonder dvd.
Heb je de mac dvd gekocht en het gaat niet, moet je hem dus bij aanschaf van een macpc nogmaals aankopen, zo betaal je 2x voor hetzelfde, en je kan je aangekochte dvd met het besturingssysteem opbergen om nooit meer te gebruiken, of eenvoudig weggooien.

Ik heb hetzelfde probleem met linux, 75% van de linux distro die ik probeerde liepen vast, dat was reeds een indicatie.
Ik heb ca 15 �* 20 distro geprobeerd het afgelopen jaar.
Het was een duidelijke indicatie, mac is nl ook unix-based, net als linux.
Ik zie linux als de free versie van mac, en zeker even goed.
Met als kers op de taart, dat bij vele linuxdistro, na melding te maken van dergelijke problemen, er in volgende versie wel ondersteuning zit, zo word linux verder ontwikkeld; 'VOOR en DOOR de gebruiker.
Enig nadeel; intussen is je pc een beetje verouderd.
Je hebt dus de kwaliteit van mac, samen met een ongelooflijke service, want linux past zich aan aan de gebruiker en niet omgekeerd.
En zo hoort het ook, want klant is immers altijd koning.
Leve linux.
 
Die aanbieding is al afgelopen.
Welke aanbieding, kunnen we dat nog ergens zien staan?
Wel nog een belangrijge waarschuwing van mij.
Ik heb een mac cd geleend van iemand, en mijn pc kan geen mac draaien, de setup loopt steeds vast, het betreft de leopard 10.5, de laatste nieuwe versie.
Dus naast het risico dat je loopt om voor bepaalde apparaten onvoldoende ondersteuning te hebben, vraag maar na bij eerlijke mac verdelers, kan op gewone pc de setup gewoonweg bevriezen.
Kan me wel goed voorstellen dat een gewone mac cd/dvd install niet (goed) te installeren valt op een pc.
'kZou anders heel graag eens een mac besturingssysteem proberen op een test pc, maar blijkbaar loopt de installatie niet goed, jammer -m-
Misschien moeten we verder dromen van een aparte release voor de pc of was dat die aanbieding?
 
Aan de geïnteresseerden : in PCM magazine een heel artikel over "art 70 Leopard op je pc Zou het ons lukken?"
En het lukt, maar niet zomaar.
 
Had het over de aanbieding van Yannes in laatste post op voorgaande blz.
Voor de install op pc had ik me meer voorgesteld, meestal lukt het, maar de onderdelen moeten de meest standaard onderdelen zijn, degene die nu in mac pc gebruikt worden zullen wel gaan, met intel chip is het geen probleem, met via denk ik moet het ook wel lukken en de meeste sis chipset ook wel denk ik.
Maar ik zit nou net met zo een eigenwijze nvidia chip, presteerd boven gemiddeld, ook volgens de prestatieindex van vista, in vergelijking met andere pc met zelfde en zelfs snellere cpu en meer ram, alleen linux en vooral mac is wat moeilijker.
Zelfs ubuntu 6.06 gaat niet, wel die recentere versie.
Het is me enkel gelukt met pld, lineox en suse, met red hat, ubuntu, fedora (ç?), mandriva en nog een stuk of 10 distro liep de setup steeds vast met dit moederbord.
Op mijn andere 2 pc kan ik die gemakkelijk installeren.
Het is waarschijnlijk omdat de nvidiachip niet bij mac word gebruikt.
 
Het is waarschijnlijk omdat de nvidiachip niet bij mac word gebruikt.

Toch wel hoor, in de huidige MacBook Pro's zit een Nvidia Geforce 8600M-GT en voor de zwaarste Apple, de Mac Pro, is er de mogelijkheid om een Nvidia Geforce 8800GT te steken als optie bij de aankoop.
 
Ik had het niet over de videokaart, maar de hele chipset, die de ethernet, audio enz aanstuurt, die is hier volledig van nvidia, is normaal van intel, via of sis op de meeste moederborden, denk dat het probleem daar zit.
Eerst kon de setup niet weg met de firewire, die uitgezet in bios, nu blokeert hij nog, maar geeft geen dout, hij bevriest, maar ook weer niet volledig.
Het cirkeltje (muiscursor) blijft draaien, maar na 3 uur is dat nog zo, dus zit ie volgens mij vast.
 
Is uw vraag opgelost, zoja dan zouden wij graag de oplossing weten zodat wij deze topic als opgelost kunnen beschouwen.


SIMBA
 
He???
Is het vroege vogel of eerder late vogel??
Je zit teveel op het net denk ik wat die limiet betreft ;)

Ik trek door deze nacht, vanavond weer de nachtploeg.
Goed voor de premie zeggen ze, maar 3 weken op 1 maand is wat veel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan