Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Detko

Gast
Ik heb in Macrium Reflect (free image software) een "Backup Definition File" gemaakt waarmee de data partitie van mijn desktop met Windows 7 64-bit 's nachts wordt gemaakt en weggeschreven naar een externe hard disk. Is het daarvoor noodzakelijk dat de desktop AAN blijft staan, of kan ik ook de slaapstand activeren waarbij Macrium Reflect de desktop "wakker" maakt (en daarna weer in slaap sust)? Ik kan daarvoor nergens een optie vinden, noch biedt de Help-functie van Reflect houvast.
Weet iemand raad?
 
hier weet ik eerlijk gezegd geen antwoord op...
denk eerder wel dat dit via een batch bestand te verwezenlijken is ...
maar ik weet niet hoe men dit dient aan te maken !
 
Ja met een bat bestand moet dat wel kunnen. Maar ik weet het ook niet. Begrijp alleen niet het nut van dit gedurende de nacht te doen. Je kan ondertussen toch perfect verder werken.
 
Je gaat dat systeem altijd moeten laten "ontwaken" via een ander systeem dat op dat moment online is.
De voorwaarde is dat je "Wake On Lan" (WOL) actief staat op je netwerkkaart (of bij onboard NIC in de BIOS).
Je gaat dan een "Magic Packet" (https://nl.wikipedia.org/wiki/Wake-on-LAN) versturen via het netwerk naar de betreffende netwerkkaart. Die NIC kan daardoor je systeem opstarten, zelfs al staat je PC volledig uit (moet natuurlijk nog wel netvoeding krijgen).

Je kan zulke WOL tools vinden die dit via een command line doen, zodat je deze in een scriptje/batch kan steken.
Depicus Wake On Lan Command Line

Je kan daarna met volgende opdracht (ook in batch te verwerken), de PC terug in standby plaatsen:
Code:
%windir%\System32\rundll32.exe powrprof.dll,SetSuspendState Standby
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan