Windows 10 "Nieuwe" Macrium Reflect

Status
Niet open voor verdere reacties.

gibsonmil

Steunend lid
Vip Lid
Ik gebruik al jaren - met volle tevredenheid - Macrium Reflect Free Edition Home (thans versie 8), doch blijkbaar is de free-tijd over en stellen ze nu 2 (??) betaalversies voor: 1 PC à 49,99 US$, of 99,99 US$ voor 4 !! PC's. De 2de mogelijkheid is eveneens jaarlijks 80 US$ /1 PC of 240 US$ voor 4 PC's.
Om te beginnen heb ik geen behoefte aan 4 licenties en zie niet direct in welke voordelen aan de verschillende tarieven gekoppeld zijn.
Misschien kent iemand hier een goedkopere oplossing om af en toe back-ups te maken of zo om het jaar een clone of image van mijn harde schijf te maken wat je met Macrium makkelijk kan doen ? Bedankt bij voorbaat.
 
Holala, het wordt hier steeds maar beter. En ik dacht al dit ticket af te sluiten en nogmaals te bedanken voor jullie reacties. Ik heb 'in de rapte' al eens gekeken naar deze link en morgen weet ik zeker wat te doen met al deze toffe info. Tot morgen of wat later (door het goede weer).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Gewoon de uitleg lezen bij de diverse tools brengt je meteen op de goede weg... Die site is overigens wel héél grondig samengesteld. Iets om bij te houden.
 
Is wel Engelstalig hé Philip. Uit ervaring weet ik dat modale computergebruikers dan voor die uitleg passen. Andere gebruikers komen hier niet zo vaak vragen stellen denk ik.
Dit is toch een NL-talig forum.
 
Allemaal uitgeprobeerd @display19?
Knap hoor.
Wanneer heb je de volgende 13 programma's uit die lijst dan wel voor het laatst uitgeprobeerd?
Yadis! Backup (Laatste update: April 17, 2014), Redo Rescue (Laatste Update: 2021-10-09), Comodo Backup (Laatste update: 10/08/2014), DriveImage XML (Laatste update: 21/11/2016), GFI Backup (laatste update 12/01/2012), Ocster Backup (Laatste update: 23/03/2016), AceBackup (Laatste update 14/02/2016), Freebyte Backup (Laatste update: 9/10/2012), ODIN (laatste update: 25/06/2020), Karen's Replicator (Laatste update: 25/05/2020), XXClone (Laatste update: 01/20/2017), Areca-Backup (Laatste update: 26/05/2016), CopyWipe (laatste update: 1/03/2007)

En dan worden deze programma's hier nog aangeboden ter opvolging van een programma dat nog tot 31/12/2023 wordt ondersteund en daarom tegen die tijd als niet meer betrouwbaar wordt aanzien.
Is men dan nog wel geloofwaardig?

Men smijt ons al jaren met tientallen backup programma's om de oren en er komen er steeds weer nieuwe opzetten, maar het zijn allemaal geen blijvers.
 
Jongens, jongens, ik had niet verwacht dat de discussie ietsje (verhit) zou uitlopen, maar ja daarom dient een forum zeker ! Ik heb ondertussen de items op lifewire al eens bekeken en daar geven ze inderdaad de pro's en mins van elk programma weer, weliswaar in 't Engels. Mijn pc-kennis is misschien niet het-van-het, maar met Engels heb ik geen probleem. Natuurlijk als @display19 de "laatste" updates vermeldt, is het inderdaad uit de doppen te kijken en heeft hij wel een punt. Ik heb alle tijd en ga zeker de zaak heel goed bekijken vooraleer ik iets nieuws (hm,hm) ga installeren. Natuurlijk kan ik Macrium blijven gebruiken, doch voor het betrekkelijk sporadisch gebruik dat ik hier van maak(te), vind ik die €50 x 2 jaarlijks toch wat veel, al onderschat ik zeker de belangrijkheid van een degelijke backup niet.
Goed weekend aan iedereen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wanneer heb je de volgende 13 programma's uit die lijst dan wel voor het laatst uitgeprobeerd?
Yadis! Backup (Laatste update: April 17, 2014), Redo Rescue (Laatste Update: 2021-10-09), Comodo Backup (Laatste update: 10/08/2014), DriveImage XML (Laatste update: 21/11/2016), GFI Backup (laatste update 12/01/2012), Ocster Backup (Laatste update: 23/03/2016), AceBackup (Laatste update 14/02/2016), Freebyte Backup (Laatste update: 9/10/2012), ODIN (laatste update: 25/06/2020), Karen's Replicator (Laatste update: 25/05/2020), XXClone (Laatste update: 01/20/2017), Areca-Backup (Laatste update: 26/05/2016), CopyWipe (laatste update: 1/03/2007)

En dan worden deze programma's hier nog aangeboden ter opvolging van een programma dat nog tot 31/12/2023 wordt ondersteund en daarom tegen die tijd als niet meer betrouwbaar wordt aanzien.
Is men dan nog wel geloofwaardig?

Men smijt ons al jaren met tientallen backup programma's om de oren en er komen er steeds weer nieuwe opzetten, maar het zijn allemaal geen blijvers.
Info om zeker bij na te denken display ! Bedankt voor de moeite.
 
Is wel Engelstalig hé Philip. Uit ervaring weet ik dat modale computergebruikers dan voor die uitleg passen. Andere gebruikers komen hier niet zo vaak vragen stellen denk ik.
Dit is toch een NL-talig forum.
Gewoon alles nederlands met deze addon , bestaat ook voor andere browsers.
 
Ja, @Andre Vb - ken ik en er bestaan voor alle browsers wel extensies, maar de kwaliteit van de vertaling kan niet tippen aan die van vb. Deepl en die software kan worden opgeroepen in ELK programma, op ELK scherm, los van browser of wat dan ook.

Ik werk veel met anderstalige jongeren (o.a. Oekraïnse kinderen) en gebruik dit dagelijks : in Word, in Whatsapp, in mails, etc ...
 
Ik hou er niet van om mijn browsers vol te pompen met extensies. Ik beperk dat tot een minimum. Heb ook nooit problemen met mijn browsers in tegenstelling met wat ik op computerforums zoal tegen kom. Voor mij liefst alles zo naturel mogelijk. Zo maak ik ook nooit gebruik van Windows tweaks.
Iedereen doet daarmee wat ie wil natuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan