Status
Niet open voor verdere reacties.

elzo

Steunend lid
Vip Lid
Windows 10, Office Outlook 2016, Email

Sinds enkele dagen blijven dezelfde e-mails vele malen binnenkomen ( Postvak-in) evenals agenda-items.
Als ik items open op mijn PC dan verdwijnen ze van mijn mobiel (Android).
Wat te doen ?

Op de webmail van mijn provider (Ziggo) staan ze wel normaal (1 keer) vermeld.

M.vr.gr. Elzo
 
Hallo DDragon80,
Sorry voor de late beantwoording maar ik was even druk met iets anders...
Het probleem heeft zich enkele dagen voorgedaan maar schijnt nu zonder dat ik iets er aan gedaan heb weer opgelost. Alles werkt weer normaal.
Ik heb een tijd terug op al mijn apparaten IMAP als email protocol ingesteld. Maar als ik dan een mailtje van mijn smartphone verwijderde bleek het ook verdwenen uit het "postvak in" op mijn PC. Toen heb ik alles weer teruggezet naar POP en dat werkte eigenlijk, afgezien van het genoemde probleem deze week, gewoon goed.
Het gekke is wel dat op mijn Phone ongevraagd wel mails verdwijnen uit het "postvak in".
Met vriendelijk groet, Elzo
 
Het beste is dat je AL je apparaten instelt op IMAP. Probeer het verschil tussen IMAP en POP te begrijpen.
Je hebt een centrale email server waar al je emails binnenkomen (vb google mailserver).
Bij POP ga je al die emails VERPLAATSEN van de mailserver naar je mailclient.
Bij IMAP ga je al die emails SYNCHRONISEREN met je mailclient.

Wanneer je met meerdere apparaten werkt is dit (IMAP) dus een vereiste. De mailserver staat centraal. Verwijder je een email, dan is dit jouw keuze en wordt deze verwijderd op de mailserver. Aangezien de clients synchronizeren worden deze ook op alle clients verwijderd. Komt er een nieuwe email bij, dan blijft deze op de mailserver staan en wordt ook gedownload op elke email client. Dit is synchronisatie, overal dezelfde toestand.

Zit daar ergens een POP account tussen, dan gaat die al die emails van de server wegtrekken en op een client plaatsen met POP protocol. Dat maakt het gebruik van meerdere email clients (PC, smartphone, webmail, ...) vrijwel onmogelijk. Dus vermijd dat!

Je kan meestal je smartphone instellen dat die geen mails verwijderd op de mailserver wanneer je deze wist op je smartphone. Pas deze methode toe. En stel overal zeker IMAP in.
 
Het beste is dat je AL je apparaten instelt op IMAP. Probeer het verschil tussen IMAP en POP te begrijpen.
Je hebt een centrale email server waar al je emails binnenkomen (vb google mailserver).
Bij POP ga je al die emails VERPLAATSEN van de mailserver naar je mailclient.
Bij IMAP ga je al die emails SYNCHRONISEREN met je mailclient.

Wanneer je met meerdere apparaten werkt is dit (IMAP) dus een vereiste. De mailserver staat centraal. Verwijder je een email, dan is dit jouw keuze en wordt deze verwijderd op de mailserver. Aangezien de clients synchronizeren worden deze ook op alle clients verwijderd. Komt er een nieuwe email bij, dan blijft deze op de mailserver staan en wordt ook gedownload op elke email client. Dit is synchronisatie, overal dezelfde toestand.

Zit daar ergens een POP account tussen, dan gaat die al die emails van de server wegtrekken en op een client plaatsen met POP protocol. Dat maakt het gebruik van meerdere email clients (PC, smartphone, webmail, ...) vrijwel onmogelijk. Dus vermijd dat!

Je kan meestal je smartphone instellen dat die geen mails verwijderd op de mailserver wanneer je deze wist op je smartphone. Pas deze methode toe. En stel overal zeker IMAP in.

Ik heb bij Telenet een pop account en gebruik deze met 1 pc desktop, 2 tabletten (android), 2 smartphones (1 windows en 1 android).
Het is bij mij nog nooit gebeurt dat, als ik op 1 of meerdere toestellen een mail verwijder, deze mail ook verdwijnt op de andere toestellen.
 
@J.W.
Je kan bij de meeste email clients instellen dat er een COPY moet bewaard blijven op de mailserver bij gebruik van het POP protocol. Op die manier behoud je de emails op de server en kan een andere client die alsnog downloaden (zoals een smartphone). Maar dat zijn complexe onnodige situaties die alleen verwarring creëren.
Zoals je vermeld, je past GEEN synchronisatie toe met POP. Maw, een actie op het ene toestel heeft geen invloed op het andere toestel.
Als een gebruiker kiest om een email te verwijderen, dan heeft die daar zen reden voor. En dan wilt die normaal gezien ook dat die email verdwijnt. Welk nut heeft het als die dan op 2 andere toestellen blijft staan. Synchronisatie (IMAP), dezelfde toestand, overal...
 
Ik verwijder nog wel eens emails van mijn Phone omdat ze grote bestanden bevatten of omdat ze nogal wat tijd en aandacht vergen voor bestudering of beantwoording.
Maar dan wil ik ze juist wel bewaren op mijn PC...
 
Ik verwijder nog wel eens emails van mijn Phone omdat ze grote bestanden bevatten of omdat ze nogal wat tijd en aandacht vergen voor bestudering of beantwoording.
Maar dan wil ik ze juist wel bewaren op mijn PC...

In dat geval kan je best gebruik maken van de optie om de email enkel van je smartphone te wissen. Dit heeft inderdaad nog nut. Op die manier beslis je via andere apparaten (email client op je PC of webmail) of je de betreffende email volledig wilt verwijzen naar de prullebak.
 
Hoe kan ik de email alleen van mijn smartphone wissen zonder het helemaal te verwijderen voor de andere apparaten ?

Dat hangt af van je toestel. Zulke instellingen zijn terug te vinden in de account instellingen van je email client.
Ik gebruik een BlackBerry Leap en daar is dat eenvoudig in te stellen. Ik vermoed dat Android wel een gelijkaardige mogelijkheid bied.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan