Windows 7 Mails verdwijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mezzanotte

Steunend lid
Vip Lid
Ik lees mijn mails zowel op mijn pc, laptop, smartphone als tablet . Soms gebeurt het dat een mail plots verdwijnt terwijl ik hem aan het lezen ben . Het bericht is vervolgens ook nergens meer terug te vinden, niet in mijn spamfilter en ook niet in de prullenbak ... iemand enig idee ?
 
Hoe wordt de mail opgehaald ? Via pop3 of via IMAP ?
Welke emailprogramma wordt er gebruikt ?
Kan een verkeerde synchronisatie instelling zijn.

Een voorbeeld. Stel u gebruikt IMAP dan zal de mail als deze op apparaat 1 verwijderd wordt ook automatisch op apparaat 2 verwijderd worden van de server.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Skippy, jij bent wel een echte duizendpoot en alert ook !!! Ons emailgebeuren verloopt via exchange, meer weet ik er ook niet van . Maar het fenomeen doet zich af en toe voor : terwijl ik een mail open of zelfs aan het lezen ben verdwijnt hij gewoon . Onze Software mensen hebben hier ook al een paar uur aan gespendeerd maar vonden ook geen verklaring ...
Mvrgr
Chris
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan ga ik er van uit de deze exchange server niet in het eigen beheer aanwezig is maar bijvoorbeeld ergens online via Office 365.
In dat laatste geval ben je afhankelijk van derden en de internetverbinding. Wat daar dan fout kan gaan is heel moeilijk te traceren.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt er sterk op dat een spamfilter dit oppikt en verwijderd. Alleszins dat gedrag dat je omschrijft komt overeen met eerdere ervaringen.
Ik werk nu wel al enkele jaren nietmeer met Exchange, maar het lijkt erop dat Exchange tegenwoordig dit ook zelf kan aanpakken:

Spam filters correct configureren is niet altijd eenvoudig. Dit duurt even om de gulden middenweg te vinden. Teveel is niet goed, te weinig ook niet. Maar soms beter te weinig dan teveel. Want dan kunnen er belangrijke emails verdwijnen. Wat je dus uiteraard niet wenst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan