Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Ik heb een probleem met Malwarebytes. Regelmatig krijg ik de melding "Bescherming is uitgeschakeld".
Knipsel.JPG

Als ik dan via services het programma stop en terug opstart is het meestal terug in orde. Maar na een paar maal opstarten komt het terug.
Heb een scan gedaan en niets gevonden. Het loopt nog altijd samen met AVG.
Soms geen melding en soms wel.
Knipsel 2.jpg

Hoe kan ik die fouten blijvend uitschakelen?
 
je dient de services niet te stoppen ...open de instellingen >bescherming en zet de schakelaar aan bij "bescherming op het web "
*dit duurt lang vooralleer deze ingeschakeld word .. en dit komt dus omdat de AVG I.S. ook de web bescherming aanbied .
*je gebruik immers 2 antivirussen momenteel en dan werken ze soms elkaar wel eens tegen !
 
je dient de services niet te stoppen ...open de instellingen >bescherming en zet de schakelaar aan bij "bescherming op het web "
*dit duurt lang vooralleer deze ingeschakeld word .. en dit komt dus omdat de AVG I.S. ook de web bescherming aanbied .
*je gebruik immers 2 antivirussen momenteel en dan werken ze soms elkaar wel eens tegen !

Ja, maar soms kan ik het niet aanleggen. Soms wél. Het is soms zelfs na 1u nog niet aan. Als ik dit dan manueel wel doe, gaat het toch.
Je zou moeten denken dat het dan vanzelf ook zou moeten doen.
Het is altijd Malwarebytes die het niet doet. Nooit AVG. Is AVG dan beter als bescherming?
 
ik heb er hier géén last van en nogthans draait er hier de AVG I.S. +de Malwarebytes 3.0.6 bij beiden staan hier de web protection aan ..
welke is de betere ...ik durf het niet te zeggen ..ik weet echter dat als in mei mijn AVG I.S. 2 jaar licentie verstreken is ik enkel verder ga met de Malwarebytes 3.0.6 en dit terwijl ik meer dan 10 jaar trouw was aan AVG I.S.
 
wat je wel eens kunt doen is gewoon de 3.0.6 op je systeem laten staan (dus niet verwijderen ) en je start de setup.exe nog eens op van deze 3.0.6
*heb ik ook al eens gedaan dit kan géén kwaad .
 
ik bedoelde niet tijdens de installatie maar eerder er na ... waarschijnlijk niet dus !
ik kan niet verklaren waarom dit bij u telkens uitgeschakeld word aangezien ik hier dus ook de AVG I.S. gebruik ...
wat ik me wel afvraag is of jij de installatie van Malwarebytes opgestart had met een rechts klik (uitvoeren als administrator ).. denkelijk niet !

*kijk het volgende eens na ...of deze even groot zijn !
C:program files /malwarebytes
125MB 137 bestanden / 24 mappen

ProgramData /malwarebytes
-malwarebytes anti-malware
8 KB /7 bestanden / 3 mappen
-MbamService
73,5MB 52 bestanden / 10 mappen

windows /system32/drivers /etc
host 1KB
 
ProgramData /malwarebytes
-malwarebytes anti-malware
8 KB /7 bestanden / 3 mappen
-MbamService
73,5MB 52 bestanden / 10 mappen

Alleen deze hebben een andere map.
Knipsel 1.JPG

Knipsel 2.JPG
 
denk niet dat we hier naar moeten kijken aangezien ik eerder de gegevens opnam van uit de virtuele Windows ..
kijk ik nu op de Windows 10 zelf ( de host pc wel te verstaan ) dan zie ik dus iets heel anders ...aangezien ik hier nooit malwarebytes heb verwijderd maar steeds weer de nieuwe in dezelfde map neer schreef is deze aanzienlijk groter ..

Ashampoo_Snap_2017.02.11_18h30m09s_005_.png Ashampoo_Snap_2017.02.11_18h30m34s_006_.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan