Map wissen gaat niet. Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb dit ook geprobeerd. Maar de map die ik op mijn C schijf zie noemt ook gebruikers. Via Robocop kent hij die map niet. De map noemt eingelijk Users. Dus ik sta met de map Users. Alle schermen die U hier toont heb ik van de eerste maal dat ik probeerde gehad. Behalve het scherm waar gevraagd wordt om permanent te verwijderen. Het is telkens van Probeer opnieuw. Ik mag dan 1000 vinkjes zetten, doen doet hij niet.
Bekijk bijlage 8357
 
Als ik probeer te wissen krijg ik nu de melding dat de map al in een andere toepassing geopend is en bijgevolg niet kan worden verwijderd.
Maar de map is anders niet geopend. Gekeken in taakbeheer

Dus is er toch iets aan het draaien op de achtergrond.
Plaats eens een HijackThis logje ter controle, dan zal ik eens zien of er iets foutiefs of verdachts op de achtergrond draait.
Hoe staan de verborgen mappen en bestanden ingesteld in mapopties .
 
Dus is er toch iets aan het draaien op de achtergrond.
Plaats eens een HijackThis logje ter controle, dan zal ik eens zien of er iets foutiefs of verdachts op de achtergrond draait.
Hoe staan de verborgen mappen en bestanden ingesteld in mapopties .

Alles weergeven.
Niet active systemen staat op 98/99 dus er is weinig dat op de achtergrond loopt.
Systeem is nog maar één week opgezet na crash van schijf.
 
kun je die bestanden renamen , wijzigen van naam en een kortere bestandsnaam aan geven.
Anders hier staat ook iets intressants te lezen.
 
Robocopy is een zeer krachtige tool. Gebruik hem tegenwoordig dagelijks. Aangezien de oorzaak te zoeken valt bij robocopy kunnen we proberen het ook terug te "herstellen" met robocopy.
Maak een legen folder aan ergens op je root schijf, maakt niet uit wat en hoe...
Copieer deze folder met alle rechten (parameters /COPY:DATSOU /PURGE) naar de folder welke niet kan verwijderen.
Gevolg; de inhoud van die folder (herhalende folders) gaat overschreven worden met de lege folder. Daarna zou je deze gewoon moeten kunnen verwijderen.

Parameter /MIR kan je ook eens proberen...
 
kun je die bestanden renamen , wijzigen van naam en een kortere bestandsnaam aan geven.
Anders hier staat ook iets intressants te lezen.

Hernoemen lukt niet. Kopieren naar bovenstaande map lukt ook niet. Zelfs niet met take ownership
 
Robocopy is een zeer krachtige tool. Gebruik hem tegenwoordig dagelijks. Aangezien de oorzaak te zoeken valt bij robocopy kunnen we proberen het ook terug te "herstellen" met robocopy.
Maak een legen folder aan ergens op je root schijf, maakt niet uit wat en hoe...
Copieer deze folder met alle rechten (parameters /COPY:DATSOU /PURGE) naar de folder welke niet kan verwijderen.
Gevolg; de inhoud van die folder (herhalende folders) gaat overschreven worden met de lege folder. Daarna zou je deze gewoon moeten kunnen verwijderen.

Parameter /MIR kan je ook eens proberen...

Volgende lijn is hetgeen er origineel instond. Als ik nu de map test op mijn C maak, hoe moet ik dan die zaken aanpassen?
c:\robocopy\robocopy.exe C:\Users\Gebruiker D:\copy_drive_c\Users\gebruiker\ /E /V /R:2 /W:3
 
Volgende lijn is hetgeen er origineel instond. Als ik nu de map test op mijn C maak, hoe moet ik dan die zaken aanpassen?
c:\robocopy\robocopy.exe C:\Users\Gebruiker D:\copy_drive_c\Users\gebruiker\ /E /V /R:2 /W:3

Maak dus eerst op je C schijf een folder met de naam "LegeFolder".

robocopy.exe C:\LegeFolder D:\copy_drive_c\Users\gebruiker /COPY:DATSOU /MIR
of
robocopy.exe C:\LegeFolder D:\copy_drive_c\Users\gebruiker /COPY:DATSOU /PURGE
 
Maak dus eerst op je C schijf een folder met de naam "LegeFolder".

robocopy.exe C:\LegeFolder D:\copy_drive_c\Users\gebruiker /COPY:DATSOU /MIR
of
robocopy.exe C:\LegeFolder D:\copy_drive_c\Users\gebruiker /COPY:DATSOU /PURGE

Nope, werkt voor geen meter. Ben wel op 15 mappen geraakt, maar nog altijd niet te verwijderen.

Gelukt.......
Heb in de LegeFolder een tekstbestandje geplaatst met naam test.txt en daarin stond enkel test.
Na het opnieuw laten lopen van de bat file, stond dat bestandje er alleen in. Bijgevolg alles direct kunnen wissen.
Mijn dank is groot.
 
Ik vrees toch dat er een serieuze fout in je File Systeem zit dan...

Probeer als laatste volgende eens;
robocopy.exe C:\LegeFolder D:\copy_drive_c\Users /COPY:DATSOU /MIR
 
Heb in de LegeFolder een tekstbestandje geplaatst met naam test.txt en daarin stond enkel test.
.

Dit truucje kende ik al, als lege mappen niet verwijdert kunnen worden. Wel knap werk van DDragon80. Heb in dit topic terug iets bijgeleerd. .
 
Zet uw UAC eens volledig uit en probeer het dan eens (wel als admin)

Spijtig, een beetje te laat
 
Ik vind dat Robocopy een waardering verdient. Het stelt me in staat op een vlugge manier mijn zaken die ik wil veilig bewaren, te kopieren.
Zo heb ik de map waar ik mijn documenten in plaats met Robocopy een copy van gemaakt. Eenmaal dat gedaan, worden alle aanpassingen in beide mappen gelijkgesteld. Komt er een nieuwer bestand in de plaats, dan ook in de copy.
De eerste copy duurt wel eventjes, maar eenmaal die gedaan is, is alles synchroon in seconden na het opnieuw laten lopen van Robocopy.
Voor mij is dit een veiliger gevoel. Gaat voor mijn documenten veel vlugger en makkelijker dan een backup.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan