Map wissen gaat niet. Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik prefereer altijd Synchronisatie in plaats van Backup.

Maar waarom spreekt iedereen dan altijd van regelmatig een Back-up nemen?
Eénmaal een mirror en heel regelmatig een Synchronisatie of copy van de bestanden is toch veel minder werk.
Ik ben ook niet meer zo fan van back-up. Ik had er eentje met Windows-7 back-up gemaakt. Als ik hem nodig had, kwam ik tot de vaststelling dat ik geen programma's en besturingssysteem had in die back-up. Dit weet je maar als je hem nodig hebt hé.
Dus ik heb veel werk gehad waar ik er normaal geen moest hebben. En dat komt dan meestal op een hele slechte moment. Murphy.......
 
Maar waarom spreekt iedereen dan altijd van regelmatig een Back-up nemen?
Eénmaal een mirror en heel regelmatig een Synchronisatie of copy van de bestanden is toch veel minder werk.
Ik ben ook niet meer zo fan van back-up. Ik had er eentje met Windows-7 back-up gemaakt. Als ik hem nodig had, kwam ik tot de vaststelling dat ik geen programma's en besturingssysteem had in die back-up. Dit weet je maar als je hem nodig hebt hé.
Dus ik heb veel werk gehad waar ik er normaal geen moest hebben. En dat komt dan meestal op een hele slechte moment. Murphy.......

Een backup maakt men om een volledige backup te maken van een systeem. Maar als je kiest voor een incredimentele backup ben je ( zo vind ik ) veel te lang bezig om alles na bijvoorbeeld een crash terug te zetten.

Mijn werkwijze is altijd met een lege pc: Eerst de besturing er op + updates en de beveiligingsprogramma's. Daarna alle programma's die je geinstalleerd wilt hebben + natuurlijk een synchronisatie programma.
Daarna een Image maken van het complete systeem op een andere partitie / server / NAS of een andere gegevensdrager.

Hierna alle data die eventueel van een oude pc komen overzetten.

Met het synchronisatie maak je ook een soort van Backup van alle bestanden op een andere partitie of server of NAS.


Mocht het dan ooit fout gaan hoef je alleen de image terug te zetten zodat de PC weer in de staat is als toen de image gemaakt werd.
Misschien moet je nog een paar programma's installeren die je na de image geinstalleerd hebt.
Daarna de map of mappen van de synchronisatie terug zetten met het synchronisatie programma, want zo'n programma kan 2 kanten op werken.
Of het werkt van map A naar map B , of van map B naar map A. Hier moet je dus de juiste button kiezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan