Software McAfee de mond snoeren is moeilijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb McAfee nooit geinstalleerd en het staat trouwens nergens te zien in Revo Uninstaller.
Ik wordt nu plots gestalkt met pop-ups bewerend dat ik virussen heb.
Buiten Windows Defender heb ik geen andere antivirus op Windows11.
Hoe kan men van die McAfee opdringerige intrusies af geraken ?
 
Ik heb in het register 1 vermelding gevonden
1658676277630.png
 

Start bij : We will give you instructions on how to make the pop-ups stop in Chrome, Firefox, Safari, and Opera

Hoe verwijder je pop ups Google Chrome?

  1. Open Chrome. op je computer.
  2. Klik rechtsboven op Meer. Instellingen.
  3. Klik op Privacy en beveiliging. Site-instellingen.
  4. Klik op Pop-ups en omleidingen.
  5. Zoek de site onder Toestemming om pop-ups te sturen en omleidingen te gebruiken.
  6. Klik rechts van de site op Meer. Blokkeren.
 
De Windows Defender offline scan is nu uitgevoerd. De PC herstartte. Maar het heeft niet geholpen.

Een probleem is niet van de poes : Die pop-ups verbergen de rechterzijde van het scherm en daar staan juist alle zaken die ik zou moeten aanklikken om advies #5 uit te voeren. Ik probeer straks nog.
 
Laatst bewerkt:
Erger dan hieronder is ondenkbaar ! Dit is mijn desktop en ja de pop-up vensters staan daar ook.



1658688423936.png


Wat ik nog kan doen
1. Die registersleutel verwijderen ?
2, Malwarebytes inschakelen ?
3, De HP Pavillon in fabrieksinstellingen terugzetten ?
 
UnHackMe is speciaal ontworpen om rootkits te detecteren en te verwijderen, maar verwijdert ook andere vormen van malware van wormen tot trojans enzovoort. Een rootkit is een programma dat een hacker gebruikt om inbraak te maskeren en toegang op beheerdersniveau tot een computer of computernetwerk te verkrijgen
 
UnHackMe heb je niet nodig. Er is volgens mij geen sprake van virussen of andere malware.
Waar jij last van hebt zijn meldingen in de browser Chrome. Die meldingen worden ook wel notificaties genoemd. De melidngen die jij laat zien zijn niet afkomstig van McAfee, maar van een of meer websites waaraan jij zelf toestemming hebt verleend om meldingen te tonen.

Wanneer je sommige websites voor het eerst bezoekt, kan die website jou vragen of er meldingen getoond mogen worden. Die vraag kan er zo uitzien:
62ddada9a257f-Meldingen_weergeven_toestaan_of_blokkeren-4shared.com_-_free_file_sharing_and_storage.png


Klik dan nooit op Toestaan, maar altijd op Blokkeren.
Ik vermoed dat je een of meer keren per ongeluk op Toestaan hebt geklikt.
Die verleende instemming kun je ook weer intrekken.

Open de browser Chrome. Wanneer Chrome het volledige venster inneemt, dan heb jij momenteel last van die meldingen: je kunt dan niet bij de juiste knoppen komen. Verklein daarom het geopende venster van Chrome door de toetsencombinatie Windowstoets + pijl naar links te gebruiken.
Het venster van Chrome staat dan op de linker helft van je scherm. Je kunt het venster van Chrome daarna weer iets vergroten door het bij de rechterkant beet te pakken en iets naar rechts uit te rekken.
Open daarna een nieuw tabblad in Chrome door in de bovenste balk op het plusteken te klikken.
Daarna kopieer je onderstaande regel:
chrome://settings/content/notifications
Plak die regel in de adresbalk van het nieuwe tabblad en druk daarna op de Entertoets.
Je bent dan in de instellingen van de browser Chrome en ook precies waar je zijn moet om je problemen op te lossen.
Onder Aangepast gedrag zie je mogelijk eerst een aantal websites die geen toestemming hebben gekregen om meldingen te sturen.
Het gaat echter om de websites die daaronder staan: dus de websites die staan onder het kopje 'Toestemming om meldingen te sturen'. Dat zijn namelijk de booswichten.
Achter iedere website die jij toestemming hebt gegeven staat een knop die eruitziet als 3 puntjes boven elkaar. Klik op die knop; er verschijnt dan een menuutje. Klik in dat menuutje op Blokkeren.

Herhaal dat voor alle websites die bij jou staan onder het kopje 'Toestemming om meldingen te sturen'.

Als je daarmee klaar bent dan moet je nog even de browser Chrome afsluiten en weer opnieuw opstarten.
Heb je daarna nog steeds last van die meldingen?

Tenslotte: Je kunt op diezelfde plek ook instellen dat er nooit meer gevraagd wordt of er meldingen getoond mogen worden. Onder Standaardgedrag selecteer je dan Niet toestaan dat sites meldingen sturen
62ddb4725a0de-Ashampoo_Snap_2022.07.24_23h04m42s_002_Instellingen-_Meldingen_-_Google_Chrome.png
 
Eigenlijk staan die pop-ups permanent op het scherm en wordt ik volledig geblokkeerd.
Ik twijfel er niet aan dat die afbeeldingen werkelijk op uw scherm staan, maar geloof je nu echt dat je met die virussen zit!!!
Wel, ik absoluut niet.

Heb dit bericht uren geleden getypt en vergeten door te sturen. Zal het nu maar doen...(n)(n)
 
@JW Die pop-ups staan idd permanent op het beeldscherm. De eerste komt na ongeveer 2 minuten na opstart en gaandeweg komt er een tweede pop-up venster en tenslotte een derde. Een sluiten kan maar wordt het meteen vervangen door een nieuwe.
Ik zit niet met die virussen maar wel met 1 malware
1658752379806.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan