Software McAfee de mond snoeren is moeilijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Merel

Steunend lid
Vip Lid
Ik heb McAfee nooit geinstalleerd en het staat trouwens nergens te zien in Revo Uninstaller.
Ik wordt nu plots gestalkt met pop-ups bewerend dat ik virussen heb.
Buiten Windows Defender heb ik geen andere antivirus op Windows11.
Hoe kan men van die McAfee opdringerige intrusies af geraken ?
 
@JW Die pop-ups staan idd permanent op het beeldscherm. De eerste komt na ongeveer 2 minuten na opstart en gaandeweg komt er een tweede pop-up venster en tenslotte een derde. Een sluiten kan maar wordt het meteen vervangen door een nieuwe.
Ik zit niet met die virussen maar wel met 1 malware
Bekijk bijlage 252358
<<De eerste komt na ongeveer 2 minuten na opstart en gaandeweg komt er een tweede pop-up venster en tenslotte een derde>>
Kunt u gedurende die eerste minuten, als het scherm nog vrij is, de instructies uit #13 niet uitvoeren?
 
@Aardbei.
Twee vragen:
1. Hoe moet men hieraan verder werken ? Zie screenshot in de bijlage Het lukte niet.
2. Op de website van UnHackMe stelt auteur Dmitry voor om zelf computer in remote over te nemen. Zou je dat zelf riskeren?
Het is een serieuze vraag hoor.

Hij ziet er uit als een Russische bodyguard van Poutin :) Zonder zwanzen, ik hoop mij uit de slag te kunnen trekken via UnHackMe maar het probleem is dat ik het moet kunnen gebruiken.
 

Bijlagen

  • Het lukte niet.docx
    336.8 KB · Weergaven: 121
@Aardbei.
Twee vragen:
1. Hoe moet men hieraan verder werken ? Zie screenshot in de bijlage Het lukte niet.
2. Op de website van UnHackMe stelt auteur Dmitry voor om zelf computer in remote over te nemen. Zou je dat zelf riskeren?
Het is een serieuze vraag hoor.

Hij ziet er uit als een Russische bodyguard van Poutin :) Zonder zwanzen, ik hoop mij uit de slag te kunnen trekken via UnHackMe maar het probleem is dat ik het moet kunnen gebruiken.
De bovenste 2 van mcafee uit het document door Unhackme laten Wissen : Dit is nep
 
Bij het uitzetten van de PC (via Start) komt het zogenaamde lockscreen ook genaamd vergrendelingsscreen te voorschijn.
Dat is het venster met een of andere mooie wereldfoto. Zelfs daar wordt de rechterzijde door de popups overdekt !
 
Miss. eens de voorgestelde mogelijke oplossingen eens proberen, alleen roepen over die popups werkt echt niet, lees niets over de Defender offline scan b.v. en ook niet over diverse andere mogelijke oplossingen, oftewel, geen feedback.
 
Miss. eens de voorgestelde mogelijke oplossingen eens proberen, alleen roepen over die popups werkt echt niet, lees niets over de Defender offline scan b.v. en ook niet over diverse andere mogelijke oplossingen, oftewel, geen feedback.
Ik mag dus niet klagen, mij niet informeren; niets lezen? En begrijp ik het goed dat U anders afhaakt om hulp te bieden ?
 
Beste Merel,

Dat je niets hebt gedaan geloof ik niet, want je vraagt niet zomaar om raad.
Het lijkt er op dat een van de adviezen resultaat heeft gehad.
Dus je hebt het zelf al opgelost.
Maar onthoud het advies, bij de vraag over meldingen, altijd blokkeren kiezen.
 
Beste Merel,

Dat je niets hebt gedaan geloof ik niet, want je vraagt niet zomaar om raad.
Het lijkt er op dat een van de adviezen resultaat heeft gehad.
Dus je hebt het zelf al opgelost.
Maar onthoud het advies, bij de vraag over meldingen, altijd blokkeren kiezen.
Ik bedoelde in #26 dat ik niets heb gedaan tussen de nacht toen ik de PC afzette (met de pop-ups aanwezig) en de volgende dag toen ik weer opstartte en alles normaal werkte zonder pop-ups meer.
Ik heb zelf niets opgelost. Ik vermoed dat UnHackMe achter de schermen is blijven werken. Ik had trouwens ergens gelezen dat die software blijft werken al geeft het de schijn dat het is gestopt. Op moment van dit schrijven blijft alles nog steeds normaal.
 
Aan het groot aantal mensen te zien die deze topic hebben gelezen mag men concluderen dat er toch een positieve kant aan was. Hoe die malware is binnengelopen weet ik niet. Mogelijk eigen schuld. Er werd mij geen geld gevraagd (randsomware is het dus niet)
Aan allen hartelijk dank.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan