Mededeling : veilige modus is niet te benaderen in versie 1809...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qtex

Beheerder
Forumleiding
Admin
door omstandigheden moest ik vandaag de veilige modus gebruiken met of zonder internetverbinding ( maakt niets uit ) beiden kon ik oproepen maar stelde vast dat mijn beeldscherm een " Out off range " melding gaf ..
waar hij eerder zelf dus de resolutie aanpaste gebeurt dit dus in versie 1809 niet meer en verkreeg ik hier een zwart scherm met de melding "out off range " ( deze melding liep diagonaal over het beeldscherm..).
indien men dus de veilige modus (zonder netwerk verbinding ) oproept via msconfig dan is men de sigaar en is het enkel mogelijk via een opstart herstel cd Windows 10 terug in een normale omgeving op te starten ..men dient dan msconfig te openen om het vinkje weer weg te halen om op te starten in de veilige modus ….doet men dit niet dan blijft de pc opstarten in het zwart scherm met de melding " out off range "
*tevens zag ik ook nergens in dit zwart scherm een optie om de resolutie aan te passen …

**dit is géén vraag tot hulp eerder een mededeling ..
 
ik moet iets recht zetten aangezien ik hier op mijn hoofd systeem met de aanbevolen resolutie gebruikt van 1920x1080 de problemen onder vond van een Out off range melding bij gebruik van de veilige modus ..
via een virtuele Windows 10 versie 1809 build 17763.195 met een resolutie van 1024 x 768 kom ik dus wel in de veilige modus ...na een resolutie aanpassing van de virtuele Windows naar de resolutie 1920 x1080 kon ik ook via deze instelling in de veilige modus geraken ..
*het probleem waarom dit dus niet lukt op mijn hoofd systeem waarop de VMWare aanwezig is heb ik niet kunnen achter halen want ook al neem ik op mijn hoofdsysteem de resolutie 1024 x768 of lager aan dan nog krijg ik dus op mijn hoofdsysteem de "Out off range " melding wanneer ik de veilige modus wenst te gebruiken .. en de oorzaak is me hier niet duidelijk ...ook vind ik hier omtrent niets aan info dat me kan helpen ..als of ik de enige ben met dit probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan