E-mail Melding: Binnenkort kan je geen gmail meer versturen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo beste mensen,
Kort geleden plaatste ik deze kwestie ook al op dit Forum en Lange pier reikte mij de oplossing aan, althans dat dacht ik, maar nog steeds krijgt mijn broer deze melding: Binnenkort kan je geen Gmail meer versturen. Intussen heb ik al heel veel oude Gmails op de Laptop van mijn broer verwijderd. Ook heb ik zijn Google Drive zo goed als leeg gemaakt, echter nog steeds krijgt hij die melding wanneer hij zijn Gmail opent. Ik begrijp hier niets van. Wie het wél weet, mag het zeggen en ik hoor het graag.
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
Oplossing
Hallo beste mensen,
Deze kwestie kan wat mij betreft gesloten worden. Ik ga eerst eens met alle suggesties die ik kreeg aan de slag. Hopelijk kan het probleem dan worden opgelost. Zo niet, dan kom ik vragenderwijs nog wel terug op dit Forum.
Allen die op dit Item reageerden, nog bedankt voor het meedenken,
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
Hoi Wisperbird. Bedankt voor jouw reactie. Hierbij het gevraagde Screenshot. Wat betekent 2FA?
Groetjes,
Cor
 

Bijlagen

  • Afbeelding van WhatsApp op 2023-05-19 om 02.22.15.jpg
    Afbeelding van WhatsApp op 2023-05-19 om 02.22.15.jpg
    41.5 KB · Weergaven: 73
Je kunt heel makkelijk zien hoeveel ruimte je broer nu gebruikt:
Open Gmail, maar klik niet op een e-mail.
In het rechter paneel zie je dan hoeveel ruimte er nu in gebruik is.
Een gewone gebruiker heeft recht op een gratis opslag van 15 GB. Ik heb er ooit 2 GB bij gekregen omdat ik toen een veiligheidscontrole uitvoerde.
Bij mij ziet het er zo uit:

646747b77fef7-2023-05-19_11_48_15.png


Ik zie daar hoeveel er in totaal wordt gebruikt. Als ik klik op het vierkantje met de pijl er, dan krijg ik te zien hoe dat is verdeeld:

646748475e380-2023-05-19_11_49_13-Google_One-opslag_%E2%80%93_Mozilla_Firefox.png


Hoe ziet dat eruit bij je broer? In welk onderdeel gaat hij over de schreef? Dat zal waarschijnlijk niet door zijn e-mails komen. Hoeveel zit er bij hem in Google Drive of Google Foto's?
En denk eraan dat verwijderen van e-mails of van items uit Google Drive niet voldoende is. Je moet daarna natuurlijk nog wel de prullenbak van Google Drive en van Gmail legen, want items die in de prullenbak zitten, tellen nog steeds mee voor de totale opslag.
 
Dank voor jouw suggestie Porrelaar, maar dat heb ik allemaal al nagekeken. Mijn broer gebruikt niet te veel ruimte, maar desondanks krijgt hij iedere keer wanneer hij zijn mail opent, die melding. Onbegrijpelijk dus🤷‍♀️

Groet,

Cor
 
Let Op !!
Weet niet waar U deze melding ziet, maar klik er nooit op !!!
Ik krijg regelmatig een melding dat mijn iCloud vol is.
Google gooit hem in de spam folder, gelukkig.
Heb geen iPhone.

Zo te zien gebruikt U een email app op Uw telefoon.
Denk dus dat dit bericht niet van Google is.
Wees er dus voorzichtig mee.
 
Laatst bewerkt:
de screenshot van de melding ( die je hier deelt) op zijn smartphone, is het mogelijk dat zijn smartphone opslag vol zit en daardoor deze melding krijg en dat de opslag van zijn smartphone vol is of is de melding ook als je naar www.gmail.com gaat met je pc gaat
zo ja hoe is zijn mail op zijn smartphone ingesteld, is het pop3 of imap
 
Hallo beste mensen,
Deze kwestie kan wat mij betreft gesloten worden. Ik ga eerst eens met alle suggesties die ik kreeg aan de slag. Hopelijk kan het probleem dan worden opgelost. Zo niet, dan kom ik vragenderwijs nog wel terug op dit Forum.
Allen die op dit Item reageerden, nog bedankt voor het meedenken,
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
 
Oplossing
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan